JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Gull og jord

Jørn H. Sværens poesiantologi er så god at han vil verte sakna.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Jørn H. Sværen tok initiativet til å gje ut ein poesiantologi fordi han sakna poesi i norske tidsskrift.

Jørn H. Sværen tok initiativet til å gje ut ein poesiantologi fordi han sakna poesi i norske tidsskrift.

Foto: Vidar M.S. Husby

Jørn H. Sværen tok initiativet til å gje ut ein poesiantologi fordi han sakna poesi i norske tidsskrift.

Jørn H. Sværen tok initiativet til å gje ut ein poesiantologi fordi han sakna poesi i norske tidsskrift.

Foto: Vidar M.S. Husby

2399
20190920
2399
20190920

Dikt

Jørn H. Sværen (red.):

Den engelske kanal 2019

Kolon

«Den som graver etter gull, graver opp mye jord og finner lite», heiter det i eit Heraklit–fragment ein finn trykt i Den engelske kanal 2019. Den engelske kanal kan kallast eit årleg utkomande poesitidsskrift eller kanskje heller ein antologi over samtidspoesien. I år føreligg siste og sjuande utgåve som ifølgje redaktøren blei etablert fordi han ikkje fann spor av poesi når han las norske tidsskrift.

Ny poesi

Det er ikkje tvil om at den årvisse antologien har vore både eit laboratorium for ny poesi og ein arena for å presentere utanlandsk samtidspoesi på norsk. Tvillaust vil han verte djupt sakna.

Mykje jord må både bidragsytarane og redaktør ha grave opp, med tanke på breidda og kvaliteten i det føreliggjande resultatet, som femnar om både visuell og verbal poesi. Det er interessant å sjå at den førsokratiske filosofen Heraklit glid så godt inn i selskapet av samtidspoetar. Om ein ser litt stort på det, kan ein seie at det som samlar bidraga i Den engelske kanal 2019, er ei interesse og ein refleksjon over fortida, døden og forsvinninga.

Utanlandsk lyrikk

I Den engelske kanal finn ein representantar frå Sverige, Tyskland, Danmark, Skotland og Frankrike, og sjølvsagt fleire yngre norske røyster. Nokre er gjengangar her. Dei 17 bidraga syner ikkje berre fram ein større geografisk variasjon, men også eit rikt spenn i poetiske mentalitetar og uttrykksmåtar. Frå ein nærmast frenetisk og vill humor med underfundig politisk snert i Yngve Pedersens sørgjedikt over fylkeskommunen til svensk-tyske Cia Rinnes leikande tankedikt som freistar å tenkje gjennom kva ei setning er og kan vere. Den unge norske poeten Casper André Lugg står fram i eit anna stilleie enn ein er vorten van med. Ein personleg favoritt er den skotske poeten Ian Hamilton Finlay (1925–2006), som med sine kirurgiske «deskripsjonar» og konsentrerte stillbilete gjer funn i ei samtid som har ruinkarakter, i ei dikting som anten forvandlar den moderne verda til eit arkeologisk felt eller tilfører fortida ein potensiell og sjokkarta vald: «En statue av Apollon, naken, med en maskinpistol i hendene.»

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Dikt

Jørn H. Sværen (red.):

Den engelske kanal 2019

Kolon

«Den som graver etter gull, graver opp mye jord og finner lite», heiter det i eit Heraklit–fragment ein finn trykt i Den engelske kanal 2019. Den engelske kanal kan kallast eit årleg utkomande poesitidsskrift eller kanskje heller ein antologi over samtidspoesien. I år føreligg siste og sjuande utgåve som ifølgje redaktøren blei etablert fordi han ikkje fann spor av poesi når han las norske tidsskrift.

Ny poesi

Det er ikkje tvil om at den årvisse antologien har vore både eit laboratorium for ny poesi og ein arena for å presentere utanlandsk samtidspoesi på norsk. Tvillaust vil han verte djupt sakna.

Mykje jord må både bidragsytarane og redaktør ha grave opp, med tanke på breidda og kvaliteten i det føreliggjande resultatet, som femnar om både visuell og verbal poesi. Det er interessant å sjå at den førsokratiske filosofen Heraklit glid så godt inn i selskapet av samtidspoetar. Om ein ser litt stort på det, kan ein seie at det som samlar bidraga i Den engelske kanal 2019, er ei interesse og ein refleksjon over fortida, døden og forsvinninga.

Utanlandsk lyrikk

I Den engelske kanal finn ein representantar frå Sverige, Tyskland, Danmark, Skotland og Frankrike, og sjølvsagt fleire yngre norske røyster. Nokre er gjengangar her. Dei 17 bidraga syner ikkje berre fram ein større geografisk variasjon, men også eit rikt spenn i poetiske mentalitetar og uttrykksmåtar. Frå ein nærmast frenetisk og vill humor med underfundig politisk snert i Yngve Pedersens sørgjedikt over fylkeskommunen til svensk-tyske Cia Rinnes leikande tankedikt som freistar å tenkje gjennom kva ei setning er og kan vere. Den unge norske poeten Casper André Lugg står fram i eit anna stilleie enn ein er vorten van med. Ein personleg favoritt er den skotske poeten Ian Hamilton Finlay (1925–2006), som med sine kirurgiske «deskripsjonar» og konsentrerte stillbilete gjer funn i ei samtid som har ruinkarakter, i ei dikting som anten forvandlar den moderne verda til eit arkeologisk felt eller tilfører fortida ein potensiell og sjokkarta vald: «En statue av Apollon, naken, med en maskinpistol i hendene.»

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Antologien har vore eit laboratorium for ny poesi og ein arena for utanlandsk samtidspoesi på norsk.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis