JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Katalog over liv og verd

Denne debutanten dyrkar den slåande og småskrudde formuleringa.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2680
20200828
2680
20200828

DIKT/KORTTEKSTAR

Maren Granrud

Det er ikke synd på meg men jeg syns det

Flamme forlag 2020

Det er ikke synd på meg men jeg syns det er Maren Granruds debutbok. Sjølv om boka ikkje er forsynt med ein sjangermerkelapp, dyrkar forfattaren dei korte og fyndige tekstane som strekkjer seg frå nokre liner til ei side. Fleire tekstar gjer bruk av linedelinga for å skape pausar, late noko henge i lufta eller understreke eit poeng. Tekstane alar fram den innfule, småskrudde og poengterte formuleringa, som: «jeg er altfor ubesluttsom til å ha et navn i bestemt form», og «man trenger ikke være en seriøs person for å ha seriøse problemer».

Dei spenstige utbrota vert likevel ikkje til livsmaksimar hogne i stein. Den førebelse forma, der setningane ikkje vert skilde med punktum og store bokstavar, kombinert med ei utstrekt sjølvkommentering, gjer dei høgst reviderbare.

Eg-forteljaren ein møter i boka, er ei 31 år gamal kvinne som konsumerer psykologar og søkjer å forstå barndomen, kjærleikslivet og identiteten sin. Eigen identitet er ikkje uavhengig av andre, noko internettrøyndomen for lengst dokumenterer. Ein grunnleggjande ambivalens på eigne og andre sine vegner oppstår når eg-forteljaren sjonglerer ei rekkje val i livet utan at ho klarer å bestemme seg.

Montasje

Her finst ingen kronologisk progresjon. Boka står meir fram som eit aggregat, ein montasje, som rører seg i sprang, og som likevel vender attende til nokre faste punkt: til dømes haien, Knut Risan (forteljaren i Tre nøtter til Askepott) og tv-serien The Truman Show. Også Darcie Wilder, som har skrive ein tekst basert på twitterformatet, utgjer eit viktig referansepunkt for eg-personen.

I tekstane finst rike ymt til populærkulturelle uttrykksformer, bruk av slang og minningar av verbale infrastrukturar ein kjenner att frå ulike sosiale medium. Dette har ein stor og sjølvsagt plass som biletreservoar og råstoff for vedkjenningane. Når ein plantar om digitale uttrykksformer til papirboka, og gir dei ei eksistensiell lading, oppstår det spennande og verknadsfulle effektar, noko til dømes ein forfattar som Audun Mortensen har jobba ein del med.

Maren Granrud har skrive ein litterært leikande tekst som evnar å setje det forvirrande moderne livet på dagsordenen. Ved å slynge ut blødmer, absurde betraktningar, anekdotar og aforismeliknande tekstar som balanserer mellom visdomen, naiviteten og dumskapen, vert boka til ein spegel der fortvilinga og latteren går hand i hand.

Sindre Ekrheim

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DIKT/KORTTEKSTAR

Maren Granrud

Det er ikke synd på meg men jeg syns det

Flamme forlag 2020

Det er ikke synd på meg men jeg syns det er Maren Granruds debutbok. Sjølv om boka ikkje er forsynt med ein sjangermerkelapp, dyrkar forfattaren dei korte og fyndige tekstane som strekkjer seg frå nokre liner til ei side. Fleire tekstar gjer bruk av linedelinga for å skape pausar, late noko henge i lufta eller understreke eit poeng. Tekstane alar fram den innfule, småskrudde og poengterte formuleringa, som: «jeg er altfor ubesluttsom til å ha et navn i bestemt form», og «man trenger ikke være en seriøs person for å ha seriøse problemer».

Dei spenstige utbrota vert likevel ikkje til livsmaksimar hogne i stein. Den førebelse forma, der setningane ikkje vert skilde med punktum og store bokstavar, kombinert med ei utstrekt sjølvkommentering, gjer dei høgst reviderbare.

Eg-forteljaren ein møter i boka, er ei 31 år gamal kvinne som konsumerer psykologar og søkjer å forstå barndomen, kjærleikslivet og identiteten sin. Eigen identitet er ikkje uavhengig av andre, noko internettrøyndomen for lengst dokumenterer. Ein grunnleggjande ambivalens på eigne og andre sine vegner oppstår når eg-forteljaren sjonglerer ei rekkje val i livet utan at ho klarer å bestemme seg.

Montasje

Her finst ingen kronologisk progresjon. Boka står meir fram som eit aggregat, ein montasje, som rører seg i sprang, og som likevel vender attende til nokre faste punkt: til dømes haien, Knut Risan (forteljaren i Tre nøtter til Askepott) og tv-serien The Truman Show. Også Darcie Wilder, som har skrive ein tekst basert på twitterformatet, utgjer eit viktig referansepunkt for eg-personen.

I tekstane finst rike ymt til populærkulturelle uttrykksformer, bruk av slang og minningar av verbale infrastrukturar ein kjenner att frå ulike sosiale medium. Dette har ein stor og sjølvsagt plass som biletreservoar og råstoff for vedkjenningane. Når ein plantar om digitale uttrykksformer til papirboka, og gir dei ei eksistensiell lading, oppstår det spennande og verknadsfulle effektar, noko til dømes ein forfattar som Audun Mortensen har jobba ein del med.

Maren Granrud har skrive ein litterært leikande tekst som evnar å setje det forvirrande moderne livet på dagsordenen. Ved å slynge ut blødmer, absurde betraktningar, anekdotar og aforismeliknande tekstar som balanserer mellom visdomen, naiviteten og dumskapen, vert boka til ein spegel der fortvilinga og latteren går hand i hand.

Sindre Ekrheim

Maren Granrud har skrive ein litterært leikande tekst som evnar å setje det forvirrande moderne livet på dags­ordenen.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis