Folk og dyr i flaumen
Grafisk roman
Max Estes
Flommen
Cappelen Damm
Ein solvarm formiddag i førre veke gjekk eg oppover langs elva, bada i kulpen, og heldt fram over høgda til setra der hestane beita. Eg sette kaffien på kok, men sløkte før han var klar. Vinden varsla uvêr, eit underleg mørke la seg over landskapet. Under knitrande lyn og valdsame torebrøl sala vi opp. Hestane hasta heimover mot Jølstravatnet, dampande varme i striregnet.
Dei verka ikkje redde, så eg var heller ikkje redd.
Ein time seinare kom flaumen dundrande nedover vegen vi hadde gått.
I fleire dagar var vi utan straum. Den grafiske romanen «Flommen» av Max Estes låg øvst i meldingsbunken. Under flakkande stearinlys fekk dei regntunge blåfargane i illustrasjonane endå fleire nyansar. Det gjorde endå sterkare inntrykk å sjå hunden Aiko kome bort frå eigaren sin i uvêret.
På leiting etter hunden møter mannen ei ørn. Om natta varslar ho om bjørnen som lurer rundt leirplassen. Venskapen mellom fuglen og mannen bergar dei begge.
Som i sakte film faldar flaumen seg ut over sidene. Dei valdsame naturkreftene syner seg ikkje berre i vatnet sine herjingar i landskapet, men også i frykta sine herjingar i fjeset til mannen. Illustrasjonane har eit stilisert, retroinspirert uttrykk som høver godt til den forenkla forma historia vert fortald i.
Lite tekst gjev større rom for bodskapen om det ordlause samspelet mellom dyr og menneske.
Janne Karin Støylen
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Grafisk roman
Max Estes
Flommen
Cappelen Damm
Ein solvarm formiddag i førre veke gjekk eg oppover langs elva, bada i kulpen, og heldt fram over høgda til setra der hestane beita. Eg sette kaffien på kok, men sløkte før han var klar. Vinden varsla uvêr, eit underleg mørke la seg over landskapet. Under knitrande lyn og valdsame torebrøl sala vi opp. Hestane hasta heimover mot Jølstravatnet, dampande varme i striregnet.
Dei verka ikkje redde, så eg var heller ikkje redd.
Ein time seinare kom flaumen dundrande nedover vegen vi hadde gått.
I fleire dagar var vi utan straum. Den grafiske romanen «Flommen» av Max Estes låg øvst i meldingsbunken. Under flakkande stearinlys fekk dei regntunge blåfargane i illustrasjonane endå fleire nyansar. Det gjorde endå sterkare inntrykk å sjå hunden Aiko kome bort frå eigaren sin i uvêret.
På leiting etter hunden møter mannen ei ørn. Om natta varslar ho om bjørnen som lurer rundt leirplassen. Venskapen mellom fuglen og mannen bergar dei begge.
Som i sakte film faldar flaumen seg ut over sidene. Dei valdsame naturkreftene syner seg ikkje berre i vatnet sine herjingar i landskapet, men også i frykta sine herjingar i fjeset til mannen. Illustrasjonane har eit stilisert, retroinspirert uttrykk som høver godt til den forenkla forma historia vert fortald i.
Lite tekst gjev større rom for bodskapen om det ordlause samspelet mellom dyr og menneske.
Janne Karin Støylen
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.