JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Fråværsgrensa i skulen

For det store fleirtalet av elevane vil ei låg fråværsgrense medverke til større oppmøte og motivasjon til innsats.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Fråversgrensa i den vidaregåande skulen er i dag på 10 prosent.

Fråversgrensa i den vidaregåande skulen er i dag på 10 prosent.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Fråversgrensa i den vidaregåande skulen er i dag på 10 prosent.

Fråversgrensa i den vidaregåande skulen er i dag på 10 prosent.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

2059
20240405
2059
20240405

Samandrag

Oppsummeringa er laga av AI-vertkøyet ChatGTP

Vis mer
Vis mindre

I 2016 vart det innført ei fråværsgrense i den vidaregåande skulen på 10 prosent. Målet var å få ned skulkinga. Er ein elev borte meir enn 10 prosent av skuletida, må han kunna dokumentera at grunnen til fråværet er sjukdom, religiøse høgtider, politisk arbeid, idrett på nasjonalt eller internasjonalt nivå med meir.

No har Utdanningsdirektoratet, i praksis regjeringa, ute på høyring eit framlegg om å endra fråværsgrensa frå 10 til 15 prosent. Målet er å få til ei ordning som skal «virke rettferdig overfor elevene, og bidra til mindre byråkrati og kontroll».

Dagens ordning har ført til at fråværet har gått monaleg ned. Men det har ikkje ført til at fleire av dei som ikkje fullførte vidaregåande skule, no fullfører. Dei ulike sårbare eller krevjande elevgruppene treng altså andre tiltak. Ei fråværsgrense, anten ho ligg på 5, 10, 15 eller 20 prosent, vil ikkje ha noko å seia for desse elevane.

For det er mange som ikkje passar inn i den teoritunge skulen vi har i dag. Vi må bort frå ideen om at alle skal gå på vidaregåande skule. Mange elevar bør heller koma i lære, eller til ein skule som legg vekt på praktisk arbeid og fysisk aktivitet.

«Lækjarane har viktigare oppgåver å nytta tida på enn å skriva ut attestar til elevar som er sjuke nokre dagar»

For det store fleirtalet av elevane, derimot, vil ei låg fråværsgrense medverke til større oppmøte og motivasjon til innsats. Dei fleste ungdomar treng klare og tydeleg reglar.

Men det er eit stort problem som må løysast om ein skal halda på ei låg fråværsgrense: kravet om lækjarattest. Lækjarane har viktigare oppgåver å nytta tida på enn å skriva ut attestar til elevar som er sjuke nokre dagar, og som utan fråværsgrensa aldri ville gått til lækjar.

Ein slik ressursbruk er ikkje forsvarleg når allmennlækjarordninga alt er under stort press. Om det ikkje finst alternativ til kravet om lækjarattest, bør dagens ordning endrast.

Svein Gjerdåker

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis