JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Flukta frå kroppen

Debutantdikt som slår hardt og ømt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Runa Borch Skolseg er debutant.

Runa Borch Skolseg er debutant.

Foto: Caroline Lystskjold

Runa Borch Skolseg er debutant.

Runa Borch Skolseg er debutant.

Foto: Caroline Lystskjold

2371
20200612
2371
20200612

DIKT

Runa Borch Skolseg:

Bois

Kolon forlag

Runa Borch Skolsegs debutsamling Bois krinsar om seksualitet, kropp og menn. Og sidan eget forvekslar kjærleik med vald og «aldri blir klok av skade», rommar dikta nedturar, fornekting, sjølvdestruktiv åtferd og ei innlegging på psykiatrisk sjukehus. Dikta utspelar seg over fleire vårar, elles kan det vere at tida berre gjentek seg og ikkje kjem vidare. Det er tidvis vond lesnad. Eget maktar ikkje verkeleg å ta inn seg sjølv, opplevingane eller minna: «nå er tragedien for stor/ og henger rundt halsen min som et perlekjede».

Det har kome diktbøker med tematikkar og tendensar som nok kan tangere dei ein finn i Bois, men då med ei anna språkleg innretting. Bois er ei tett og konsekvent diktbok, med eit energisk språkleg trykk, som freistar å manøvrere i ei verd av kjønn og vald, av tilbakefall og forsøk på å gi opp: «jeg skriver til mine elskere at det finnes/ et potensial i det å gi opp».

Bois inneheld kortdikt skrivne i eit kontrastfylt og motstridande språk. Her er elskar, kjærast og valdsmann nærmast synonym, og eget inkluderer seg sjølv som den største faren. Dei gjengse verdiane og språkvalørane vert i desse dikta omvurderte og sette ut av spel, for «Satan bor i blomsterkassene». Samstundes spreier valden seg og koloniserer språket. Eit gjennomgangsmotiv er sola, men då ofte plassert i uvanlege språklege samanhengar: «solen er blek og lyser av hat», og i titteldiktet vert sola sett på som ein seriemordar. Det livgivande sentrumet, sola, er i dette universet ein skugge. Sola er destruktiv, men også eit bilete på sanninga. «Solen brenner/ den har sett alt/ jeg stoler ikke på den».

Boka endar ikkje slik det fyrst teiknar til. Her finst ei utvikling, ein lengt, eit ønske om å bli definert av noko anna enn blikket og kroppen, eller definert av ein annan kropp: «håret mitt er blitt så langt at/ jeg kan flette meg inn i den kollektive hukommelsen til kvinner/ og bli klok av skade».

Skolsegs stramme debutantdikt er på same tid råe, ømme, enkle og sofistikerte. Dei loddar djupner og overflater i språket idet dikta freistar å finne ut kor grensa mellom vald og kjærleik går i kulturen vår.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DIKT

Runa Borch Skolseg:

Bois

Kolon forlag

Runa Borch Skolsegs debutsamling Bois krinsar om seksualitet, kropp og menn. Og sidan eget forvekslar kjærleik med vald og «aldri blir klok av skade», rommar dikta nedturar, fornekting, sjølvdestruktiv åtferd og ei innlegging på psykiatrisk sjukehus. Dikta utspelar seg over fleire vårar, elles kan det vere at tida berre gjentek seg og ikkje kjem vidare. Det er tidvis vond lesnad. Eget maktar ikkje verkeleg å ta inn seg sjølv, opplevingane eller minna: «nå er tragedien for stor/ og henger rundt halsen min som et perlekjede».

Det har kome diktbøker med tematikkar og tendensar som nok kan tangere dei ein finn i Bois, men då med ei anna språkleg innretting. Bois er ei tett og konsekvent diktbok, med eit energisk språkleg trykk, som freistar å manøvrere i ei verd av kjønn og vald, av tilbakefall og forsøk på å gi opp: «jeg skriver til mine elskere at det finnes/ et potensial i det å gi opp».

Bois inneheld kortdikt skrivne i eit kontrastfylt og motstridande språk. Her er elskar, kjærast og valdsmann nærmast synonym, og eget inkluderer seg sjølv som den største faren. Dei gjengse verdiane og språkvalørane vert i desse dikta omvurderte og sette ut av spel, for «Satan bor i blomsterkassene». Samstundes spreier valden seg og koloniserer språket. Eit gjennomgangsmotiv er sola, men då ofte plassert i uvanlege språklege samanhengar: «solen er blek og lyser av hat», og i titteldiktet vert sola sett på som ein seriemordar. Det livgivande sentrumet, sola, er i dette universet ein skugge. Sola er destruktiv, men også eit bilete på sanninga. «Solen brenner/ den har sett alt/ jeg stoler ikke på den».

Boka endar ikkje slik det fyrst teiknar til. Her finst ei utvikling, ein lengt, eit ønske om å bli definert av noko anna enn blikket og kroppen, eller definert av ein annan kropp: «håret mitt er blitt så langt at/ jeg kan flette meg inn i den kollektive hukommelsen til kvinner/ og bli klok av skade».

Skolsegs stramme debutantdikt er på same tid råe, ømme, enkle og sofistikerte. Dei loddar djupner og overflater i språket idet dikta freistar å finne ut kor grensa mellom vald og kjærleik går i kulturen vår.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Skolsegs stramme debutantdikt er på same tid råe, ømme, enkle og sofistikerte.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis