Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Frå bridgeverdaKunnskap

Velkomne, kvinner

Kvinnene ynskjer å vera med på Proffen-cupen, inntil i fjor ei av fåe reine herretevlingar i Noreg.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Frimurerlogen i Trondheim.

Frimurerlogen i Trondheim.

Foto via Wikimedia Commons

Frimurerlogen i Trondheim.

Frimurerlogen i Trondheim.

Foto via Wikimedia Commons

2063
20241213
2063
20241213

Gentlemanssport, er det noko som heiter. Eg veit ikkje kva det er. Bridge er iallfall ikkje i denne kategorien, sjølv om nokon kanskje trur det. Likevel ynskjer kvinnene å vera med på Proffen-cupen, inntil i fjor ei av fåe reine herretevlingar i Noreg. Det finst mange tevlingar som berre er opne for damer, men no kanskje ingen som berre er opne for menn.

For meg er dette heilt i orden. Eg liker kvinner mykje betre enn eg liker menn. Men kvifor kvinnene har lyst til å spela Proffen-cupen, forstår eg ikkje.

Det dreier seg om ei årleg førjulstevling i Trondheim, til minne om Rune «Proffen» Brattgjerd, som døydde altfor ung i 2004. Det står i statuttane – dersom nokre slike eksisterer – at tevlinga skal vera «i Proffens ånd», og sidan Proffen var ein glad laks, har tevlinga ein utprega «sosial profil». Bridge er per definisjon eit sosialt spel, så når dette uttrykket blir nytta, er det ein eufemisme som tyder at det her – i motsetnad til i dei fleste bridgetevlingar i vår tid – er lov å ta ein øl. Uttrykket «ein øl» er på si side ein eufemisme for mange øl.

Det skal seiast at det blir spela i svært fornemme omgjevnader. I Frimurerlogen i Trondheim er det høge taket ein gullkanta blå englehimmel, og på veggene heng portrett av notabilitetar i frimurarkrinsar. Men å vera stormeister i bridge – ein av dei høgare gradane ein kan oppnå – er likevel noko anna enn å vera det blant frimurarane, og utover kvelden er ikkje Proffen-cupen prega av den elegansen og subtiliteten i spel og åtferd ein kanskje skulle forvente i slike fasjonable lokale, snarare tvert imot.

Men for all del: Om kvinner verkeleg ynskjer å utsetja seg for ein heil laurdag i selskap med meir eller mindre overforfriska mannlege bridgespelarar, må dei gjerne gjera det. Til 2024-utgåva av Proffen-cupen er det påmeldt sju kvinner og femtini menn, ein nedgang på to kvinner frå i fjor.

Erlend Skjetne

Erlend Skjetne er tidlegare juniorlandslagsspelar i bridge.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Gentlemanssport, er det noko som heiter. Eg veit ikkje kva det er. Bridge er iallfall ikkje i denne kategorien, sjølv om nokon kanskje trur det. Likevel ynskjer kvinnene å vera med på Proffen-cupen, inntil i fjor ei av fåe reine herretevlingar i Noreg. Det finst mange tevlingar som berre er opne for damer, men no kanskje ingen som berre er opne for menn.

For meg er dette heilt i orden. Eg liker kvinner mykje betre enn eg liker menn. Men kvifor kvinnene har lyst til å spela Proffen-cupen, forstår eg ikkje.

Det dreier seg om ei årleg førjulstevling i Trondheim, til minne om Rune «Proffen» Brattgjerd, som døydde altfor ung i 2004. Det står i statuttane – dersom nokre slike eksisterer – at tevlinga skal vera «i Proffens ånd», og sidan Proffen var ein glad laks, har tevlinga ein utprega «sosial profil». Bridge er per definisjon eit sosialt spel, så når dette uttrykket blir nytta, er det ein eufemisme som tyder at det her – i motsetnad til i dei fleste bridgetevlingar i vår tid – er lov å ta ein øl. Uttrykket «ein øl» er på si side ein eufemisme for mange øl.

Det skal seiast at det blir spela i svært fornemme omgjevnader. I Frimurerlogen i Trondheim er det høge taket ein gullkanta blå englehimmel, og på veggene heng portrett av notabilitetar i frimurarkrinsar. Men å vera stormeister i bridge – ein av dei høgare gradane ein kan oppnå – er likevel noko anna enn å vera det blant frimurarane, og utover kvelden er ikkje Proffen-cupen prega av den elegansen og subtiliteten i spel og åtferd ein kanskje skulle forvente i slike fasjonable lokale, snarare tvert imot.

Men for all del: Om kvinner verkeleg ynskjer å utsetja seg for ein heil laurdag i selskap med meir eller mindre overforfriska mannlege bridgespelarar, må dei gjerne gjera det. Til 2024-utgåva av Proffen-cupen er det påmeldt sju kvinner og femtini menn, ein nedgang på to kvinner frå i fjor.

Erlend Skjetne

Erlend Skjetne er tidlegare juniorlandslagsspelar i bridge.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Torgrim Eggen er forfattar og skribent. I 2017 fekk han Brageprisen for biografien om Axel Jensen.

Torgrim Eggen er forfattar og skribent. I 2017 fekk han Brageprisen for biografien om Axel Jensen.

Foto: Grethe Nygaard / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Breiddeformat

Mangfald, i uttrykksmåte og i livshaldning, må vere eit stikkord for Torgrim Eggen, som har skrive i gjennom­snitt éin artikkel i veka gjennom dei siste 40 åra.

Hilde Vesaas
Torgrim Eggen er forfattar og skribent. I 2017 fekk han Brageprisen for biografien om Axel Jensen.

Torgrim Eggen er forfattar og skribent. I 2017 fekk han Brageprisen for biografien om Axel Jensen.

Foto: Grethe Nygaard / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Breiddeformat

Mangfald, i uttrykksmåte og i livshaldning, må vere eit stikkord for Torgrim Eggen, som har skrive i gjennom­snitt éin artikkel i veka gjennom dei siste 40 åra.

Hilde Vesaas
Johan Wolfgang von Goethe, malt i 1828 av Joseph Karl Steiler. Andreas Faye (1827), malt av Peter Petersen (1794–1858)

Johan Wolfgang von Goethe, malt i 1828 av Joseph Karl Steiler. Andreas Faye (1827), malt av Peter Petersen (1794–1858)

Ordskifte

Audiens hos diktarkongen i Weimar

Søndag 15. mai 1831 stod ein spent og nervøs 28-årig nordmann føre eit stort hus på Frauenplan 1 i Weimar.

Ernst HåkonJahr
Johan Wolfgang von Goethe, malt i 1828 av Joseph Karl Steiler. Andreas Faye (1827), malt av Peter Petersen (1794–1858)

Johan Wolfgang von Goethe, malt i 1828 av Joseph Karl Steiler. Andreas Faye (1827), malt av Peter Petersen (1794–1858)

Ordskifte

Audiens hos diktarkongen i Weimar

Søndag 15. mai 1831 stod ein spent og nervøs 28-årig nordmann føre eit stort hus på Frauenplan 1 i Weimar.

Ernst HåkonJahr

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis