JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

DiktetKunnskap

Diktet: Cecilie Løveid

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2364
20230818
2364
20230818

Tenk å debutere 21 år gamal med ei bok som Most, slik Cecilie Løveid (f. 21. august 1951) gjorde i 1972. Tenk å gi ut ei bok med slike tekster, slikt språk, og så kalle det ein roman! Jo da, det kan lesast som prosa, teksten er del av eit narrativt flettverk og inngår i eit episk forløp. Men framfor alt er det liv, rørsle og leikande, lyrisk fridom – mellom anna knytt til kroppar som kan utfalde seg, uttrykke seg og arbeide.

Slik opnar forfattarskapen – midt mellom sjangrar – og slik held han fram. Sjangernemninga på bøkene går etter tre «romanar» over til «tekstar». Den femte boka, Fanget villrose frå 1977, opnar med diktet «Mykt glass», som òg kan sjåast som ein poetikk, altså ei skildring av kva for litteratur ho skriv og vil skrive. Som det heite materialet til glasblåsaren er det poetiske språket enno ikkje størkna, det er framleis mjukt glas, om ein berre held det varmt, pustar liv i det. I diktet er dei attpåtil to glasblåsarar; ein må skape glaskunsten saman.

Romanen Most er ikkje berre sommarleg idyll. Den utvalde teksten står òg fram i eit anna ljos om ein følgjer hovudpersonen Veslemøy vidare, inn i ei eksistensiell krise, med aukande kjensle av einsemd og meiningsløyse, og sidan i kampen for ein ny fellesskap, eit nytt språk. Den intense livsglade haldninga i diktet bikkar såleis over i noko nesten trugande, med ein bismak. Det er ei glede som ikkje kan vare. Det vil kome til å blåse opp att.

Men nett no treng vi å få vere i denne mjuke, poetiske sommaraugneblinken. Husj, alle som vil vidare til realistiske romanar og mørkare tider; vi kan lese poesi!

Cecilie Løveid er klar med ny dramatikk og ny diktsamling denne hausten. Som ho sjølv har sagt: «Ingen vits å skrive romaner ingen leser. Men en stor vits å skrive dikt ingen kjøper!»

Cathrine Strøm

Fra «Drømmen har ingen fingret med»

Tenk i dag kom sommeren hit. Vinden stilner. Sjøvannet er

varmt i fjæren. Gresset er til å ligge i, stein varm under baken.

Dagen er sol. Dag på den røde traktoren.

Herlig gress, herlige liv som gror: Vi synger, løper, ruller

oss og skriker. Traktoren lyser morgenrødt. Hei, vi er våkne.

Sterke. John og Vesle er våkne. Vi går for å arbeide. Tilbyr

arbeidskraft hos bonden. Vi går for å arbeide. Vi har rygger,

armer, bein. Vi kan ta et tak. Husj, alle høns, vi kan arbeide,

vi er levende!

Cecilie Løveid

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Tenk å debutere 21 år gamal med ei bok som Most, slik Cecilie Løveid (f. 21. august 1951) gjorde i 1972. Tenk å gi ut ei bok med slike tekster, slikt språk, og så kalle det ein roman! Jo da, det kan lesast som prosa, teksten er del av eit narrativt flettverk og inngår i eit episk forløp. Men framfor alt er det liv, rørsle og leikande, lyrisk fridom – mellom anna knytt til kroppar som kan utfalde seg, uttrykke seg og arbeide.

Slik opnar forfattarskapen – midt mellom sjangrar – og slik held han fram. Sjangernemninga på bøkene går etter tre «romanar» over til «tekstar». Den femte boka, Fanget villrose frå 1977, opnar med diktet «Mykt glass», som òg kan sjåast som ein poetikk, altså ei skildring av kva for litteratur ho skriv og vil skrive. Som det heite materialet til glasblåsaren er det poetiske språket enno ikkje størkna, det er framleis mjukt glas, om ein berre held det varmt, pustar liv i det. I diktet er dei attpåtil to glasblåsarar; ein må skape glaskunsten saman.

Romanen Most er ikkje berre sommarleg idyll. Den utvalde teksten står òg fram i eit anna ljos om ein følgjer hovudpersonen Veslemøy vidare, inn i ei eksistensiell krise, med aukande kjensle av einsemd og meiningsløyse, og sidan i kampen for ein ny fellesskap, eit nytt språk. Den intense livsglade haldninga i diktet bikkar såleis over i noko nesten trugande, med ein bismak. Det er ei glede som ikkje kan vare. Det vil kome til å blåse opp att.

Men nett no treng vi å få vere i denne mjuke, poetiske sommaraugneblinken. Husj, alle som vil vidare til realistiske romanar og mørkare tider; vi kan lese poesi!

Cecilie Løveid er klar med ny dramatikk og ny diktsamling denne hausten. Som ho sjølv har sagt: «Ingen vits å skrive romaner ingen leser. Men en stor vits å skrive dikt ingen kjøper!»

Cathrine Strøm

Fra «Drømmen har ingen fingret med»

Tenk i dag kom sommeren hit. Vinden stilner. Sjøvannet er

varmt i fjæren. Gresset er til å ligge i, stein varm under baken.

Dagen er sol. Dag på den røde traktoren.

Herlig gress, herlige liv som gror: Vi synger, løper, ruller

oss og skriker. Traktoren lyser morgenrødt. Hei, vi er våkne.

Sterke. John og Vesle er våkne. Vi går for å arbeide. Tilbyr

arbeidskraft hos bonden. Vi går for å arbeide. Vi har rygger,

armer, bein. Vi kan ta et tak. Husj, alle høns, vi kan arbeide,

vi er levende!

Cecilie Løveid

Emneknaggar

Fleire artiklar

Flogvitet Bent Larsen var poly-litt-av-kvart. Her spelar han sjakk mot Bobby Fischer i Piatigorsky Cup i California i 1966.

Flogvitet Bent Larsen var poly-litt-av-kvart. Her spelar han sjakk mot Bobby Fischer i Piatigorsky Cup i California i 1966.

Foto via Wikimedia Commons

Frå sjakkverdaKunnskap

«Den danske stormeisteren Bent Larsen (1935–2010) er det næraste vi kjem eit flogvit i nordisk sjakk.»

Atle Grønn
Flogvitet Bent Larsen var poly-litt-av-kvart. Her spelar han sjakk mot Bobby Fischer i Piatigorsky Cup i California i 1966.

Flogvitet Bent Larsen var poly-litt-av-kvart. Her spelar han sjakk mot Bobby Fischer i Piatigorsky Cup i California i 1966.

Foto via Wikimedia Commons

Frå sjakkverdaKunnskap

«Den danske stormeisteren Bent Larsen (1935–2010) er det næraste vi kjem eit flogvit i nordisk sjakk.»

Atle Grønn
Magnus Lysberg (t.v.) og Harald Stolt Nielsen har arbeidd som krimjournalistar i Aftenposten i fleire år.

Magnus Lysberg (t.v.) og Harald Stolt Nielsen har arbeidd som krimjournalistar i Aftenposten i fleire år.

Foto: Astrid Waller

BokMeldingar

Ei vill mafiahistorie frå Noreg

Harald Stolt-Nielsen og Magnus Lysberg har skrive ei veldokumentert norsk-marokkansk mafiahistorie.

EinarHaakaas
Magnus Lysberg (t.v.) og Harald Stolt Nielsen har arbeidd som krimjournalistar i Aftenposten i fleire år.

Magnus Lysberg (t.v.) og Harald Stolt Nielsen har arbeidd som krimjournalistar i Aftenposten i fleire år.

Foto: Astrid Waller

BokMeldingar

Ei vill mafiahistorie frå Noreg

Harald Stolt-Nielsen og Magnus Lysberg har skrive ei veldokumentert norsk-marokkansk mafiahistorie.

EinarHaakaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis