JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kultur

Takk for lånet!

Frank Tønnesen skriv om hendingar og tankar som fell han inn.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
3169
20230818
3169
20230818

Eg blei kald, men lét som ingenting.

– Du kan låne ein stillongs, sa han.

– Det er ikkje nødvendig, svara eg.

Eg fraus meir og meir og hadde byrja å skjelve litt.

Min familie låner ikkje klede av andre, tenkte eg.

Snart stod eg inne på eit toalett med ein framand manns stillongs i nevane. Litt nølande tok eg av meg buksa og drog han på. Han var litt stor, og strikken var slapp, men eg kjende med ein gong at det byrja å hjelpe.

Utover kvelden vart det kaldare, men no gjorde det ikkje noko. Eg hadde blitt ein slik ein som låner stillongs av framande. Eg veit ikkje kva du tenkjer om det.

Det har heile tida vore meininga å levere stillongsen attende. Eg skulle vaske han, leggje han fint saman og køyre heim til mannen, som eg berre så vidt snakka med den kvelden. Planen var å komme umeld og seie: Her har du stillongsen din. Takk for lånet!

Stillongsen dukkar stadig opp når eg rotar i skuffa med undertøy. Tidleg i vår jogga eg med stillongsen hans. Då fekk eg merke kor vanskeleg alt kan vere med ein dårleg strikk.

Med det same eg byrja å springe, kjende eg at noko var gale, og det gav seg ikkje. Men ingen kunne sjå det, så eg orka ikkje snu, i staden blei det fleire stopp på vegen for å dra stillongsen opp. Eg drog han så langt opp eg greidde, og stramma snora i joggebuksa så hardt at det ikkje gjekk an å stramme meir. Straks eg byrja å røre meg, sklei han ned på låra att og heldt seg i det området. Eg sprang og sprang, og når eg passerte andre som var ute, heldt eg maska; eg var verken andpusten eller hadde problem med stillongsen.

Ein sau stod lenger framme i vegen og venta. Idet eg passerte, stokk han til og hoppa til sides. Eg sprang vidare innover i dalen, over ei gammal steinbru, og då eg hadde passert brua, snudde eg og sprang same vegen attende. I vegkantane var det ørsmå teikn på at det gjekk mot betre tider. Eg sprang og tenkte at eg aldri meir skulle vere så dum, og når eg kom heim, skulle stillongsen av og brennast i omnen, men så kom eg på at det ikkje var min stillongs, og at om ein såg vekk frå den slappe strikken, var det ikkje noko i vegen med han.

Eg lurte på kor langt sauen hadde kome, om han var inne i eit fint driv eller hadde problem slik som eg. Kanskje trefte han på kjende og stoppa opp for å høyre kva dei var ute på, om dei òg blei passerte av ein kar som sprang andre vegen.

Det er ikkje sikkert han saknar stillongsen. Det byrjar jo å bli nokre år sidan, og kanskje hadde han eit heilt lager og delte ut stillongsar i hytt og vêr på den tida. Eg prøver å ikkje tenkje for mykje på det, men fryktar at han går og ventar på stillongsen sin. Og at han no har byrja å bli utolmodig og lurer på kva slags type eg er som ikkje leverer attende ting eg låner.

Kanskje står han utanfor døra mi ein dag, når eg minst ventar det, med ein liten tannpirkar stikkande ut frå den eine munnvika, og spør kor eg har gjort av stillongsen hans? Då får eg ikkje fram eit ord, berre stotrar. Han kjem sikkert ikkje åleine.

Frank Tønnesen

Frank Tønnesen er låtskrivar og musikar. I denne spalta skriv han om hendingar og tankar som fell han inn.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Eg blei kald, men lét som ingenting.

– Du kan låne ein stillongs, sa han.

– Det er ikkje nødvendig, svara eg.

Eg fraus meir og meir og hadde byrja å skjelve litt.

Min familie låner ikkje klede av andre, tenkte eg.

Snart stod eg inne på eit toalett med ein framand manns stillongs i nevane. Litt nølande tok eg av meg buksa og drog han på. Han var litt stor, og strikken var slapp, men eg kjende med ein gong at det byrja å hjelpe.

Utover kvelden vart det kaldare, men no gjorde det ikkje noko. Eg hadde blitt ein slik ein som låner stillongs av framande. Eg veit ikkje kva du tenkjer om det.

Det har heile tida vore meininga å levere stillongsen attende. Eg skulle vaske han, leggje han fint saman og køyre heim til mannen, som eg berre så vidt snakka med den kvelden. Planen var å komme umeld og seie: Her har du stillongsen din. Takk for lånet!

Stillongsen dukkar stadig opp når eg rotar i skuffa med undertøy. Tidleg i vår jogga eg med stillongsen hans. Då fekk eg merke kor vanskeleg alt kan vere med ein dårleg strikk.

Med det same eg byrja å springe, kjende eg at noko var gale, og det gav seg ikkje. Men ingen kunne sjå det, så eg orka ikkje snu, i staden blei det fleire stopp på vegen for å dra stillongsen opp. Eg drog han så langt opp eg greidde, og stramma snora i joggebuksa så hardt at det ikkje gjekk an å stramme meir. Straks eg byrja å røre meg, sklei han ned på låra att og heldt seg i det området. Eg sprang og sprang, og når eg passerte andre som var ute, heldt eg maska; eg var verken andpusten eller hadde problem med stillongsen.

Ein sau stod lenger framme i vegen og venta. Idet eg passerte, stokk han til og hoppa til sides. Eg sprang vidare innover i dalen, over ei gammal steinbru, og då eg hadde passert brua, snudde eg og sprang same vegen attende. I vegkantane var det ørsmå teikn på at det gjekk mot betre tider. Eg sprang og tenkte at eg aldri meir skulle vere så dum, og når eg kom heim, skulle stillongsen av og brennast i omnen, men så kom eg på at det ikkje var min stillongs, og at om ein såg vekk frå den slappe strikken, var det ikkje noko i vegen med han.

Eg lurte på kor langt sauen hadde kome, om han var inne i eit fint driv eller hadde problem slik som eg. Kanskje trefte han på kjende og stoppa opp for å høyre kva dei var ute på, om dei òg blei passerte av ein kar som sprang andre vegen.

Det er ikkje sikkert han saknar stillongsen. Det byrjar jo å bli nokre år sidan, og kanskje hadde han eit heilt lager og delte ut stillongsar i hytt og vêr på den tida. Eg prøver å ikkje tenkje for mykje på det, men fryktar at han går og ventar på stillongsen sin. Og at han no har byrja å bli utolmodig og lurer på kva slags type eg er som ikkje leverer attende ting eg låner.

Kanskje står han utanfor døra mi ein dag, når eg minst ventar det, med ein liten tannpirkar stikkande ut frå den eine munnvika, og spør kor eg har gjort av stillongsen hans? Då får eg ikkje fram eit ord, berre stotrar. Han kjem sikkert ikkje åleine.

Frank Tønnesen

Frank Tønnesen er låtskrivar og musikar. I denne spalta skriv han om hendingar og tankar som fell han inn.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis