«Mange er asosiale, dei vil i alle fall ha so lite med samfunnet å gjera som mogeleg.»
Teikning: May Linn Clement
Olav H. Hauge-dagbøkene
6. august 1959
Løyndomen med Hamsuns vesen tenkjer på si stilling, sine pengar, sitt hus, sin bil, og prøver å forskansa seg og assurera seg på alle måtar.
Menneski hans er menneske i denne høge meining av ordet, dei lever ut sin lagnad, fylgjer si røyst, sine drifter, verdi er deira heim – ei stund i alle fall, men ikkje upphavet og endelykti, det er ikkje noko trongt moldvarp-liv dei lever, der er vidd og rømd og stjernehimlar ikring Hamsuns menneske.
Mange er asosiale, dei vil i alle fall ha so lite med samfunnet å gjera som mogeleg. Dette er eit sermerke som mange store menneske har. Dei kom til verdi og såg andre uppgåvor for sitt liv enn å lempa seg etter samfunnet, verta ein nyttig og bra mann. Det var vel ikkje det dei var komne her for! Høyrde dei ikkje annan musikk!
Og samfunnet, det såg dei no var berre noko keidsame, turre menneske hadde funne på, kom det ikkje nye lover til kvar tid? Isak Sellanrå har ikkje slike høyrt gjete. Berre verkeleg store menn kan samstundes vera sosiale.
Dei er so store at deira menneskelegheit strålar yver det sosiale, det å vera god borgar vert noko lite, noko verdfullt dei godt kan vera, eg tenkjer på Goethe og Wergeland. Men gløymde dei å vera menneske for det? Nei. Men for vanleg kvardagsmenneske er det fårleg å vera sosial, dei vert borgarar, og ikkje noko meir.
Formalisme. Tidi er ikkje skapande. Difor blømer formalismen på alle umkverve. Filosofane er slutta å filosofera, og dryftar ord og umgrep, noko som nærast høyrer heime under filologien. Diktarane diktar ikkje, men diskuterar måten å dikta på.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Olav H. Hauge-dagbøkene
6. august 1959
Løyndomen med Hamsuns vesen tenkjer på si stilling, sine pengar, sitt hus, sin bil, og prøver å forskansa seg og assurera seg på alle måtar.
Menneski hans er menneske i denne høge meining av ordet, dei lever ut sin lagnad, fylgjer si røyst, sine drifter, verdi er deira heim – ei stund i alle fall, men ikkje upphavet og endelykti, det er ikkje noko trongt moldvarp-liv dei lever, der er vidd og rømd og stjernehimlar ikring Hamsuns menneske.
Mange er asosiale, dei vil i alle fall ha so lite med samfunnet å gjera som mogeleg. Dette er eit sermerke som mange store menneske har. Dei kom til verdi og såg andre uppgåvor for sitt liv enn å lempa seg etter samfunnet, verta ein nyttig og bra mann. Det var vel ikkje det dei var komne her for! Høyrde dei ikkje annan musikk!
Og samfunnet, det såg dei no var berre noko keidsame, turre menneske hadde funne på, kom det ikkje nye lover til kvar tid? Isak Sellanrå har ikkje slike høyrt gjete. Berre verkeleg store menn kan samstundes vera sosiale.
Dei er so store at deira menneskelegheit strålar yver det sosiale, det å vera god borgar vert noko lite, noko verdfullt dei godt kan vera, eg tenkjer på Goethe og Wergeland. Men gløymde dei å vera menneske for det? Nei. Men for vanleg kvardagsmenneske er det fårleg å vera sosial, dei vert borgarar, og ikkje noko meir.
Formalisme. Tidi er ikkje skapande. Difor blømer formalismen på alle umkverve. Filosofane er slutta å filosofera, og dryftar ord og umgrep, noko som nærast høyrer heime under filologien. Diktarane diktar ikkje, men diskuterar måten å dikta på.
Fleire artiklar
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.