JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkKultur

Swingar seg opp og fram

– Det byrja med at mor mi tok meg med på jazzkafé kvar laurdag. Eg likte musikken, men det var berre gamle folk der. Det ville eg gjere noko med, seier Martin Jarl Velsin i Swing’it.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Swing`it er meir enn eit band. Med 1920-tals temafester har dei glade musikantane rett sagt skapt eit eige konsept.

Swing`it er meir enn eit band. Med 1920-tals temafester har dei glade musikantane rett sagt skapt eit eige konsept.

Julie Marie Nagelstad/NRK

Swing`it er meir enn eit band. Med 1920-tals temafester har dei glade musikantane rett sagt skapt eit eige konsept.

Swing`it er meir enn eit band. Med 1920-tals temafester har dei glade musikantane rett sagt skapt eit eige konsept.

Julie Marie Nagelstad/NRK

2352
20230210
2352
20230210

Melodi Grand Prix-finalisten, som tidlegare har studert musikk i London og ved NTNU i Trondheim, starta opp gruppa Swing’it i Tønsberg i 2014. Målet den gong var å vise gladjazzens plass i ei ny tid. Etter å ha spelt for både ungar, studentar og sjukeheimsbebuarar har dei vist at dei greier å skape musikkglede og god stemning for eit uvanleg breitt publikum.

Dei sprudlande karane med dei stilfulle hattane har rett sagt kome med noko heilt anna enn det me elles ser av Grand Prix-show. Kanskje er det nett difor folket stemte dei fram til ein tredjeplass?

– Har publikumsinteressa auka etter Melodi Grand Prix?

– Det har vore mange nye bestillingar, me har fått nye fans og mykje positive tilbakemeldingar, seier Velsin og stadfestar at dette er særs motiverande.

Bandleiaren, som sjølv driv med musikk på fulltid, håpar at også resten av gruppa vil kunne gjere det same. Han seier at dei eigentleg lever ut mykje av draumen alt no, men at det hadde vore enklare om ingen var nøydde å ha ei attåtnæring.

– Kjem det meir musikk?

– Det kjem fleire singlar utover våren, og me har mange oppdrag både i Noreg og utanlands, seier Velsin, som ser ut til å vere like oppteken av alt ikring.

Han fortel at det som byrja med ei musikkinteresse, etter kvart utvikla seg til å verte eit heilt eige konsept. I 2019 kom ideen om å gjenskapa noko av stemninga frå 1920-åra, og sidan den gong har dei glade musikantane arrangert festar der også publikum vert oppmoda om å kle seg ut. På Prohibition-festane gjeld det nemleg å leve seg inn i tidsånda. Her er det fullt show med burleskdans og eigen kabaretvert.

Valsin er såleis oppteken av heilskapen og tykkjer det er herleg å kunne drøyme seg vekk – vere ein annan karakter i ei anna tid og treffe folk på ein annan måte.

– Målet er å skape ein raud tråd gjennom heile arrangementet, forklarer bandleiaren.

– Kva er det med 1920-åra?

– Alt! Me talar om ein ikonisk stilepoke med mykje historie. Det er ikkje utan grunn at ein talar om dei glade 20-åra, seier Velsin og nemner positivismens utbreiing i USA, forbodstid og kvinneleg frigjering som døme på kva tankar som ulma i tida.

Julie Killingberg

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Melodi Grand Prix-finalisten, som tidlegare har studert musikk i London og ved NTNU i Trondheim, starta opp gruppa Swing’it i Tønsberg i 2014. Målet den gong var å vise gladjazzens plass i ei ny tid. Etter å ha spelt for både ungar, studentar og sjukeheimsbebuarar har dei vist at dei greier å skape musikkglede og god stemning for eit uvanleg breitt publikum.

Dei sprudlande karane med dei stilfulle hattane har rett sagt kome med noko heilt anna enn det me elles ser av Grand Prix-show. Kanskje er det nett difor folket stemte dei fram til ein tredjeplass?

– Har publikumsinteressa auka etter Melodi Grand Prix?

– Det har vore mange nye bestillingar, me har fått nye fans og mykje positive tilbakemeldingar, seier Velsin og stadfestar at dette er særs motiverande.

Bandleiaren, som sjølv driv med musikk på fulltid, håpar at også resten av gruppa vil kunne gjere det same. Han seier at dei eigentleg lever ut mykje av draumen alt no, men at det hadde vore enklare om ingen var nøydde å ha ei attåtnæring.

– Kjem det meir musikk?

– Det kjem fleire singlar utover våren, og me har mange oppdrag både i Noreg og utanlands, seier Velsin, som ser ut til å vere like oppteken av alt ikring.

Han fortel at det som byrja med ei musikkinteresse, etter kvart utvikla seg til å verte eit heilt eige konsept. I 2019 kom ideen om å gjenskapa noko av stemninga frå 1920-åra, og sidan den gong har dei glade musikantane arrangert festar der også publikum vert oppmoda om å kle seg ut. På Prohibition-festane gjeld det nemleg å leve seg inn i tidsånda. Her er det fullt show med burleskdans og eigen kabaretvert.

Valsin er såleis oppteken av heilskapen og tykkjer det er herleg å kunne drøyme seg vekk – vere ein annan karakter i ei anna tid og treffe folk på ein annan måte.

– Målet er å skape ein raud tråd gjennom heile arrangementet, forklarer bandleiaren.

– Kva er det med 1920-åra?

– Alt! Me talar om ein ikonisk stilepoke med mykje historie. Det er ikkje utan grunn at ein talar om dei glade 20-åra, seier Velsin og nemner positivismens utbreiing i USA, forbodstid og kvinneleg frigjering som døme på kva tankar som ulma i tida.

Julie Killingberg

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis