JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Opplyst av fleire soler

Hanne Bramness skriv om det utsette livet med venleik og konsekvens og lagar ein poesi som støtt er i rørsle.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Hanne Bramness har motteke ei rad litterære prisar etter debuten i 1983.

Hanne Bramness har motteke ei rad litterære prisar etter debuten i 1983.

Foto: Thomas Kolbein Bjørk Olsen / Berlinkontoret

Hanne Bramness har motteke ei rad litterære prisar etter debuten i 1983.

Hanne Bramness har motteke ei rad litterære prisar etter debuten i 1983.

Foto: Thomas Kolbein Bjørk Olsen / Berlinkontoret

3023
20211008
3023
20211008

DIKT

Hanne Bramness:

Snø på museum

Tiden

Den snøen som kvervlar gjennom så å seie alle dikta i boka til Hanne Bramness, vekslar i tyding, men står særleg som bilete på gløymsla, ufrivillig eller tvungen. Men så er det likevel også slik at desse dikta gjer tvert om, dei freistar redde utsette og oversette minne, sansingar, kunnskapar og syn frå å forsvinne i malstraumen til gløymsla og historia. Bramness’ dikt slår så å seie hol på den homogene tida og lèt brokete bilete strøyme ut.

Det ligg noko absurd i boktittelen Snø på museum. Å plassere snø på museum for å bevare han, verkar som eit umogleg prosjekt, han vil smelte og forsvinne. Med klimakrisa som bakteppe og med vintersnøen som ikkje er like sjølvsagd som før, er ønsket forståeleg. Men snø er noko som kjem og forsvinn, og er regulert av årstidene. Snø skjuler noko, stoggar tida, bevarer, eller så smeltar og avdekkjer snøen noko. Og viss snø står for gløymsle, vil det vere gløymsla som hamnar på museum og vert konservert for ettertida.

Bramness’ diktbok verkar å stå planta i motivkrinsar og tematikkar poeten har arbeidd med i fleire diktbøker. Fotografi og målarstykke står heilt sentralt, fleire av dikta vender seg til førestilte og faktiske bilete. Men desse statiske biletobjekta vert gjennom poetens språklege handsamingar forsynte med impulsar og liv, og ofte vert eit bilete sett opp mot eller sett i lys av andre bilete og representasjonar: «Små lette strøk må til for å få dette bordet til å stå/ under tyngden av lyset som fosser fra taket, tunge strøk som// nesten skraper hull i lerretet må hun la være. For å vise hvor/ viktig motivet er, hvordan kurvbordet har reist fra sivene på / stranda».

Dikta til Bramness har ein fascinerande og suggererande prosaisk-lyrisk tone. Dei kan byrje som ei forteljing som så krinsar kring eit fenomen, eit bilete, og der den forteljande tråden nesten berre vert hengjande, utan at plott vert utvikla. Interessant med denne doble forankringa i prosaen og diktet er at dikta på det viset syner til den løpande tida, til prosess, forandring og forskuving. Slik maktar dikta å føre saman tidsprosessen og det biletmessige og romlege.

Det finst stor poetisk konsekvens og venleik i dikta til Bramness. Dei kan lesast på fleire nivå, enkeltvis og samla. Fleire veldig vene enkeltdikt faldar seg inn i og skyt seg ut frå eigen samanheng, slik som diktet «Forskjeller» som handlar om lauvtreet heggen med «sitt tannhvite dryss». Diktet kan ein fint lese under ein politisk horisont, men det står også godt på sitt eige språk, som eit utsett vesen: «fordi jeg kommer fra grøftelandet, fra/ snøslapsdemningenes og søledammenes, rumpetrollenes,// skyteledningenes og flaskeskårbekkenes rike».

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DIKT

Hanne Bramness:

Snø på museum

Tiden

Den snøen som kvervlar gjennom så å seie alle dikta i boka til Hanne Bramness, vekslar i tyding, men står særleg som bilete på gløymsla, ufrivillig eller tvungen. Men så er det likevel også slik at desse dikta gjer tvert om, dei freistar redde utsette og oversette minne, sansingar, kunnskapar og syn frå å forsvinne i malstraumen til gløymsla og historia. Bramness’ dikt slår så å seie hol på den homogene tida og lèt brokete bilete strøyme ut.

Det ligg noko absurd i boktittelen Snø på museum. Å plassere snø på museum for å bevare han, verkar som eit umogleg prosjekt, han vil smelte og forsvinne. Med klimakrisa som bakteppe og med vintersnøen som ikkje er like sjølvsagd som før, er ønsket forståeleg. Men snø er noko som kjem og forsvinn, og er regulert av årstidene. Snø skjuler noko, stoggar tida, bevarer, eller så smeltar og avdekkjer snøen noko. Og viss snø står for gløymsle, vil det vere gløymsla som hamnar på museum og vert konservert for ettertida.

Bramness’ diktbok verkar å stå planta i motivkrinsar og tematikkar poeten har arbeidd med i fleire diktbøker. Fotografi og målarstykke står heilt sentralt, fleire av dikta vender seg til førestilte og faktiske bilete. Men desse statiske biletobjekta vert gjennom poetens språklege handsamingar forsynte med impulsar og liv, og ofte vert eit bilete sett opp mot eller sett i lys av andre bilete og representasjonar: «Små lette strøk må til for å få dette bordet til å stå/ under tyngden av lyset som fosser fra taket, tunge strøk som// nesten skraper hull i lerretet må hun la være. For å vise hvor/ viktig motivet er, hvordan kurvbordet har reist fra sivene på / stranda».

Dikta til Bramness har ein fascinerande og suggererande prosaisk-lyrisk tone. Dei kan byrje som ei forteljing som så krinsar kring eit fenomen, eit bilete, og der den forteljande tråden nesten berre vert hengjande, utan at plott vert utvikla. Interessant med denne doble forankringa i prosaen og diktet er at dikta på det viset syner til den løpande tida, til prosess, forandring og forskuving. Slik maktar dikta å føre saman tidsprosessen og det biletmessige og romlege.

Det finst stor poetisk konsekvens og venleik i dikta til Bramness. Dei kan lesast på fleire nivå, enkeltvis og samla. Fleire veldig vene enkeltdikt faldar seg inn i og skyt seg ut frå eigen samanheng, slik som diktet «Forskjeller» som handlar om lauvtreet heggen med «sitt tannhvite dryss». Diktet kan ein fint lese under ein politisk horisont, men det står også godt på sitt eige språk, som eit utsett vesen: «fordi jeg kommer fra grøftelandet, fra/ snøslapsdemningenes og søledammenes, rumpetrollenes,// skyteledningenes og flaskeskårbekkenes rike».

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Bramness’ diktbok verkar å stå planta i motivkrinsar og tematikkar poeten har arbeidd med i fleire diktbøker.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature
ÅshildEliassen

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Traust revolusjon

Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Foto: Sveinung Lindaas

Feature

Låvesvalehale

For å bestemme alder og kjønn hjå ei låvesvale skal ein ty til fargane i fjørdrakta og til lengda på dei ytste halefjørene.

Naïd Mubalegh
Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Foto: Sveinung Lindaas

Feature

Låvesvalehale

For å bestemme alder og kjønn hjå ei låvesvale skal ein ty til fargane i fjørdrakta og til lengda på dei ytste halefjørene.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis