Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kultur
Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Foto: Wikipedia

Foto: Wikipedia

2863
20180406

Adrians hus


Adrians hus har savnet sine gjester;

alle forsvant da lysene brant ut.

Adrians hus var et støyende orkster;

en svingende rus der ingenting tok slutt.

Aske og tomme glass er alt som ble tilbake;

en fest de kan forsake,

de gjester som har gått sin vei

til nyere steder med nye lys.

Adrian selv var en gang blant de store;

ga bort sitt hus og takket dem som tok.

Nå har han sovnet; han ligger oppå bordet;

drømmer applaus og toner fra hver krok.

Ikke kan Adrian, men kanskje noen andre

kan klare å forandre

den banen som en stjerne har.

Adrians morgendag kan bli klar.

Sangen tok slutt og glemtes etter bruken

i Adrians hus; konkylien der han bor.

Verten på bordet, han sover under duken,

drømmer og ler til toner fra i fjor.

Men som et under kan han få en dag tilbake

og gjester som vil smake

av glasset som var gått i knas.

Og huset blir fylt av en nytt kalas.

Da blir han ung, den gamle musikanten;

pusser sitt horn og blåser ut sitt liv.

Gårsdagens klang blir forandret i diskanten

skiva går rundt i et gammelt positiv.

Horntonen klinger; de samler seg i huset,

de folk som vil beruse

seg i en ny og hørbar sang,

og feste hos Adrian nok en gang. Alf Cranner

2863
20180406

Adrians hus


Adrians hus har savnet sine gjester;

alle forsvant da lysene brant ut.

Adrians hus var et støyende orkster;

en svingende rus der ingenting tok slutt.

Aske og tomme glass er alt som ble tilbake;

en fest de kan forsake,

de gjester som har gått sin vei

til nyere steder med nye lys.

Adrian selv var en gang blant de store;

ga bort sitt hus og takket dem som tok.

Nå har han sovnet; han ligger oppå bordet;

drømmer applaus og toner fra hver krok.

Ikke kan Adrian, men kanskje noen andre

kan klare å forandre

den banen som en stjerne har.

Adrians morgendag kan bli klar.

Sangen tok slutt og glemtes etter bruken

i Adrians hus; konkylien der han bor.

Verten på bordet, han sover under duken,

drømmer og ler til toner fra i fjor.

Men som et under kan han få en dag tilbake

og gjester som vil smake

av glasset som var gått i knas.

Og huset blir fylt av en nytt kalas.

Da blir han ung, den gamle musikanten;

pusser sitt horn og blåser ut sitt liv.

Gårsdagens klang blir forandret i diskanten

skiva går rundt i et gammelt positiv.

Horntonen klinger; de samler seg i huset,

de folk som vil beruse

seg i en ny og hørbar sang,

og feste hos Adrian nok en gang. Alf Cranner

Josefine Visescene i Oslo var stappfull onsdag 21. mars, då Alf Cranner stod på scena ein heil kveld, bakka opp av Knut Reiersrud og musikarane hans. Køen gjekk langt ut på gata, mange kom ikkje inn. Første vise var «Adrians hus» (1977) – og Cranners samling med song-
poesi heiter I Adrians hus (2007), der han i eit lengre føreord dreg opp historia til visekunsten, for eigen del og i europeisk samanheng, frå mellomaldertrubadurane i Provence til den svenske tradisjonen frå Bellman til Olle Adolphson. I Noreg var det Visens Venner som tok Cranner til seg, sidan kom venskapen med Prøysen til å bli utslagsgjevande.

Alf Cranner (fødd i 1936, busett i Kragerø) har vigd seg til norske folkeviser, skillingstrykk, visene til andre, eigne viser, omsette viser, album med Jakob Sande og Robert Burns og musikalsk samarbeid med Alfred Janson, Egil Kapstad og andre. Den norske visebølgja frå 1960-åra vart sett i gang av Alf Cranner – i 2010 fikk han Kongens fortenestmedalje i gull. Ulikt kollegaene sine har Cranner også skrive bøker: om oldefaren Kikkert-Olsen, Jordbundet og himmelvendt (2001), og om venskapen med Prøysen: Fra Alf til Alf (2016).

«Adrians hus» teiknar ein musikarlagnad der Adrian fell frå toppen, forlaten av venene sine, for seinare «som et under» å reise seg att. «Huset blir fylt av et nytt kalas». I heile karrieren har Alf Cranner understreka korleis all musikk vekslar i popularitet, uansett kvalitet – hans eigen ikkje unnateken. Så gjelder det å halde på «den banen som en stjerne har».

I dag er han nestoren i norsk visekunst, med den mjuke røysta, sine sikre tekstar, fine melodiar – tradisjonsvernar og tradisjonsfornyar.

Jan Erik Vold

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Josefine Visescene i Oslo var stappfull onsdag 21. mars, då Alf Cranner stod på scena ein heil kveld, bakka opp av Knut Reiersrud og musikarane hans. Køen gjekk langt ut på gata, mange kom ikkje inn. Første vise var «Adrians hus» (1977) – og Cranners samling med song-
poesi heiter I Adrians hus (2007), der han i eit lengre føreord dreg opp historia til visekunsten, for eigen del og i europeisk samanheng, frå mellomaldertrubadurane i Provence til den svenske tradisjonen frå Bellman til Olle Adolphson. I Noreg var det Visens Venner som tok Cranner til seg, sidan kom venskapen med Prøysen til å bli utslagsgjevande.

Alf Cranner (fødd i 1936, busett i Kragerø) har vigd seg til norske folkeviser, skillingstrykk, visene til andre, eigne viser, omsette viser, album med Jakob Sande og Robert Burns og musikalsk samarbeid med Alfred Janson, Egil Kapstad og andre. Den norske visebølgja frå 1960-åra vart sett i gang av Alf Cranner – i 2010 fikk han Kongens fortenestmedalje i gull. Ulikt kollegaene sine har Cranner også skrive bøker: om oldefaren Kikkert-Olsen, Jordbundet og himmelvendt (2001), og om venskapen med Prøysen: Fra Alf til Alf (2016).

«Adrians hus» teiknar ein musikarlagnad der Adrian fell frå toppen, forlaten av venene sine, for seinare «som et under» å reise seg att. «Huset blir fylt av et nytt kalas». I heile karrieren har Alf Cranner understreka korleis all musikk vekslar i popularitet, uansett kvalitet – hans eigen ikkje unnateken. Så gjelder det å halde på «den banen som en stjerne har».

I dag er han nestoren i norsk visekunst, med den mjuke røysta, sine sikre tekstar, fine melodiar – tradisjonsvernar og tradisjonsfornyar.

Jan Erik Vold

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis