JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Stort poetisk spenn

Det finst definitivt noko vilt, anarkisk og uregjerleg hos Terje Dragseth.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Terje Dragseth feirar 40 år som diktar.

Terje Dragseth feirar 40 år som diktar.

Foto: Thyra Dragseth / Cappelen Damm

Terje Dragseth feirar 40 år som diktar.

Terje Dragseth feirar 40 år som diktar.

Foto: Thyra Dragseth / Cappelen Damm

2629
20200626
2629
20200626

DIKT

Terje Dragseth:

Alt jeg er redd for

Cappelen Damm

«Er det ikkje nok –/ å legge en gaffel i skuffen», spør Terje Dragseth i eit dikt i Alt jeg er redd for. Linene handlar kanskje om å verte merksam på det som elles vert oversett og usynleggjort i den automatiserte kvardagen. Dei set søkjelyset på kva som vert betrakta som uverkelege, mindre verdfulle handlingar. Men versa kastar oss også ut av den konkrete situasjonen og inn i systema og hierarkia av handlingar, der noko vert rekna for å ha større verdi enn anna. Innanfor slike system, som gjer ufri og sløvar menneska, held det at «du er nær nok i det ubetydelege».

Rørsler

Kanskje seier dette noko om rørsla i desse dikta. Dragseth søkjer mot det ibuande i tingen og handlingane for å frigjere dei. På vegen mot tingen møter han òg det som overskrid tingen, som fangar han i meiningar, system, samfunnet, ordenen. Slik finst det rørsler og motrørsler som nesten alltid bryt mot kvarandre i Dragseths poesi. Det er ein poet som ikkje vil tenkje, kanskje mykje heller sanse, men som likevel tenkjer og undervegs gjerne motseier seg sjølv. På det viset freistar diktet å halde det moglege, eller det umoglege, ope for menneska.

Terje Dragseth feirar førti år som diktar når han no kjem med Alt jeg er redd for. Det byrjar med eit lengre dikt der Dragseth rett fram listar opp alt han fryktar: «Jeg er redd diktet er ferdig, det står et øksehugg i treet.» Her er også dikt vigde den kollektive frykta, manifestert i ulven.

Konglomerat

Boka består av eit konglomerat av ulike dikt. Her er politisk pamflett, eksistensiell vedkjenning, rima dikt, økopoesi, nummerdikt og høvesdikt. Men også refleksjonar over kunstverk, hyllingsdikt og minnedikt. Ein del av dikta har vore publiserte tidligare til ulike høve. Spennet er iallfall stort, her svingar det frå det spørjande, poengterte, haikuliknande diktet til den ekspansive høgstemte lovsongen.

Det finst definitivt noko vilt, anarkisk og uregjerleg hos Dragseth. Som når han set seg føre å følgje diktingas lover og lagar strengt rima dikt, og respekterer klangen snarare enn meininga. Slik slepper diktet inn dei vilkårlege og tilfeldige tydingane, medan lyden er rett. Det er mellom anna dette aspektet, sansen for riftene og råkene i det glatte, som gjer Alt jeg er redd for til eit dokument for det menneskelege og ei diktbok verdt å lese.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DIKT

Terje Dragseth:

Alt jeg er redd for

Cappelen Damm

«Er det ikkje nok –/ å legge en gaffel i skuffen», spør Terje Dragseth i eit dikt i Alt jeg er redd for. Linene handlar kanskje om å verte merksam på det som elles vert oversett og usynleggjort i den automatiserte kvardagen. Dei set søkjelyset på kva som vert betrakta som uverkelege, mindre verdfulle handlingar. Men versa kastar oss også ut av den konkrete situasjonen og inn i systema og hierarkia av handlingar, der noko vert rekna for å ha større verdi enn anna. Innanfor slike system, som gjer ufri og sløvar menneska, held det at «du er nær nok i det ubetydelege».

Rørsler

Kanskje seier dette noko om rørsla i desse dikta. Dragseth søkjer mot det ibuande i tingen og handlingane for å frigjere dei. På vegen mot tingen møter han òg det som overskrid tingen, som fangar han i meiningar, system, samfunnet, ordenen. Slik finst det rørsler og motrørsler som nesten alltid bryt mot kvarandre i Dragseths poesi. Det er ein poet som ikkje vil tenkje, kanskje mykje heller sanse, men som likevel tenkjer og undervegs gjerne motseier seg sjølv. På det viset freistar diktet å halde det moglege, eller det umoglege, ope for menneska.

Terje Dragseth feirar førti år som diktar når han no kjem med Alt jeg er redd for. Det byrjar med eit lengre dikt der Dragseth rett fram listar opp alt han fryktar: «Jeg er redd diktet er ferdig, det står et øksehugg i treet.» Her er også dikt vigde den kollektive frykta, manifestert i ulven.

Konglomerat

Boka består av eit konglomerat av ulike dikt. Her er politisk pamflett, eksistensiell vedkjenning, rima dikt, økopoesi, nummerdikt og høvesdikt. Men også refleksjonar over kunstverk, hyllingsdikt og minnedikt. Ein del av dikta har vore publiserte tidligare til ulike høve. Spennet er iallfall stort, her svingar det frå det spørjande, poengterte, haikuliknande diktet til den ekspansive høgstemte lovsongen.

Det finst definitivt noko vilt, anarkisk og uregjerleg hos Dragseth. Som når han set seg føre å følgje diktingas lover og lagar strengt rima dikt, og respekterer klangen snarare enn meininga. Slik slepper diktet inn dei vilkårlege og tilfeldige tydingane, medan lyden er rett. Det er mellom anna dette aspektet, sansen for riftene og råkene i det glatte, som gjer Alt jeg er redd for til eit dokument for det menneskelege og ei diktbok verdt å lese.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Her svingar det frå det spørjande, poengterte, haikuliknande diktet til den ekspansive høgstemte lovsongen.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis