Rotvær i Rogaland
Borgøya i Skjoldfjorden står frå neste veke av utan rutesamband med fastlandet og resten av Tysvær, kommunen med Europas største prosessanlegg av sitt slag, Kårstø, og ein spareplan som ikkje rekk til å driva den 49 fots skyssbåten MS «Rotvær». Siste avgang er difor 30. juni klokka 22.00.
Tidlegare spleisa kommunen med Rogaland, oljefylket vårt, som heller ikkje har meir enn til (maldon)salt i maten og difor skar ned driftstilskotet til denne ruta. Slik fylkeskommunal ansvarsfråskriving provoserte Tysvær kommune til å gjera likeins, og no er altså den raude skyssbåten lagd ut for sal. Meir om det i reportasjen på side 14–16.
Det står om ein heil million kroner året, må vita, midlar som Haugaland Skyssbåt AS treng for å gje eit lite samfunn med fastbuande, heimekontoristar, pensjonistar og feriefolk eit offentleg transporttilbod, og med det halda oppe næringsliv og livsmot på øya.
Førre veke fekk fylkespolitikarane kalde føter og la ein halv million på bordet for å sikra drift i det minste ut året, men skyssbåtselskapet takka nei, som rimeleg kan vera. Dei vil ikkje driva frå hand til munn, for slik kan ingen driva ei skikkeleg skyssteneste, og slett ikkje eit samfunn.
Rituelle framlegg om rutekutt er sjølvoppfyllande profetiar. Stadige trugsmål dempar investerings- og etableringslysten – til dess dei uheldige øy- og lokalsamfunna ein dag er utarma nok til at budsjettkutta er rasjonelle og kan realiserast utan mykje skrik og skrål.
Sauda, til dømes, er inga lita øy, men ein vel etablert industristad inst i eit fjordsystem som best (og stundom berre) kan trafikkerast med hurtigbåt. Fylkeskommunen har framleis ikkje lukkast heilt med å leggja ned båtruta inn i dette avholet. Men dei har gjort det dei kunne, det skal fylkespolitikarane i Rogaland ha.
Såleis har dei høveleg kalla den fylkeskommunale mobilitetsleverandøren opp etter «oppdagaren som ikkje visste kvar han skulle då han reiste, som ikkje ante kvar han var då han kom fram, og ikkje visste kvar han hadde vore då han kom attende» – Kolumbus.
Johan Brox
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Borgøya i Skjoldfjorden står frå neste veke av utan rutesamband med fastlandet og resten av Tysvær, kommunen med Europas største prosessanlegg av sitt slag, Kårstø, og ein spareplan som ikkje rekk til å driva den 49 fots skyssbåten MS «Rotvær». Siste avgang er difor 30. juni klokka 22.00.
Tidlegare spleisa kommunen med Rogaland, oljefylket vårt, som heller ikkje har meir enn til (maldon)salt i maten og difor skar ned driftstilskotet til denne ruta. Slik fylkeskommunal ansvarsfråskriving provoserte Tysvær kommune til å gjera likeins, og no er altså den raude skyssbåten lagd ut for sal. Meir om det i reportasjen på side 14–16.
Det står om ein heil million kroner året, må vita, midlar som Haugaland Skyssbåt AS treng for å gje eit lite samfunn med fastbuande, heimekontoristar, pensjonistar og feriefolk eit offentleg transporttilbod, og med det halda oppe næringsliv og livsmot på øya.
Førre veke fekk fylkespolitikarane kalde føter og la ein halv million på bordet for å sikra drift i det minste ut året, men skyssbåtselskapet takka nei, som rimeleg kan vera. Dei vil ikkje driva frå hand til munn, for slik kan ingen driva ei skikkeleg skyssteneste, og slett ikkje eit samfunn.
Rituelle framlegg om rutekutt er sjølvoppfyllande profetiar. Stadige trugsmål dempar investerings- og etableringslysten – til dess dei uheldige øy- og lokalsamfunna ein dag er utarma nok til at budsjettkutta er rasjonelle og kan realiserast utan mykje skrik og skrål.
Sauda, til dømes, er inga lita øy, men ein vel etablert industristad inst i eit fjordsystem som best (og stundom berre) kan trafikkerast med hurtigbåt. Fylkeskommunen har framleis ikkje lukkast heilt med å leggja ned båtruta inn i dette avholet. Men dei har gjort det dei kunne, det skal fylkespolitikarane i Rogaland ha.
Såleis har dei høveleg kalla den fylkeskommunale mobilitetsleverandøren opp etter «oppdagaren som ikkje visste kvar han skulle då han reiste, som ikkje ante kvar han var då han kom fram, og ikkje visste kvar han hadde vore då han kom attende» – Kolumbus.
Johan Brox
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.