Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Stort poetisk spenn

Det finst definitivt noko vilt, anarkisk og uregjerleg hos Terje Dragseth.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Terje Dragseth feirar 40 år som diktar.

Terje Dragseth feirar 40 år som diktar.

Foto: Thyra Dragseth / Cappelen Damm

Terje Dragseth feirar 40 år som diktar.

Terje Dragseth feirar 40 år som diktar.

Foto: Thyra Dragseth / Cappelen Damm

2629
20200626
2629
20200626

DIKT

Terje Dragseth:

Alt jeg er redd for

Cappelen Damm

«Er det ikkje nok –/ å legge en gaffel i skuffen», spør Terje Dragseth i eit dikt i Alt jeg er redd for. Linene handlar kanskje om å verte merksam på det som elles vert oversett og usynleggjort i den automatiserte kvardagen. Dei set søkjelyset på kva som vert betrakta som uverkelege, mindre verdfulle handlingar. Men versa kastar oss også ut av den konkrete situasjonen og inn i systema og hierarkia av handlingar, der noko vert rekna for å ha større verdi enn anna. Innanfor slike system, som gjer ufri og sløvar menneska, held det at «du er nær nok i det ubetydelege».

Rørsler

Kanskje seier dette noko om rørsla i desse dikta. Dragseth søkjer mot det ibuande i tingen og handlingane for å frigjere dei. På vegen mot tingen møter han òg det som overskrid tingen, som fangar han i meiningar, system, samfunnet, ordenen. Slik finst det rørsler og motrørsler som nesten alltid bryt mot kvarandre i Dragseths poesi. Det er ein poet som ikkje vil tenkje, kanskje mykje heller sanse, men som likevel tenkjer og undervegs gjerne motseier seg sjølv. På det viset freistar diktet å halde det moglege, eller det umoglege, ope for menneska.

Terje Dragseth feirar førti år som diktar når han no kjem med Alt jeg er redd for. Det byrjar med eit lengre dikt der Dragseth rett fram listar opp alt han fryktar: «Jeg er redd diktet er ferdig, det står et øksehugg i treet.» Her er også dikt vigde den kollektive frykta, manifestert i ulven.

Konglomerat

Boka består av eit konglomerat av ulike dikt. Her er politisk pamflett, eksistensiell vedkjenning, rima dikt, økopoesi, nummerdikt og høvesdikt. Men også refleksjonar over kunstverk, hyllingsdikt og minnedikt. Ein del av dikta har vore publiserte tidligare til ulike høve. Spennet er iallfall stort, her svingar det frå det spørjande, poengterte, haikuliknande diktet til den ekspansive høgstemte lovsongen.

Det finst definitivt noko vilt, anarkisk og uregjerleg hos Dragseth. Som når han set seg føre å følgje diktingas lover og lagar strengt rima dikt, og respekterer klangen snarare enn meininga. Slik slepper diktet inn dei vilkårlege og tilfeldige tydingane, medan lyden er rett. Det er mellom anna dette aspektet, sansen for riftene og råkene i det glatte, som gjer Alt jeg er redd for til eit dokument for det menneskelege og ei diktbok verdt å lese.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DIKT

Terje Dragseth:

Alt jeg er redd for

Cappelen Damm

«Er det ikkje nok –/ å legge en gaffel i skuffen», spør Terje Dragseth i eit dikt i Alt jeg er redd for. Linene handlar kanskje om å verte merksam på det som elles vert oversett og usynleggjort i den automatiserte kvardagen. Dei set søkjelyset på kva som vert betrakta som uverkelege, mindre verdfulle handlingar. Men versa kastar oss også ut av den konkrete situasjonen og inn i systema og hierarkia av handlingar, der noko vert rekna for å ha større verdi enn anna. Innanfor slike system, som gjer ufri og sløvar menneska, held det at «du er nær nok i det ubetydelege».

Rørsler

Kanskje seier dette noko om rørsla i desse dikta. Dragseth søkjer mot det ibuande i tingen og handlingane for å frigjere dei. På vegen mot tingen møter han òg det som overskrid tingen, som fangar han i meiningar, system, samfunnet, ordenen. Slik finst det rørsler og motrørsler som nesten alltid bryt mot kvarandre i Dragseths poesi. Det er ein poet som ikkje vil tenkje, kanskje mykje heller sanse, men som likevel tenkjer og undervegs gjerne motseier seg sjølv. På det viset freistar diktet å halde det moglege, eller det umoglege, ope for menneska.

Terje Dragseth feirar førti år som diktar når han no kjem med Alt jeg er redd for. Det byrjar med eit lengre dikt der Dragseth rett fram listar opp alt han fryktar: «Jeg er redd diktet er ferdig, det står et øksehugg i treet.» Her er også dikt vigde den kollektive frykta, manifestert i ulven.

Konglomerat

Boka består av eit konglomerat av ulike dikt. Her er politisk pamflett, eksistensiell vedkjenning, rima dikt, økopoesi, nummerdikt og høvesdikt. Men også refleksjonar over kunstverk, hyllingsdikt og minnedikt. Ein del av dikta har vore publiserte tidligare til ulike høve. Spennet er iallfall stort, her svingar det frå det spørjande, poengterte, haikuliknande diktet til den ekspansive høgstemte lovsongen.

Det finst definitivt noko vilt, anarkisk og uregjerleg hos Dragseth. Som når han set seg føre å følgje diktingas lover og lagar strengt rima dikt, og respekterer klangen snarare enn meininga. Slik slepper diktet inn dei vilkårlege og tilfeldige tydingane, medan lyden er rett. Det er mellom anna dette aspektet, sansen for riftene og råkene i det glatte, som gjer Alt jeg er redd for til eit dokument for det menneskelege og ei diktbok verdt å lese.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Her svingar det frå det spørjande, poengterte, haikuliknande diktet til den ekspansive høgstemte lovsongen.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis