Hollywood tapar terreng i Kina
Vestleg film står for ein stadig mindre del av sjåartala i Kina, ifølgje The Economist.
Ein av dei største filmproduksjonane i Kina – og verda – dei siste åra handlar om slaget ved Changjin-sjøen i 1950.
Film
eva@dagogtid.no
Kinesiske kinoar får ikkje syne meir enn 34 utanlandske filmar kvart år, men kinesarane har gjennom piratkopimarknaden god tilgang til utanlandsk film likevel. No ser det ut til at vestleg film tapar terreng i verdas mest folkerike land. Slik konkluderer The Economist, som har gått gjennom visningstal frå 2010 og fram til i dag på den kinesiske nettstaden Douban, der brukarane kan melde filmane dei har sett.
Der har andelen kinesiskproduserte filmar auka frå å utgjere 21 prosent av filmane i 2010 til 55 prosent i 2021, medan andelen engelskspråklege filmar samstundes fall frå 53 prosent til 28 prosent. I same periode var 10.000 av filmane oppførte på nettstaden på engelsk og frå engelsktalande land, medan 4500 vart produserte i Kina og resten stort sett i Europa, Japan og Korea.
Ifølgje The Economist er Kinas eigen dominans på heimemarknaden driven av storfilmar og produksjon av vellukka kinesiske propagandafilmar – stjernespekka og med store budsjett – frå midten av 2010-talet og framover.
Medan engelskspråklege filmar dominerte topp 10-listene frå 2010 til 2014, har kinesiske storfilmar dominert rangeringane sidan.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Film
eva@dagogtid.no
Kinesiske kinoar får ikkje syne meir enn 34 utanlandske filmar kvart år, men kinesarane har gjennom piratkopimarknaden god tilgang til utanlandsk film likevel. No ser det ut til at vestleg film tapar terreng i verdas mest folkerike land. Slik konkluderer The Economist, som har gått gjennom visningstal frå 2010 og fram til i dag på den kinesiske nettstaden Douban, der brukarane kan melde filmane dei har sett.
Der har andelen kinesiskproduserte filmar auka frå å utgjere 21 prosent av filmane i 2010 til 55 prosent i 2021, medan andelen engelskspråklege filmar samstundes fall frå 53 prosent til 28 prosent. I same periode var 10.000 av filmane oppførte på nettstaden på engelsk og frå engelsktalande land, medan 4500 vart produserte i Kina og resten stort sett i Europa, Japan og Korea.
Ifølgje The Economist er Kinas eigen dominans på heimemarknaden driven av storfilmar og produksjon av vellukka kinesiske propagandafilmar – stjernespekka og med store budsjett – frå midten av 2010-talet og framover.
Medan engelskspråklege filmar dominerte topp 10-listene frå 2010 til 2014, har kinesiske storfilmar dominert rangeringane sidan.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.