Ærleg om kjærleik og sorg
Uten navn er fragmentarisk, men truverdig rapportteater.
Nationaltheatret / Østfold kulturutvikling:
Fredrik Høyer og Mattis Herman Nyquist:
Uten navn
Scenografi/lysdesign: Øyvind Wangensteen
Komponist: Gaute Tønder
Teater bygt på research er ein sjanger som har fått ein framskoten posisjon i kulturlivet vårt. Kan hende lever vi i ei tid med så mykje medieinformasjon at vi stundom treng eit kunstnarblikk på dagsrøynda for at ho skal vedkome oss.
Framsyninga Høyer og Nyquist har laga, og som no går på Nationaltheatret, gir eit fokus på etterlatne etter rusmisbrukarar. Fire skodespelarar fortel, stort sett i monologparti, om bitre, hjarteskjerande røynsler med sine næraste, det meste direkte teke frå intervju med dei det galdt. Trass i overtydande autentisitetsfaktor vert stykket delvis for fragmentarisk til at det kan gripe oss heile tida, men når det grip, grip det til gagns.
Anne Marie Ottersen, Nils Jørgen Kaalstad, Gine Cornelia Pedersen og Alfred Ekker Strande har alle den personleg appellerande varmen på plass, og dei held uttrykket stramt og klårt både i monologane og overgangssekvensane. Scenografien er ein bakvegg med lysrøyr i skiftande farger, og musikken gir det heile eit hardt, melankolsk lydteppe. I denne søte førjulstida kan nok det vere noko til ettertanke.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Nationaltheatret / Østfold kulturutvikling:
Fredrik Høyer og Mattis Herman Nyquist:
Uten navn
Scenografi/lysdesign: Øyvind Wangensteen
Komponist: Gaute Tønder
Teater bygt på research er ein sjanger som har fått ein framskoten posisjon i kulturlivet vårt. Kan hende lever vi i ei tid med så mykje medieinformasjon at vi stundom treng eit kunstnarblikk på dagsrøynda for at ho skal vedkome oss.
Framsyninga Høyer og Nyquist har laga, og som no går på Nationaltheatret, gir eit fokus på etterlatne etter rusmisbrukarar. Fire skodespelarar fortel, stort sett i monologparti, om bitre, hjarteskjerande røynsler med sine næraste, det meste direkte teke frå intervju med dei det galdt. Trass i overtydande autentisitetsfaktor vert stykket delvis for fragmentarisk til at det kan gripe oss heile tida, men når det grip, grip det til gagns.
Anne Marie Ottersen, Nils Jørgen Kaalstad, Gine Cornelia Pedersen og Alfred Ekker Strande har alle den personleg appellerande varmen på plass, og dei held uttrykket stramt og klårt både i monologane og overgangssekvensane. Scenografien er ein bakvegg med lysrøyr i skiftande farger, og musikken gir det heile eit hardt, melankolsk lydteppe. I denne søte førjulstida kan nok det vere noko til ettertanke.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid
Fleire artiklar
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.
Foto: Christiane Jordheim Larsen
Alle auge på Grønland
NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk.
Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.
Foto frå filmen
Filmglede
Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.