Saman er vi mindre aleine
Teikneserie
Bjørn Ingvaldsen og Kristoffer Kjølberg (ill.):
Antifestkomiteen
Gyldendal
I Bjørn Ingvaldsens mest omtykte barnebøker skriv han gjerne frå eit liknande landskap som i diktsamlinga meldt ovanfor. Saman med teikneserieskaparen Kristoffer Kjølberg gjev han seg no i kast med meir kvardagslege traume som kan ramme alle. I det første albumet i den nye serien om drittungane dreier det seg om å ikkje bli invitert i bursdag til den mest populære jenta i klassen.
Alle er inviterte, så nær som drittungane. Dei fire som er ekskluderte, slår seg saman og planlegg ein herleg hemn. Med kvar sin klare styrke er dei eit godt lag. I ein enkel strek som er lett å kjenne att, understrekar Kjølberg typeteikningane. Kontrastane og samspelet gjev framdrift og snert i forteljinga.
Bakgrunnsfargen skiftar med scenene og fortel kvar vi er. Legg du ikkje merke til det før, ser du det når dei fantastiske fire strenar inn på det gusjegrøne sjukehuset.
Når fleire generasjonar etter kvart kjem inn på scena, skriv Ingvaldsen fram eit samansurium av morosame misforståingar og tøysete tvistar. Floken veks, men løyser seg lett likevel. Enden er god og moralen like så.
Janne Karin Støylen
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Teikneserie
Bjørn Ingvaldsen og Kristoffer Kjølberg (ill.):
Antifestkomiteen
Gyldendal
I Bjørn Ingvaldsens mest omtykte barnebøker skriv han gjerne frå eit liknande landskap som i diktsamlinga meldt ovanfor. Saman med teikneserieskaparen Kristoffer Kjølberg gjev han seg no i kast med meir kvardagslege traume som kan ramme alle. I det første albumet i den nye serien om drittungane dreier det seg om å ikkje bli invitert i bursdag til den mest populære jenta i klassen.
Alle er inviterte, så nær som drittungane. Dei fire som er ekskluderte, slår seg saman og planlegg ein herleg hemn. Med kvar sin klare styrke er dei eit godt lag. I ein enkel strek som er lett å kjenne att, understrekar Kjølberg typeteikningane. Kontrastane og samspelet gjev framdrift og snert i forteljinga.
Bakgrunnsfargen skiftar med scenene og fortel kvar vi er. Legg du ikkje merke til det før, ser du det når dei fantastiske fire strenar inn på det gusjegrøne sjukehuset.
Når fleire generasjonar etter kvart kjem inn på scena, skriv Ingvaldsen fram eit samansurium av morosame misforståingar og tøysete tvistar. Floken veks, men løyser seg lett likevel. Enden er god og moralen like så.
Janne Karin Støylen
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.