JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Frå ei anna verdKunnskap

Det menneskelege

Det er lenge sidan datamaskinane vart i stand til å slå dei beste menneska i sjakk, men med bridgen slit dei enno.

Zia Mahmood satsa ein million pund på menneska i kamp mot bridgemaskinen.

Zia Mahmood satsa ein million pund på menneska i kamp mot bridgemaskinen.

Foto: Nicolas Hammond / Wikimedia Commons

Frå ei anna verdKunnskap

Det menneskelege

Det er lenge sidan datamaskinane vart i stand til å slå dei beste menneska i sjakk, men med bridgen slit dei enno.

Zia Mahmood satsa ein million pund på menneska i kamp mot bridgemaskinen.

Zia Mahmood satsa ein million pund på menneska i kamp mot bridgemaskinen.

Foto: Nicolas Hammond / Wikimedia Commons

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2078
20240614
2078
20240614

Det blir snakka mykje om kor intelligente kunstige intelligensar kan vera. Det er lenge sidan datamaskinane vart i stand til å slå dei beste menneska i sjakk, men med bridgen slit dei enno.

Stjernespelaren Zia Mahmood vedda i 1992 ein million pund på at eit bridgelag han sjølv fekk velja ut, aldri kom til å tapa for ein datamaskin. Seinare byrja ein digital spelar kalla GIB, laga av professoren Matthew Ginsberg, å gjera det bra, og Mahmood trekte veddemålet. GIB, som anten står for «Ginsberg’s Intelligent Bridgeplayer» eller «Goren in a Box» (Charles Goren var ein internasjonal bridgeguru tidleg på 1900-talet), vann bridge-VM for datamaskinar i 1998 og plasserte seg same år høgt på lista i konkurranse med ei rekkje verdsleiande spelarar. Men denne tevlinga dreidde seg berre om ein del av bridgespelet, ein slags teknisk spelanalyse, og då Zia i 1999 faktisk spela ein lengre kamp mot GIB, gjekk han sigrande ut.

No er dette mange år sidan, og ein skulle tru at biletet hadde endra seg – men nei, eigentleg ikkje.

I sjakk er all informasjonen kjend, og det er mogleg for datamaskinen å rekne mykje lenger enn eit menneske kan. Bridgen er tufta på ukjend informasjon; ein veit ikkje korleis korta er fordelte mellom makkeren og motparten. Når meldingane er over og sjølve spelet byrjar, får ein sjå den eine av dei fire hendene, blindemannen, men dette hjelper berre litt. Det er heile tida rom for psykologiske triks. Det å spela korta sine på ein viss måte kan vera logisk basert på ei vurdering av motparten sine aksjonar, men det er ikkje sikkert at motparten har gjort det logiske, og dimed kan det ulogiske nokre gonger vinne fram.

Datamaskinen må altså ikkje berre meistre psykologiske vurderingar av kvifor andre spelar som dei gjer, men òg vera i stand til å føre ein god bridgespelar bak lyset. Dette er ikkje lett for ein stakkars kunstig intelligens.

Erlend Skjetne

Erlend Skjetne er tidlegare juniorlandslagsspelar i bridge.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det blir snakka mykje om kor intelligente kunstige intelligensar kan vera. Det er lenge sidan datamaskinane vart i stand til å slå dei beste menneska i sjakk, men med bridgen slit dei enno.

Stjernespelaren Zia Mahmood vedda i 1992 ein million pund på at eit bridgelag han sjølv fekk velja ut, aldri kom til å tapa for ein datamaskin. Seinare byrja ein digital spelar kalla GIB, laga av professoren Matthew Ginsberg, å gjera det bra, og Mahmood trekte veddemålet. GIB, som anten står for «Ginsberg’s Intelligent Bridgeplayer» eller «Goren in a Box» (Charles Goren var ein internasjonal bridgeguru tidleg på 1900-talet), vann bridge-VM for datamaskinar i 1998 og plasserte seg same år høgt på lista i konkurranse med ei rekkje verdsleiande spelarar. Men denne tevlinga dreidde seg berre om ein del av bridgespelet, ein slags teknisk spelanalyse, og då Zia i 1999 faktisk spela ein lengre kamp mot GIB, gjekk han sigrande ut.

No er dette mange år sidan, og ein skulle tru at biletet hadde endra seg – men nei, eigentleg ikkje.

I sjakk er all informasjonen kjend, og det er mogleg for datamaskinen å rekne mykje lenger enn eit menneske kan. Bridgen er tufta på ukjend informasjon; ein veit ikkje korleis korta er fordelte mellom makkeren og motparten. Når meldingane er over og sjølve spelet byrjar, får ein sjå den eine av dei fire hendene, blindemannen, men dette hjelper berre litt. Det er heile tida rom for psykologiske triks. Det å spela korta sine på ein viss måte kan vera logisk basert på ei vurdering av motparten sine aksjonar, men det er ikkje sikkert at motparten har gjort det logiske, og dimed kan det ulogiske nokre gonger vinne fram.

Datamaskinen må altså ikkje berre meistre psykologiske vurderingar av kvifor andre spelar som dei gjer, men òg vera i stand til å føre ein god bridgespelar bak lyset. Dette er ikkje lett for ein stakkars kunstig intelligens.

Erlend Skjetne

Erlend Skjetne er tidlegare juniorlandslagsspelar i bridge.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis