18. mai 1958
Ivar Lo-Johansson har skrive um sitt liv. No har eg lese Journalisten, og held på med Författaren. Det er forvitneleg lesnad, serleg for ein som har hyst diktardraumar sjølv, og vore like fatig og like kunn skapshungrig i sin ungdom.
Jau, ein kjenner seg att. Tilhøvi i Sverige er vel mykje like dei me har, kanskje det er endå jevligare her hjå oss. Det er merkeleg kor Lo-Johansson strikar under skilnaden på arbeidardikting og vanleg akademisk eller borgarleg dikting. Desse arbeidarforfattarane han sjølv høyrer til, var sjølvlærde underklassefolk.
Eg er ikkje so vel heime i svensk litteratur at eg skynar kven han meiner alltid. (Han skriv berre fyre bokstavane til forfattarane.) Men friskt er bilete av Harry Martinson (H.M.) og sameleis av Artur Lundkvist (AL). Denne skilnaden på skulelærd og sjølvlærd gjeng djupt. Og han segjer at den sjølvlærde bør læra seg til å skriva betre enn akademikaren.
Her hjå oss høyrer vel Johan Falkberget (og Hamsun), Kristofer Uppdal, Rudolf Nilsen, Tor Jonsson til typen Ivar Lo-Johansson. Me kan vidare nemna Hans Børli, Svinsås og mange fleire.
I Journalisten er fyrst og fremst eit fint bilete av faren, og dessutan av Dømde Augusta. Faren kan ikkje lesa skikkeleg. Det er slikt som eg kjenner til. Slikt som har serleg interesse for meg.
Forfattaren er ei uvanleg bok. Sann. Sikkert. Ingenstads er problemi ein skrivande mann har å strida med, so sannferdig skildra, det eg veit.
Harry Martinsson, Nils Ferlin møter me her, livs levande. Det er ei herleg bok, skrivi med stor ærlegdom og kunst.
Kvar veke trykkjer vi eit utdrag frå Olav H. Hauges Dagbok 1924–1994. Samlaget, 2000.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ivar Lo-Johansson har skrive um sitt liv. No har eg lese Journalisten, og held på med Författaren. Det er forvitneleg lesnad, serleg for ein som har hyst diktardraumar sjølv, og vore like fatig og like kunn skapshungrig i sin ungdom.
Jau, ein kjenner seg att. Tilhøvi i Sverige er vel mykje like dei me har, kanskje det er endå jevligare her hjå oss. Det er merkeleg kor Lo-Johansson strikar under skilnaden på arbeidardikting og vanleg akademisk eller borgarleg dikting. Desse arbeidarforfattarane han sjølv høyrer til, var sjølvlærde underklassefolk.
Eg er ikkje so vel heime i svensk litteratur at eg skynar kven han meiner alltid. (Han skriv berre fyre bokstavane til forfattarane.) Men friskt er bilete av Harry Martinson (H.M.) og sameleis av Artur Lundkvist (AL). Denne skilnaden på skulelærd og sjølvlærd gjeng djupt. Og han segjer at den sjølvlærde bør læra seg til å skriva betre enn akademikaren.
Her hjå oss høyrer vel Johan Falkberget (og Hamsun), Kristofer Uppdal, Rudolf Nilsen, Tor Jonsson til typen Ivar Lo-Johansson. Me kan vidare nemna Hans Børli, Svinsås og mange fleire.
I Journalisten er fyrst og fremst eit fint bilete av faren, og dessutan av Dømde Augusta. Faren kan ikkje lesa skikkeleg. Det er slikt som eg kjenner til. Slikt som har serleg interesse for meg.
Forfattaren er ei uvanleg bok. Sann. Sikkert. Ingenstads er problemi ein skrivande mann har å strida med, so sannferdig skildra, det eg veit.
Harry Martinsson, Nils Ferlin møter me her, livs levande. Det er ei herleg bok, skrivi med stor ærlegdom og kunst.
Kvar veke trykkjer vi eit utdrag frå Olav H. Hauges Dagbok 1924–1994. Samlaget, 2000.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.