Rotvær i Rogaland
Borgøya i Skjoldfjorden står frå neste veke av utan rutesamband med fastlandet og resten av Tysvær, kommunen med Europas største prosessanlegg av sitt slag, Kårstø, og ein spareplan som ikkje rekk til å driva den 49 fots skyssbåten MS «Rotvær». Siste avgang er difor 30. juni klokka 22.00.
Tidlegare spleisa kommunen med Rogaland, oljefylket vårt, som heller ikkje har meir enn til (maldon)salt i maten og difor skar ned driftstilskotet til denne ruta. Slik fylkeskommunal ansvarsfråskriving provoserte Tysvær kommune til å gjera likeins, og no er altså den raude skyssbåten lagd ut for sal. Meir om det i reportasjen på side 14–16.
Det står om ein heil million kroner året, må vita, midlar som Haugaland Skyssbåt AS treng for å gje eit lite samfunn med fastbuande, heimekontoristar, pensjonistar og feriefolk eit offentleg transporttilbod, og med det halda oppe næringsliv og livsmot på øya.
Førre veke fekk fylkespolitikarane kalde føter og la ein halv million på bordet for å sikra drift i det minste ut året, men skyssbåtselskapet takka nei, som rimeleg kan vera. Dei vil ikkje driva frå hand til munn, for slik kan ingen driva ei skikkeleg skyssteneste, og slett ikkje eit samfunn.
Rituelle framlegg om rutekutt er sjølvoppfyllande profetiar. Stadige trugsmål dempar investerings- og etableringslysten – til dess dei uheldige øy- og lokalsamfunna ein dag er utarma nok til at budsjettkutta er rasjonelle og kan realiserast utan mykje skrik og skrål.
Sauda, til dømes, er inga lita øy, men ein vel etablert industristad inst i eit fjordsystem som best (og stundom berre) kan trafikkerast med hurtigbåt. Fylkeskommunen har framleis ikkje lukkast heilt med å leggja ned båtruta inn i dette avholet. Men dei har gjort det dei kunne, det skal fylkespolitikarane i Rogaland ha.
Såleis har dei høveleg kalla den fylkeskommunale mobilitetsleverandøren opp etter «oppdagaren som ikkje visste kvar han skulle då han reiste, som ikkje ante kvar han var då han kom fram, og ikkje visste kvar han hadde vore då han kom attende» – Kolumbus.
Johan Brox
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Borgøya i Skjoldfjorden står frå neste veke av utan rutesamband med fastlandet og resten av Tysvær, kommunen med Europas største prosessanlegg av sitt slag, Kårstø, og ein spareplan som ikkje rekk til å driva den 49 fots skyssbåten MS «Rotvær». Siste avgang er difor 30. juni klokka 22.00.
Tidlegare spleisa kommunen med Rogaland, oljefylket vårt, som heller ikkje har meir enn til (maldon)salt i maten og difor skar ned driftstilskotet til denne ruta. Slik fylkeskommunal ansvarsfråskriving provoserte Tysvær kommune til å gjera likeins, og no er altså den raude skyssbåten lagd ut for sal. Meir om det i reportasjen på side 14–16.
Det står om ein heil million kroner året, må vita, midlar som Haugaland Skyssbåt AS treng for å gje eit lite samfunn med fastbuande, heimekontoristar, pensjonistar og feriefolk eit offentleg transporttilbod, og med det halda oppe næringsliv og livsmot på øya.
Førre veke fekk fylkespolitikarane kalde føter og la ein halv million på bordet for å sikra drift i det minste ut året, men skyssbåtselskapet takka nei, som rimeleg kan vera. Dei vil ikkje driva frå hand til munn, for slik kan ingen driva ei skikkeleg skyssteneste, og slett ikkje eit samfunn.
Rituelle framlegg om rutekutt er sjølvoppfyllande profetiar. Stadige trugsmål dempar investerings- og etableringslysten – til dess dei uheldige øy- og lokalsamfunna ein dag er utarma nok til at budsjettkutta er rasjonelle og kan realiserast utan mykje skrik og skrål.
Sauda, til dømes, er inga lita øy, men ein vel etablert industristad inst i eit fjordsystem som best (og stundom berre) kan trafikkerast med hurtigbåt. Fylkeskommunen har framleis ikkje lukkast heilt med å leggja ned båtruta inn i dette avholet. Men dei har gjort det dei kunne, det skal fylkespolitikarane i Rogaland ha.
Såleis har dei høveleg kalla den fylkeskommunale mobilitetsleverandøren opp etter «oppdagaren som ikkje visste kvar han skulle då han reiste, som ikkje ante kvar han var då han kom fram, og ikkje visste kvar han hadde vore då han kom attende» – Kolumbus.
Johan Brox
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen