Gripande barndomsskildring
Hauk er skriven med omtanke og bør lesast med omtanke.
Illustrasjon: Susanna Kajermo
Biletbok
Sivert Nesbø og
Susanna Kajermo (ill.):
Hauk
Samlaget
Hauk er i huset til bestemor og bestefar saman med storesystera Inga. Huset ligg heilt nede ved sjøen. I hagen veks det bringebær. Bak huset ligg skogen, og bak skogen ligg fjella. Bak fjella er pappa.
Hauk er hand i hand med storesøster, i robåten med bestefar eller i bestemors varme fang. Scenene etablerer ei nostalgisk, nærast tidlaus kjensle av ein barndom der rammene er trygge og idylliske.
Kontrastane vert desto meir verknadsfulle og vonde. Hauk er djupt fortvila, redd og etter kvart også sint. Han veit ikkje kvar pappa er, han veit heller ikkje kor tid han kjem att. Ingen kan svare når han spør.
Det finst ein særmerkt musikalitet i tekstane til Sivert Nesbø, I rytme og tone gjev setningane rom for det uhandgripelege ved situasjonen, slik Hauk opplever den. Sjølv om scenene skildrar konkrete gjeremål besteforeldra set i sving til trøyst, gjev framstillinga ei gripande kjensle av kor tungt uvissa kviler på dei små skuldrene.
Susanna Kajermos usedvanleg vakre blyantteikningar utdjupar denne kjensla. Alt frå sparsam, men effektfull fargebruk, til utsnitt, detaljar, perspektiv og portrett har noko nytt, men også nostalgisk ved seg. Alt verkar å vere skapt i medkjensle med Hauk: det trygge fanget til bestemor, den mjuke handa til storesøster.
Hauk er ei gripande barndomsskildring som bør lesast slik ho er skriven, med omtanke.
Janne Karin Støylen
Janne Karin Støylen er bonde og litteraturvitar.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Biletbok
Sivert Nesbø og
Susanna Kajermo (ill.):
Hauk
Samlaget
Hauk er i huset til bestemor og bestefar saman med storesystera Inga. Huset ligg heilt nede ved sjøen. I hagen veks det bringebær. Bak huset ligg skogen, og bak skogen ligg fjella. Bak fjella er pappa.
Hauk er hand i hand med storesøster, i robåten med bestefar eller i bestemors varme fang. Scenene etablerer ei nostalgisk, nærast tidlaus kjensle av ein barndom der rammene er trygge og idylliske.
Kontrastane vert desto meir verknadsfulle og vonde. Hauk er djupt fortvila, redd og etter kvart også sint. Han veit ikkje kvar pappa er, han veit heller ikkje kor tid han kjem att. Ingen kan svare når han spør.
Det finst ein særmerkt musikalitet i tekstane til Sivert Nesbø, I rytme og tone gjev setningane rom for det uhandgripelege ved situasjonen, slik Hauk opplever den. Sjølv om scenene skildrar konkrete gjeremål besteforeldra set i sving til trøyst, gjev framstillinga ei gripande kjensle av kor tungt uvissa kviler på dei små skuldrene.
Susanna Kajermos usedvanleg vakre blyantteikningar utdjupar denne kjensla. Alt frå sparsam, men effektfull fargebruk, til utsnitt, detaljar, perspektiv og portrett har noko nytt, men også nostalgisk ved seg. Alt verkar å vere skapt i medkjensle med Hauk: det trygge fanget til bestemor, den mjuke handa til storesøster.
Hauk er ei gripande barndomsskildring som bør lesast slik ho er skriven, med omtanke.
Janne Karin Støylen
Janne Karin Støylen er bonde og litteraturvitar.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.