Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB scanpix
Stjerne
Hennes navn er Stjerne
Og den fjerne stjerne
stiger opp i Østen
Tar et tigersprang og havner
her hos oss i jakten etter
jobber. Flink og ivrig, jager
etter overtid og penger
Tar altfor mange vakter
særlig de om natten
Hun er sliten, sender penger
hjem til Huset hjemme
Til Granny, mama, papa
søsken, slekten, kua, katten
Hun er sliten, men likevel
en strålende prinsesse. Hennes hud
er gyllen som oliven. Hennes
tenners smil er blendende
og hvitt. Hun lukter godt
som frukt og sjokolade. Hun
kommer inn på rommet
mitt og roper Stein, Stein
Du ikke klatre. Du snart
brekke bein. Jeg ikke sove
Du love, bare tisse flaske
Du sove. Jeg snart reise. Hjem
og sove. Du greie selv. Sove
STEIN MEHREN
Stjerne
Hennes navn er Stjerne
Og den fjerne stjerne
stiger opp i Østen
Tar et tigersprang og havner
her hos oss i jakten etter
jobber. Flink og ivrig, jager
etter overtid og penger
Tar altfor mange vakter
særlig de om natten
Hun er sliten, sender penger
hjem til Huset hjemme
Til Granny, mama, papa
søsken, slekten, kua, katten
Hun er sliten, men likevel
en strålende prinsesse. Hennes hud
er gyllen som oliven. Hennes
tenners smil er blendende
og hvitt. Hun lukter godt
som frukt og sjokolade. Hun
kommer inn på rommet
mitt og roper Stein, Stein
Du ikke klatre. Du snart
brekke bein. Jeg ikke sove
Du love, bare tisse flaske
Du sove. Jeg snart reise. Hjem
og sove. Du greie selv. Sove
STEIN MEHREN
For Stein Mehren (1935–2017) gjekk diktskrivinga føre seg utan avbrot frå debuten i 1960 og til siste samlinga i 2008, ho som heiter Ordre, då han hadde vorte råka av sjukdom. I likskap med Wergeland skriv han òg frå sjukeleiet, stundvis sorgmuntert: «Parkinson On and off». Og i likskap med Wergeland med ein overstadig produktivitet: Frå år 2000 kom åtte årlege samlingar på rad.
Det er ikkje mange norske poetar som har skrive som pasient, og sett fokus på situasjonen til hjelpepleiaren meir enn eigne skavankar – her ei innvandrarkvinne som sender pengar til sine nære i heimlandet. Heiter ho Astra, eller er det eit namn poeten gjev henne? Det er i dei autentiske replikkane diktet lyser opp: «Stein, Stein/ Du ikke klatre. Du snart/ brekke bein.»
Vi forstår at pasienten ville på toalettet midt på natta, og var i ferd med å klatre over sengegjerdet. Slike dikt finst det ikkje mange av.
Det er i forståinga av at poeten er ein offentleg person som tek ordet ut frå dei omstenda livet bringar han inn i, dei dilemmaa han ser omkring seg, i politikken, i privatlivet, i åndslivet, at Stein Mehren er eineståande i norsk poesi i den perioden som blei hans. Han kjem oss nærare enn Olaf Bull, han nådde ein høgare alder enn Obstfelder, Olav H. Hauge og Rolf Jacobsen i all ære, men dei set ei grense for kva det skal diktast om. Hofmo er Hofmo – ho valde å leva hemmeleg. Eg trur vi må attende til Wergeland for å finna ei slik breidde.
Merkeleg at Mehren er så lite akta i nabolanda våre og ute i Europa. Det gjeld både omsetjingar og omtale. Det har han òg til felles med Wergeland.
JAN ERIK VOLD
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
For Stein Mehren (1935–2017) gjekk diktskrivinga føre seg utan avbrot frå debuten i 1960 og til siste samlinga i 2008, ho som heiter Ordre, då han hadde vorte råka av sjukdom. I likskap med Wergeland skriv han òg frå sjukeleiet, stundvis sorgmuntert: «Parkinson On and off». Og i likskap med Wergeland med ein overstadig produktivitet: Frå år 2000 kom åtte årlege samlingar på rad.
Det er ikkje mange norske poetar som har skrive som pasient, og sett fokus på situasjonen til hjelpepleiaren meir enn eigne skavankar – her ei innvandrarkvinne som sender pengar til sine nære i heimlandet. Heiter ho Astra, eller er det eit namn poeten gjev henne? Det er i dei autentiske replikkane diktet lyser opp: «Stein, Stein/ Du ikke klatre. Du snart/ brekke bein.»
Vi forstår at pasienten ville på toalettet midt på natta, og var i ferd med å klatre over sengegjerdet. Slike dikt finst det ikkje mange av.
Det er i forståinga av at poeten er ein offentleg person som tek ordet ut frå dei omstenda livet bringar han inn i, dei dilemmaa han ser omkring seg, i politikken, i privatlivet, i åndslivet, at Stein Mehren er eineståande i norsk poesi i den perioden som blei hans. Han kjem oss nærare enn Olaf Bull, han nådde ein høgare alder enn Obstfelder, Olav H. Hauge og Rolf Jacobsen i all ære, men dei set ei grense for kva det skal diktast om. Hofmo er Hofmo – ho valde å leva hemmeleg. Eg trur vi må attende til Wergeland for å finna ei slik breidde.
Merkeleg at Mehren er så lite akta i nabolanda våre og ute i Europa. Det gjeld både omsetjingar og omtale. Det har han òg til felles med Wergeland.
JAN ERIK VOLD
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.