Foto: Wikipedia
Adrians hus
Adrians hus har savnet sine gjester;
alle forsvant da lysene brant ut.
Adrians hus var et støyende orkster;
en svingende rus der ingenting tok slutt.
Aske og tomme glass er alt som ble tilbake;
en fest de kan forsake,
de gjester som har gått sin vei
til nyere steder med nye lys.
Adrian selv var en gang blant de store;
ga bort sitt hus og takket dem som tok.
Nå har han sovnet; han ligger oppå bordet;
drømmer applaus og toner fra hver krok.
Ikke kan Adrian, men kanskje noen andre
kan klare å forandre
den banen som en stjerne har.
Adrians morgendag kan bli klar.
Sangen tok slutt og glemtes etter bruken
i Adrians hus; konkylien der han bor.
Verten på bordet, han sover under duken,
drømmer og ler til toner fra i fjor.
Men som et under kan han få en dag tilbake
og gjester som vil smake
av glasset som var gått i knas.
Og huset blir fylt av en nytt kalas.
Da blir han ung, den gamle musikanten;
pusser sitt horn og blåser ut sitt liv.
Gårsdagens klang blir forandret i diskanten
skiva går rundt i et gammelt positiv.
Horntonen klinger; de samler seg i huset,
de folk som vil beruse
seg i en ny og hørbar sang,
og feste hos Adrian nok en gang. Alf Cranner
Adrians hus
Adrians hus har savnet sine gjester;
alle forsvant da lysene brant ut.
Adrians hus var et støyende orkster;
en svingende rus der ingenting tok slutt.
Aske og tomme glass er alt som ble tilbake;
en fest de kan forsake,
de gjester som har gått sin vei
til nyere steder med nye lys.
Adrian selv var en gang blant de store;
ga bort sitt hus og takket dem som tok.
Nå har han sovnet; han ligger oppå bordet;
drømmer applaus og toner fra hver krok.
Ikke kan Adrian, men kanskje noen andre
kan klare å forandre
den banen som en stjerne har.
Adrians morgendag kan bli klar.
Sangen tok slutt og glemtes etter bruken
i Adrians hus; konkylien der han bor.
Verten på bordet, han sover under duken,
drømmer og ler til toner fra i fjor.
Men som et under kan han få en dag tilbake
og gjester som vil smake
av glasset som var gått i knas.
Og huset blir fylt av en nytt kalas.
Da blir han ung, den gamle musikanten;
pusser sitt horn og blåser ut sitt liv.
Gårsdagens klang blir forandret i diskanten
skiva går rundt i et gammelt positiv.
Horntonen klinger; de samler seg i huset,
de folk som vil beruse
seg i en ny og hørbar sang,
og feste hos Adrian nok en gang. Alf Cranner
Josefine Visescene i Oslo var stappfull onsdag 21. mars, då Alf Cranner stod på scena ein heil kveld, bakka opp av Knut Reiersrud og musikarane hans. Køen gjekk langt ut på gata, mange kom ikkje inn. Første vise var «Adrians hus» (1977) – og Cranners samling med song-
poesi heiter I Adrians hus (2007), der han i eit lengre føreord dreg opp historia til visekunsten, for eigen del og i europeisk samanheng, frå mellomaldertrubadurane i Provence til den svenske tradisjonen frå Bellman til Olle Adolphson. I Noreg var det Visens Venner som tok Cranner til seg, sidan kom venskapen med Prøysen til å bli utslagsgjevande.
Alf Cranner (fødd i 1936, busett i Kragerø) har vigd seg til norske folkeviser, skillingstrykk, visene til andre, eigne viser, omsette viser, album med Jakob Sande og Robert Burns og musikalsk samarbeid med Alfred Janson, Egil Kapstad og andre. Den norske visebølgja frå 1960-åra vart sett i gang av Alf Cranner – i 2010 fikk han Kongens fortenestmedalje i gull. Ulikt kollegaene sine har Cranner også skrive bøker: om oldefaren Kikkert-Olsen, Jordbundet og himmelvendt (2001), og om venskapen med Prøysen: Fra Alf til Alf (2016).
«Adrians hus» teiknar ein musikarlagnad der Adrian fell frå toppen, forlaten av venene sine, for seinare «som et under» å reise seg att. «Huset blir fylt av et nytt kalas». I heile karrieren har Alf Cranner understreka korleis all musikk vekslar i popularitet, uansett kvalitet – hans eigen ikkje unnateken. Så gjelder det å halde på «den banen som en stjerne har».
I dag er han nestoren i norsk visekunst, med den mjuke røysta, sine sikre tekstar, fine melodiar – tradisjonsvernar og tradisjonsfornyar.
Jan Erik Vold
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Josefine Visescene i Oslo var stappfull onsdag 21. mars, då Alf Cranner stod på scena ein heil kveld, bakka opp av Knut Reiersrud og musikarane hans. Køen gjekk langt ut på gata, mange kom ikkje inn. Første vise var «Adrians hus» (1977) – og Cranners samling med song-
poesi heiter I Adrians hus (2007), der han i eit lengre føreord dreg opp historia til visekunsten, for eigen del og i europeisk samanheng, frå mellomaldertrubadurane i Provence til den svenske tradisjonen frå Bellman til Olle Adolphson. I Noreg var det Visens Venner som tok Cranner til seg, sidan kom venskapen med Prøysen til å bli utslagsgjevande.
Alf Cranner (fødd i 1936, busett i Kragerø) har vigd seg til norske folkeviser, skillingstrykk, visene til andre, eigne viser, omsette viser, album med Jakob Sande og Robert Burns og musikalsk samarbeid med Alfred Janson, Egil Kapstad og andre. Den norske visebølgja frå 1960-åra vart sett i gang av Alf Cranner – i 2010 fikk han Kongens fortenestmedalje i gull. Ulikt kollegaene sine har Cranner også skrive bøker: om oldefaren Kikkert-Olsen, Jordbundet og himmelvendt (2001), og om venskapen med Prøysen: Fra Alf til Alf (2016).
«Adrians hus» teiknar ein musikarlagnad der Adrian fell frå toppen, forlaten av venene sine, for seinare «som et under» å reise seg att. «Huset blir fylt av et nytt kalas». I heile karrieren har Alf Cranner understreka korleis all musikk vekslar i popularitet, uansett kvalitet – hans eigen ikkje unnateken. Så gjelder det å halde på «den banen som en stjerne har».
I dag er han nestoren i norsk visekunst, med den mjuke røysta, sine sikre tekstar, fine melodiar – tradisjonsvernar og tradisjonsfornyar.
Jan Erik Vold
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.