JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Om å bryte klørne i forteljinga

Poeten skriv tilsynelatande prosa, men bryt ut i ei poetisk og rik skrift.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Rebecca Kielland debuterte med ei diktsamling i 2007. No er den femte diktsamlinga ute.

Rebecca Kielland debuterte med ei diktsamling i 2007. No er den femte diktsamlinga ute.

Foto: Lasse Gundersen

Rebecca Kielland debuterte med ei diktsamling i 2007. No er den femte diktsamlinga ute.

Rebecca Kielland debuterte med ei diktsamling i 2007. No er den femte diktsamlinga ute.

Foto: Lasse Gundersen

2529
20230519
2529
20230519

Dikt

Rebecca Kjelland:

Vinterkorn og vårtunger

Oktober

Rebecca Kjelland er ute med si femte diktbok, Vinterkorn og vårtunger. Kjelland debuterte i 2007 med Akkorda under fluktlinja og skreiv dei to første diktbøkene sine på romeriksdialekt.

Kjelland blei av Morgenbladet og Norsk litteraturfestival på Lillehammer i 2015 kåra til ein av dei ti beste norske forfattarane under 35 år.

Det som kjenneteiknar Kjellands poesi, er eit høgt oppdrive tempo der ho kombinerer det folkelege med det meir opphøgde. I årets samling kan ein definitivt krysse av for høgt driv, både når det gjeld dei korte setningskonstruksjonane og i spranga og rørslene poeten gjer. I tillegg handlar boka om eit kjærleiksforhold, som skal gå i knas, mellom det lyriske eget og eit du. Og det handlar mykje om mat, ingrediensar, det overdådige og nyting, fenomen som vekkjer det kroppslege og sanselege til livet.

Det er ikkje slik at forholdet slår sprekkar mot slutten, for slutten kjem inn som frampeik alt frå starten av: «Stilen til framtida var fortid», heiter det eksplisitt tidleg i boka.

Og når det gjeld sprekkane, som rommar ulike utvegar, blir dei påtalte alt i den første av bokas fire seksjonar: «Sprekkene, tapetskjøtene, fugene i rommet var muligheter, rømningsveier. Jeg blei sømmen i ei bukse, rant ned i sluk, i pastavannet, inn i buketter, jeg løp ned trapper og ut.»

Tekstane er sette opp som prosa, der linene går heilt ut til høgremargen. Tekstane kan likevel lesast som poetiske nedslag som lyftar seg or relasjonen som forteljinga konsentrer seg om, her finst bilete som har kraft nok til å splintre, bryte opp og or forteljinga, her finst passasjar som kan lesast i økopoetisk retning, ja, storlommen, skarven, kaiene, hakkespettane og skjærene me les om, speglar det svinnande artsmangfaldet, men også lyfte om fridom. Og boka faldar også ut ein refleksjon over kva tyding framtidsbilete har for korleis ein (ny)orienterer seg i verda.

Like mykje som Rebecca Kjelland skriv fram ei forteljing, handlar det om å bryte ut or den same forteljinga, fordi det nett er den destruktive strukturen i forteljinga som verkar å drepe kjærleiksforholdet. Det er dette Kjelland gjer, gjennom å lage ei poetisk skrift som alltid er i ferd med å bryte ut, stoppe opp. Det kan vere så enkelt at lesaren sjølv stoggar opp og undrar seg over eit ord som mameloner.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Dikt

Rebecca Kjelland:

Vinterkorn og vårtunger

Oktober

Rebecca Kjelland er ute med si femte diktbok, Vinterkorn og vårtunger. Kjelland debuterte i 2007 med Akkorda under fluktlinja og skreiv dei to første diktbøkene sine på romeriksdialekt.

Kjelland blei av Morgenbladet og Norsk litteraturfestival på Lillehammer i 2015 kåra til ein av dei ti beste norske forfattarane under 35 år.

Det som kjenneteiknar Kjellands poesi, er eit høgt oppdrive tempo der ho kombinerer det folkelege med det meir opphøgde. I årets samling kan ein definitivt krysse av for høgt driv, både når det gjeld dei korte setningskonstruksjonane og i spranga og rørslene poeten gjer. I tillegg handlar boka om eit kjærleiksforhold, som skal gå i knas, mellom det lyriske eget og eit du. Og det handlar mykje om mat, ingrediensar, det overdådige og nyting, fenomen som vekkjer det kroppslege og sanselege til livet.

Det er ikkje slik at forholdet slår sprekkar mot slutten, for slutten kjem inn som frampeik alt frå starten av: «Stilen til framtida var fortid», heiter det eksplisitt tidleg i boka.

Og når det gjeld sprekkane, som rommar ulike utvegar, blir dei påtalte alt i den første av bokas fire seksjonar: «Sprekkene, tapetskjøtene, fugene i rommet var muligheter, rømningsveier. Jeg blei sømmen i ei bukse, rant ned i sluk, i pastavannet, inn i buketter, jeg løp ned trapper og ut.»

Tekstane er sette opp som prosa, der linene går heilt ut til høgremargen. Tekstane kan likevel lesast som poetiske nedslag som lyftar seg or relasjonen som forteljinga konsentrer seg om, her finst bilete som har kraft nok til å splintre, bryte opp og or forteljinga, her finst passasjar som kan lesast i økopoetisk retning, ja, storlommen, skarven, kaiene, hakkespettane og skjærene me les om, speglar det svinnande artsmangfaldet, men også lyfte om fridom. Og boka faldar også ut ein refleksjon over kva tyding framtidsbilete har for korleis ein (ny)orienterer seg i verda.

Like mykje som Rebecca Kjelland skriv fram ei forteljing, handlar det om å bryte ut or den same forteljinga, fordi det nett er den destruktive strukturen i forteljinga som verkar å drepe kjærleiksforholdet. Det er dette Kjelland gjer, gjennom å lage ei poetisk skrift som alltid er i ferd med å bryte ut, stoppe opp. Det kan vere så enkelt at lesaren sjølv stoggar opp og undrar seg over eit ord som mameloner.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis