Den unge kvinna og havet
Baltasar Kormákur boltrar seg i Stillehavet med ein heilt grei spenningsfilm.
Naturkrefter går att i filmane til Baltasar Kormákur.
Foto: SF Norge
Drama
Regi: Baltasar Kormákur
Adrift
Med: Shailene Woodley, Sam Claflin
Tami (Woodley) kjem til seg sjølv inni ein seglbåt full av vatn og ropar på Richard (Claflin). Ho finn han ikkje og driv rundt midt i verdas største hav. No skal ho få bryne seg som seglar. Historia om kvinna i kamp med naturen er basert på hendingar frå røynda.
Romantikken
Å segla forutan vind er som kjent ikkje fullt like gale som å skiljast frå vennen sin. Adrift vekslar mjukt mellom kamp for overleving etter stormen og romantiske scener frå dei første møta mellom Tami og Richard i rein idyll på Tahiti. Dei er frie sjeler som vil drive rundt i verda utan å ankra nokon plass for godt. Tami ler av romantikaren Richard som kvelvar over i kitsch. Det ville kanskje den ekte Tami òg skulda regissøren Baltasar Kormákur for. Både kjærleik og reiselyst er skildra med roseraudt slør og musikalsk patos.
Naturen
Sidan debuten med fjonge 101 Reykjavík i 2000 har islendingen Kormákur veksla mellom store Hollywood-filmar som Everest og heimlege sjøvegar i Dypet og Havet. Naturkrefter går igjen. Han har mange års røynsle med hardt vêr på film og har handsama konvensjonell spenning mang ein gong. Utan at han skvisar store kjensler ut av meg, har han laga eit solid og streit bidrag i sjangeren med folk som er fortapte i øydet. Både Shailene Woodley og Sam Claflin spelar naturleg godt. Woodley balanserer fint mellom sår og barsk. Adrift vil seie noko om å ta grep om roret sjølv og segle styrkt ut av stormen, men òg om sterke kjensler mellom menneske. Det greier filmen greitt.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Baltasar Kormákur
Adrift
Med: Shailene Woodley, Sam Claflin
Tami (Woodley) kjem til seg sjølv inni ein seglbåt full av vatn og ropar på Richard (Claflin). Ho finn han ikkje og driv rundt midt i verdas største hav. No skal ho få bryne seg som seglar. Historia om kvinna i kamp med naturen er basert på hendingar frå røynda.
Romantikken
Å segla forutan vind er som kjent ikkje fullt like gale som å skiljast frå vennen sin. Adrift vekslar mjukt mellom kamp for overleving etter stormen og romantiske scener frå dei første møta mellom Tami og Richard i rein idyll på Tahiti. Dei er frie sjeler som vil drive rundt i verda utan å ankra nokon plass for godt. Tami ler av romantikaren Richard som kvelvar over i kitsch. Det ville kanskje den ekte Tami òg skulda regissøren Baltasar Kormákur for. Både kjærleik og reiselyst er skildra med roseraudt slør og musikalsk patos.
Naturen
Sidan debuten med fjonge 101 Reykjavík i 2000 har islendingen Kormákur veksla mellom store Hollywood-filmar som Everest og heimlege sjøvegar i Dypet og Havet. Naturkrefter går igjen. Han har mange års røynsle med hardt vêr på film og har handsama konvensjonell spenning mang ein gong. Utan at han skvisar store kjensler ut av meg, har han laga eit solid og streit bidrag i sjangeren med folk som er fortapte i øydet. Både Shailene Woodley og Sam Claflin spelar naturleg godt. Woodley balanserer fint mellom sår og barsk. Adrift vil seie noko om å ta grep om roret sjølv og segle styrkt ut av stormen, men òg om sterke kjensler mellom menneske. Det greier filmen greitt.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Det kjæraste eg har? Min ser ikkje slik ut, men eg er ganske glad i han, ja.
Foto via Wikimedia Commons
Smørbutten min får du nok aldri
Ei flygande badstove skal få ny heim, sit det nokon inni alt?
Foto: Maren Bø
Badstovene tek av
Det er interessant korleis badstove inne kan vere så ut, mens badstove ute er så in.
Morgonfrisk fersking
«Ein kan kjenna seg frisk og sterk, vera åndsfrisk eller endåtil frisk som ein fisk, friskna til, verta frisk att frå sjukdomen og heilt friskmeld.»
150-årsjubilant: den austerrikske komponisten Arnold Schönberg (1874–1951).
Fredshymne
Kammerchor Stuttgart tolkar Schönbergs «illusjon for blandakor» truverdig.
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.