JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar
Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1338
20170428
1338
20170428

Eg kjende aldri Rolf Sagen anna enn gjennom det han skreiv, men eg møtte han ein einaste gong, heilt tilfeldig, den hausten Hitra-aksjonen var på sitt mest aktive. Da reiste eg rundt og samla inn materiale til ei hovudoppgåve i namnegransking, og kven møtte eg ved kjøkkenbordet hos aksjonsleiar Arnfinn Aune på Sandstad, andre enn Rolf Sagen.

Det var tidleg morgon, eg hadde tatt ferja over leia for å sykle innom folk som kunne seie eitt eller anna om namn på fiskeplassar, médnamn heiter det vel enda, og der sat Rolf Sagen i kvit helsetrøye ved kjøkkenbordet hos Arnfinn Aune, supa kaffi og deklamerte frå den nye diktsamlinga si Båten til Bergen. Det var i 1975.

Mange år seinare, i 2001, var eg konsulent på den romanen Rolf Sagen omsider ga ut om Hitra-aksjonen, Hundre bønder. Det var ei gjenkjenning av det genuint lokale som han hadde ei eiga evne til å dokumentere ned i minste detalj ut frå notat, lydopptak og observasjonar han gjorde under samtalar med folk han møtte. Slik skreiv han fram ei stemning som femner både den indre og den ytre dramatikken i periferiens opprør mot sentrum.

Det var eit kort møte, men for min del varer det vidare som opplevd lesing av eit originalt og mangesidig forfattarskap.

Rolf Sagen døde 6. april 2017, 76 år gammal.

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Eg kjende aldri Rolf Sagen anna enn gjennom det han skreiv, men eg møtte han ein einaste gong, heilt tilfeldig, den hausten Hitra-aksjonen var på sitt mest aktive. Da reiste eg rundt og samla inn materiale til ei hovudoppgåve i namnegransking, og kven møtte eg ved kjøkkenbordet hos aksjonsleiar Arnfinn Aune på Sandstad, andre enn Rolf Sagen.

Det var tidleg morgon, eg hadde tatt ferja over leia for å sykle innom folk som kunne seie eitt eller anna om namn på fiskeplassar, médnamn heiter det vel enda, og der sat Rolf Sagen i kvit helsetrøye ved kjøkkenbordet hos Arnfinn Aune, supa kaffi og deklamerte frå den nye diktsamlinga si Båten til Bergen. Det var i 1975.

Mange år seinare, i 2001, var eg konsulent på den romanen Rolf Sagen omsider ga ut om Hitra-aksjonen, Hundre bønder. Det var ei gjenkjenning av det genuint lokale som han hadde ei eiga evne til å dokumentere ned i minste detalj ut frå notat, lydopptak og observasjonar han gjorde under samtalar med folk han møtte. Slik skreiv han fram ei stemning som femner både den indre og den ytre dramatikken i periferiens opprør mot sentrum.

Det var eit kort møte, men for min del varer det vidare som opplevd lesing av eit originalt og mangesidig forfattarskap.

Rolf Sagen døde 6. april 2017, 76 år gammal.

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis