Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kultur

Gravplassoversyn blir digitale

Tusenvis av norske graver er berre registrerte på gamle papirkart.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Norske kyrkjegardar skal bli digitale.

Norske kyrkjegardar skal bli digitale.

Foto: Gorm Kalllestad / NTB scanpix

Norske kyrkjegardar skal bli digitale.

Norske kyrkjegardar skal bli digitale.

Foto: Gorm Kalllestad / NTB scanpix

1043
20180406
1043
20180406

GRAVER

ronny@dagogtid.no

Stedjetunet i Sogn og Fjordane gjekk opp i røyk i desember 2016. Ikkje berre gjekk ein verneverdig bygning tapt, brannen tok med seg dei einaste fullstendige karta over dei seks gravlundane i Sogndal og Leikanger. Brannen vart dermed eit varsku for styresmaktene. Kyrkjegravarar kan ikkje gjera noko på ein gravplass utan gravkart.

No har arbeidsgjevarorganisasjonen for kyrkjelege verksemder, KA, sett i gang eit prosjekt som skal tryggje norske graver for framtida: Kart over norske gravplassar skal digitaliserast.

– Då vil gravkartet kunne lesast saman med andre kart som kommunen har. Og det blir tryggare enn papir, seier Åse Skrøvset, gravplassrådgjevar i Den norske kyrkja til NRK Sogn og Fjordane.

Kyrkja i Sogndal og Leikanger er vald ut som prøveprosjekt for den nye digitaliseringa, sjølvsagt fordi dei miste gravkarta då Stedjetunet brann. Nye gravkart skal teiknast ved hjelp av droneteknologi.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

GRAVER

ronny@dagogtid.no

Stedjetunet i Sogn og Fjordane gjekk opp i røyk i desember 2016. Ikkje berre gjekk ein verneverdig bygning tapt, brannen tok med seg dei einaste fullstendige karta over dei seks gravlundane i Sogndal og Leikanger. Brannen vart dermed eit varsku for styresmaktene. Kyrkjegravarar kan ikkje gjera noko på ein gravplass utan gravkart.

No har arbeidsgjevarorganisasjonen for kyrkjelege verksemder, KA, sett i gang eit prosjekt som skal tryggje norske graver for framtida: Kart over norske gravplassar skal digitaliserast.

– Då vil gravkartet kunne lesast saman med andre kart som kommunen har. Og det blir tryggare enn papir, seier Åse Skrøvset, gravplassrådgjevar i Den norske kyrkja til NRK Sogn og Fjordane.

Kyrkja i Sogndal og Leikanger er vald ut som prøveprosjekt for den nye digitaliseringa, sjølvsagt fordi dei miste gravkarta då Stedjetunet brann. Nye gravkart skal teiknast ved hjelp av droneteknologi.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.

Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.

Foto: Anne Valeur

MusikkMeldingar
Lars Mossefinn

Fugl føniks

Hayden Powell har brukt ventetida godt.

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

Bleik om sausenebba

Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Foto: Ida Gøytil

BokMeldingar
Sindre Ekrheim

Idealitet og realitet

Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro
Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis