JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Den som er med på leiken …

Hanne Ramsdal viser ei kvinne som fell for eigne grep.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Hanne Ramsdal debuterte som romanforfattar i 2006.

Hanne Ramsdal debuterte som romanforfattar i 2006.

Foto: Heiko Junge / NTB scanpix

Hanne Ramsdal debuterte som romanforfattar i 2006.

Hanne Ramsdal debuterte som romanforfattar i 2006.

Foto: Heiko Junge / NTB scanpix

2412
20191129
2412
20191129

Roman

Hanne Ramsdal:

Jeg kaller deg Pjotr

Gyldendal

Hanne Ramsdal (f. 1974) debuterte i 2006 med romanen Jeg lukket døren bak ham da han gikk, ein roman om skuld og skam knytt til eit sjølvmord. Så lukka ho sjølv døra, for det kom ikkje noko meir før no, 13 år seinare. Den vanskelege andreboka har kanskje vore ekstra vanskeleg.

Psykologisk teft

I debutboka avslørte ho psykologisk teft, og det er også noko av styrken denne gongen. Ho går tett på ei kvinne som mistar seg sjølv og familien ved å innleie eit seksuelt forhold til ein mann ho blir åtvara mot, men ho stuper inn i det utan tanke på konsekvensane. Det er spenning, drifter og hemningslaus sex, sjølvsentrert og utan ansvar i ein leik med roller der ho er Olga og han er Pjotr.

Språket er gebrokke engelsk i den eine tekstmeldinga etter den andre, der vokabularet er sentrert kring lick og dick og suck og fuck, morosamt og kreativt til eit visst punkt, men også eindimensjonalt og overflatisk, slik pornografi gjerne er. Slik går det side opp og side ned; lesaren blir ein kikkar inn i det heilt private. Hadde det ikkje vore noko meir, kunne dette gjerne vore levert på glansa papir.

Godt komponert

Men så strammar Ramsdal grepet kring forteljaren Lone; ho blir a-Lone og Lone-ly, og etter kvart raknar heile tilværet. Ho greier ikkje konsentrere seg om jobben, ho greier ikkje ta vare på dottera på fem år, ho fungerer ikkje lenger i kvardagen, men lever i si eiga intense boble der all energi blir retta mot noko som berre finst som illusjon og ein draum om å bli del av eit anna menneske.

Ho innser etter kvart at alt ho har satsa, har ho tapt. Gevinsten er null, ja, han går i minus, og det finst ingen vegar tilbake. Ho blir innhenta av eit ansvar ho har flykta frå, eit alvor ho ikkje har innsett, og det ho sit tilbake med, er rein desperasjon.

Jeg kaller deg Pjotr er ein velskriven og godt komponert roman med stigning mot slutten, og dottera Kajsa er skildra med innsikt og innleving i den angsten og einsemda ho kjenner når mora berre går for å møte elskaren eller gløymer å hente i barnehagen.

Likevel, i lengste laget og litt på tomgang i sexscenar ein like gjerne kan søke opp på nettet.

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Roman

Hanne Ramsdal:

Jeg kaller deg Pjotr

Gyldendal

Hanne Ramsdal (f. 1974) debuterte i 2006 med romanen Jeg lukket døren bak ham da han gikk, ein roman om skuld og skam knytt til eit sjølvmord. Så lukka ho sjølv døra, for det kom ikkje noko meir før no, 13 år seinare. Den vanskelege andreboka har kanskje vore ekstra vanskeleg.

Psykologisk teft

I debutboka avslørte ho psykologisk teft, og det er også noko av styrken denne gongen. Ho går tett på ei kvinne som mistar seg sjølv og familien ved å innleie eit seksuelt forhold til ein mann ho blir åtvara mot, men ho stuper inn i det utan tanke på konsekvensane. Det er spenning, drifter og hemningslaus sex, sjølvsentrert og utan ansvar i ein leik med roller der ho er Olga og han er Pjotr.

Språket er gebrokke engelsk i den eine tekstmeldinga etter den andre, der vokabularet er sentrert kring lick og dick og suck og fuck, morosamt og kreativt til eit visst punkt, men også eindimensjonalt og overflatisk, slik pornografi gjerne er. Slik går det side opp og side ned; lesaren blir ein kikkar inn i det heilt private. Hadde det ikkje vore noko meir, kunne dette gjerne vore levert på glansa papir.

Godt komponert

Men så strammar Ramsdal grepet kring forteljaren Lone; ho blir a-Lone og Lone-ly, og etter kvart raknar heile tilværet. Ho greier ikkje konsentrere seg om jobben, ho greier ikkje ta vare på dottera på fem år, ho fungerer ikkje lenger i kvardagen, men lever i si eiga intense boble der all energi blir retta mot noko som berre finst som illusjon og ein draum om å bli del av eit anna menneske.

Ho innser etter kvart at alt ho har satsa, har ho tapt. Gevinsten er null, ja, han går i minus, og det finst ingen vegar tilbake. Ho blir innhenta av eit ansvar ho har flykta frå, eit alvor ho ikkje har innsett, og det ho sit tilbake med, er rein desperasjon.

Jeg kaller deg Pjotr er ein velskriven og godt komponert roman med stigning mot slutten, og dottera Kajsa er skildra med innsikt og innleving i den angsten og einsemda ho kjenner når mora berre går for å møte elskaren eller gløymer å hente i barnehagen.

Likevel, i lengste laget og litt på tomgang i sexscenar ein like gjerne kan søke opp på nettet.

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Jeg kaller deg Pjotr er ein velskriven og godt komponert roman med stigning mot slutten.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis