JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Nord-Noregbanen vert for dyr

Tog er ein fantastisk reisemåte. Særleg om togselskapet er raust og gjev passasjerane litt plass mellom stolane i kupeen og tilgang til ein liten kafé på lange strekningar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap) fekk ei klar tilråing om å droppe Nord-Noregbanen i ei ny utgreiing frå Jernbanedirektoratet. Her saman med Anders Kirsebom, konserndirektør for regionale lufthamner, Sven Martin Tønnesen, avdelingsdirektør i Kystverket, Knut Sletta, jernbanedirektør, og vegdirektør Ingrid Dahl Hovland.

Samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap) fekk ei klar tilråing om å droppe Nord-Noregbanen i ei ny utgreiing frå Jernbanedirektoratet. Her saman med Anders Kirsebom, konserndirektør for regionale lufthamner, Sven Martin Tønnesen, avdelingsdirektør i Kystverket, Knut Sletta, jernbanedirektør, og vegdirektør Ingrid Dahl Hovland.

Foto: Fritz Hansen / Fremover / NTB

Samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap) fekk ei klar tilråing om å droppe Nord-Noregbanen i ei ny utgreiing frå Jernbanedirektoratet. Her saman med Anders Kirsebom, konserndirektør for regionale lufthamner, Sven Martin Tønnesen, avdelingsdirektør i Kystverket, Knut Sletta, jernbanedirektør, og vegdirektør Ingrid Dahl Hovland.

Samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap) fekk ei klar tilråing om å droppe Nord-Noregbanen i ei ny utgreiing frå Jernbanedirektoratet. Her saman med Anders Kirsebom, konserndirektør for regionale lufthamner, Sven Martin Tønnesen, avdelingsdirektør i Kystverket, Knut Sletta, jernbanedirektør, og vegdirektør Ingrid Dahl Hovland.

Foto: Fritz Hansen / Fremover / NTB

1722
20230929
1722
20230929

Bur du langs ei jernbaneline, er du privilegert. Ikkje minst fordi banen kan erstatta dei mange trafikkfarlege vogntoga langs vegane.

Difor er det fullt forståeleg at mange har ivra for Nord-Noregbanen. Debatten har gått tiår etter tiår. For 30 år sidan handsama Stortinget dei fyrste planane. Banen kunne fått mykje av tungtransporten til og frå Nord-Noreg bort frå vegane og knytt landsdelen nærare Sør-Noreg.

Problemet er at bygging og drift av jernbanar er dyrt i Noreg. Det er grunnen til at Bergensbanen har mykje av den same traseen som i 1909 – og faktisk har lengre reisetid no enn for 50 år sidan.

Det er ikkje som å byggja jarnbane i Tyskland. Mellom Hamburg og Berlin, med eit passasjergrunnlag på fem millionar menneske, la dei jernbanespora 290 kilometer over flat mark og har enda med ei reisetid på ein time og tre kvarter.

Utfordringane til Nord-Noregbanen frå Fauske til Tromsø kunne ikkje vore meir ulike. På veg mot Tromsø, der det bur 64.000 menneske, må ein gjennom det mest krevjande landskapet ein kan tenkja seg for ein jernbanetrasé.

Men det vert for dyrt. Skal ein tru rapporten som Jernbanedirektoratet la fram, vil banen kosta 280 milliardar. Det kan ikkje forsvarast. Kva med argumentet om klimaeffekten? I Store norske leksikon står det jo at banen vil føra til reduserte C02-utslepp.

Tvert imot syner rapporten at banen har negativ innverknad på klimaet. Redusert trailertrafikk vil aldri kunna vega opp for dei store klimagassutsleppa som bygginga av banen vil gje.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Bur du langs ei jernbaneline, er du privilegert. Ikkje minst fordi banen kan erstatta dei mange trafikkfarlege vogntoga langs vegane.

Difor er det fullt forståeleg at mange har ivra for Nord-Noregbanen. Debatten har gått tiår etter tiår. For 30 år sidan handsama Stortinget dei fyrste planane. Banen kunne fått mykje av tungtransporten til og frå Nord-Noreg bort frå vegane og knytt landsdelen nærare Sør-Noreg.

Problemet er at bygging og drift av jernbanar er dyrt i Noreg. Det er grunnen til at Bergensbanen har mykje av den same traseen som i 1909 – og faktisk har lengre reisetid no enn for 50 år sidan.

Det er ikkje som å byggja jarnbane i Tyskland. Mellom Hamburg og Berlin, med eit passasjergrunnlag på fem millionar menneske, la dei jernbanespora 290 kilometer over flat mark og har enda med ei reisetid på ein time og tre kvarter.

Utfordringane til Nord-Noregbanen frå Fauske til Tromsø kunne ikkje vore meir ulike. På veg mot Tromsø, der det bur 64.000 menneske, må ein gjennom det mest krevjande landskapet ein kan tenkja seg for ein jernbanetrasé.

Men det vert for dyrt. Skal ein tru rapporten som Jernbanedirektoratet la fram, vil banen kosta 280 milliardar. Det kan ikkje forsvarast. Kva med argumentet om klimaeffekten? I Store norske leksikon står det jo at banen vil føra til reduserte C02-utslepp.

Tvert imot syner rapporten at banen har negativ innverknad på klimaet. Redusert trailertrafikk vil aldri kunna vega opp for dei store klimagassutsleppa som bygginga av banen vil gje.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis