Presist og avslørande om bloggarar
Gine Cornelia Pedersen skriv med snerten presisjon om manglande sjølvtillit.
Gina Cornelia Pedersen er forfattar og skodespelar.
Foto: Lina Hindrum
Novelle
Gine Cornelia Pedersen:
Åtte
Cappelen Damm
Ved sida av Kritikarprisen er Tarjei Vesaas’ debutantpris noko av det gjævaste ein forfattar kan få her i landet. Dersom ein får begge prisane for same verket, er det ein sensasjon. Det har skjedd berre éin gong: I 2020 fekk Karoline Brændjord begge prisane for diktsamlinga Jeg vil våkne til verden (Kolon 2020). Karl Ove Knausgård fekk Kritikarprisen for debutromanen Ute av verden (Tiden 1998), men ingen debutantpris.
Stor tillit
Gine Cornelia Pedersen (f. 1986) debuterte i 2013 med romanen Null, og i tråd med innleiinga til denne meldinga fekk ho Tarjei Vesaas’ debutantpris og blei dermed vist stor tillit frå det litterære miljøet her til lands. Sidan debuten har ho gitt ut enda to romanar, og i desse dagar er ho ute med Åtte, ei novellesamling som består av nettopp åtte noveller. Alt tyder på at ho er i ferd med å posisjonere seg i samtidslitteraturen.
I dei fleste novellene er det unge, kvinnelege stemmer som kjem til orde, og på ulike nivå avslører dei ein total mangel på sjølvinnsikt og sjølvrefleksjon i sosiale samanhengar der det meste kan førast tilbake til sosial angst. For å dekke over den sosiale angsten har fleire av dei gitt seg i kast med blogging, der dei har følgjarar og sjølv følgjer andre bloggarar som dei har ei ukritisk beundring for.
Pedersens ironiske distanse avslører overflatiske, sjølvopptatte og glansa liv utan substans og innhald utover klede, sminke, mat og kva det måtte vere. Dei er fanga i ei nettverd der den sosiale angsten blir kompensert med draumar, hemn mot mobbarar frå barneskolen, private diagnostiseringar, pinlege sjølvutleveringar, svada og flosklar som viser at tomme tønner ramlar mest: «Jeg er så glad for at jeg er kommet til et sted i livet mitt der jeg er blitt så rolig og trygg i meg selv at jeg kan være en lykt i mørket for andre.» Ho som skriv dette, er knapt tjue år.
Gevinsten
Gine Cornelia Pedersen tematiserer outsideren i desse novellene, presist og avslørande, slik ho gjer det i «Forfatterens store ønske» der ho gir eit nærbilde av ein feira krimforfattar som aldri slepp inn i den litterære varmen. Denne livsløgna om eigen stordom finn ein også i «Kunsten å lide».
Den store gevinsten i Åtte vil eg likevel redusere til fire: opningsnovella «En prøvelse for Reidun Østby» om eit utstøytt Jehovas Vitne som prøver å finne nytt fotfeste, vidare «Gullkalven», om bloggaren Irene Aurora Høst, som eigentleg heiter Ingunn Bjørkli, enda vidare «Influensa», om det heilt tanketomme, og til slutt «Forfatterens store ønske», som altså viser at å skrive krim aldri opnar dørene inn til parnasset.
Tarjei Vesaas’ debutantpris er 60 år i 2024. Mange av dei største i samtidslitteraturen har fått prisen, og i det selskapet trur eg at Gine Cornelia Pedersen også vil finne sin plass.
Oddmund Hagen
Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Novelle
Gine Cornelia Pedersen:
Åtte
Cappelen Damm
Ved sida av Kritikarprisen er Tarjei Vesaas’ debutantpris noko av det gjævaste ein forfattar kan få her i landet. Dersom ein får begge prisane for same verket, er det ein sensasjon. Det har skjedd berre éin gong: I 2020 fekk Karoline Brændjord begge prisane for diktsamlinga Jeg vil våkne til verden (Kolon 2020). Karl Ove Knausgård fekk Kritikarprisen for debutromanen Ute av verden (Tiden 1998), men ingen debutantpris.
Stor tillit
Gine Cornelia Pedersen (f. 1986) debuterte i 2013 med romanen Null, og i tråd med innleiinga til denne meldinga fekk ho Tarjei Vesaas’ debutantpris og blei dermed vist stor tillit frå det litterære miljøet her til lands. Sidan debuten har ho gitt ut enda to romanar, og i desse dagar er ho ute med Åtte, ei novellesamling som består av nettopp åtte noveller. Alt tyder på at ho er i ferd med å posisjonere seg i samtidslitteraturen.
I dei fleste novellene er det unge, kvinnelege stemmer som kjem til orde, og på ulike nivå avslører dei ein total mangel på sjølvinnsikt og sjølvrefleksjon i sosiale samanhengar der det meste kan førast tilbake til sosial angst. For å dekke over den sosiale angsten har fleire av dei gitt seg i kast med blogging, der dei har følgjarar og sjølv følgjer andre bloggarar som dei har ei ukritisk beundring for.
Pedersens ironiske distanse avslører overflatiske, sjølvopptatte og glansa liv utan substans og innhald utover klede, sminke, mat og kva det måtte vere. Dei er fanga i ei nettverd der den sosiale angsten blir kompensert med draumar, hemn mot mobbarar frå barneskolen, private diagnostiseringar, pinlege sjølvutleveringar, svada og flosklar som viser at tomme tønner ramlar mest: «Jeg er så glad for at jeg er kommet til et sted i livet mitt der jeg er blitt så rolig og trygg i meg selv at jeg kan være en lykt i mørket for andre.» Ho som skriv dette, er knapt tjue år.
Gevinsten
Gine Cornelia Pedersen tematiserer outsideren i desse novellene, presist og avslørande, slik ho gjer det i «Forfatterens store ønske» der ho gir eit nærbilde av ein feira krimforfattar som aldri slepp inn i den litterære varmen. Denne livsløgna om eigen stordom finn ein også i «Kunsten å lide».
Den store gevinsten i Åtte vil eg likevel redusere til fire: opningsnovella «En prøvelse for Reidun Østby» om eit utstøytt Jehovas Vitne som prøver å finne nytt fotfeste, vidare «Gullkalven», om bloggaren Irene Aurora Høst, som eigentleg heiter Ingunn Bjørkli, enda vidare «Influensa», om det heilt tanketomme, og til slutt «Forfatterens store ønske», som altså viser at å skrive krim aldri opnar dørene inn til parnasset.
Tarjei Vesaas’ debutantpris er 60 år i 2024. Mange av dei største i samtidslitteraturen har fått prisen, og i det selskapet trur eg at Gine Cornelia Pedersen også vil finne sin plass.
Oddmund Hagen
Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.
Pedersens ironiske distanse avslører overflatiske, sjølvopptatte og glansa liv utan substans.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen
Mircea Cărtărescu kastar eit fortrolla lys over barndommen i Melankolien
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?