Stolen kunst under hamaren
I ein Sotherby’s auksjon i juni blir eit stole målarstykke auksjonert ut.
Dette biletet av Jacob Lucaszoon Ochtervelt (1634–1682) vart stole av nazistar under krigen.
Foto: Wikimedia Commons
KUNST
ronny@dagogtid.no
Det yndige målarstykket «Måltid med østers» av den nederlandske meisteren Jacob Lucaszoon Ochtervelt (1634–1682) har ei heilt spesiell historie knytt til seg. Målarstykket viser ein velkledd ung mann som tilbyd ei ung kvinne østers. Østers var eit symbol med seksuell undertone, så vi skjønar det handlar om noko meir.
Men i alle fall: Mot slutten av andre verdskrig vart biletet stole frå ein banksafe der eignelutane til Bischoff van Heemskerck var lagra. Etter krigen dukka det opp i eit galleri i Düsseldorf. Det var altså tyskarane som stod bak.
Deretter gjorde kunstverket ei reise gjennom ulike land, frå Storbritannia til USA. Fyrst i fjor vart det levert attende til den rette eigaren.
No skal det auksjonerast ut på Sotheby’s i London i juni. Dotter til den opphavlege eigaren, den 97-årige Charlotte Bischoff van Heemskerck, fortel til nederlandske aviser at kunstverket «var svært viktig for familien min». Ho minnest enno målarstykket frå barndomen.
Sotherby’s har verdsett biletet til 1,7–2,8 millionar euro (om lag 17–28 millionar kroner).
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
KUNST
ronny@dagogtid.no
Det yndige målarstykket «Måltid med østers» av den nederlandske meisteren Jacob Lucaszoon Ochtervelt (1634–1682) har ei heilt spesiell historie knytt til seg. Målarstykket viser ein velkledd ung mann som tilbyd ei ung kvinne østers. Østers var eit symbol med seksuell undertone, så vi skjønar det handlar om noko meir.
Men i alle fall: Mot slutten av andre verdskrig vart biletet stole frå ein banksafe der eignelutane til Bischoff van Heemskerck var lagra. Etter krigen dukka det opp i eit galleri i Düsseldorf. Det var altså tyskarane som stod bak.
Deretter gjorde kunstverket ei reise gjennom ulike land, frå Storbritannia til USA. Fyrst i fjor vart det levert attende til den rette eigaren.
No skal det auksjonerast ut på Sotheby’s i London i juni. Dotter til den opphavlege eigaren, den 97-årige Charlotte Bischoff van Heemskerck, fortel til nederlandske aviser at kunstverket «var svært viktig for familien min». Ho minnest enno målarstykket frå barndomen.
Sotherby’s har verdsett biletet til 1,7–2,8 millionar euro (om lag 17–28 millionar kroner).
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.