JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

«Andre runde av Dune duger, men må vi ha meir?»

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Timothée Chalamet spelar Paul Atreides.

Timothée Chalamet spelar Paul Atreides.

Foto: Warner Bros. Picture

Timothée Chalamet spelar Paul Atreides.

Timothée Chalamet spelar Paul Atreides.

Foto: Warner Bros. Picture

2571
20240301
2571
20240301

Eventyr / Drama / Sci-Fi / Action

Regi: Denis Villeneuve

Dune: Part Two

Med: Timothée Chalamet, Zendaya, Javier Bardem
Kinofilm

Framhaldsskulen

Del to av det gigantiske Dune-prosjektet til Denis Villeneuve held fram der den førre slapp. No er Paul Atreides (Chalamet) hjå Fremen-folka i ørkenen på planeten Arrakis. Han har ein god støttespelar i Stilgar (Bardem), og det verkar som det er over snittet god stemning med Chani (Zendaya). Resten er splitta. Nokre trur Paul er ein profet, andre ein posør. Det blir gode dosar krig og litt kjærleik.

«Ein samlar trådane nokolunde fort når Dune: Part Two driv i gang.»

Fint og stort

Når eg les mi eiga melding av Dune frå 2021, slår det meg at eg var særs positiv. Likevel slit eg litt med å minnast mykje frå plotet. Stilen fengde nok mest. Ein samlar trådane nokolunde fort når Dune: Part Two driv i gang. Rytmen er framleis roleg. Scenarioa store. Maktkampen rå. Den fascistiske estetikken til Harkonnen-lakeiane er kombinert med ein retorikk frå leiarar om rotter som gjev ekko av å fremje folkemord. Det lyder urovekkjande kjent.

Det er lite nytt å seie om kvalitet og stil. Fotograferinga er ofte slåande. Musikken til Hans Zimmer er på sitt brutalt beste. Jacqueline West står for utsøkt kostymedesign. Ho har arbeidd mykje med Terrence Malick og Alejandro González Iñárritu, var Oscar-nominert for arbeidet med Dune og er no nominert for femte gong med Killers of the Flower Moon. Detaljane og teksturen er på høgste nivå. Spesielt gjeld det kleda til dei glitrande skodespelarane Charlotte Rampling og Florence Pugh. Dei får skine i nokre stutte sekvensar.

Mykje vil ha meir

Stilgar trer fram som meir sentral enn i første film. Javier Bardem får dimed meir plass, men diverre er ikkje dette den mest interessante karakteren. Han har mest som jobb å messe på for å hausse opp messiansk stemning rundt hovudpersonen Paul, framleis fint spelt av Timothée Chalamet.

Etter første film var nokre misnøgde med at filmen var eit seigt startskot. Eg kan ikkje sjå at avslutninga i dette nye kapittelet stengjer særleg mange dører for framtidig masseproduksjon. Snarare gjer dei porten vid og brei for framhald. Sidan HBO Max skal dundre på med ein forløparserie, kan ein anta at universet skal utvide seg i det uendelege, slik dei fleste univers i Hollywood gjer. Dei er av den skulen som helst held fram i same tralt. Eg trur eg er nøgd no.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Eventyr / Drama / Sci-Fi / Action

Regi: Denis Villeneuve

Dune: Part Two

Med: Timothée Chalamet, Zendaya, Javier Bardem
Kinofilm

Framhaldsskulen

Del to av det gigantiske Dune-prosjektet til Denis Villeneuve held fram der den førre slapp. No er Paul Atreides (Chalamet) hjå Fremen-folka i ørkenen på planeten Arrakis. Han har ein god støttespelar i Stilgar (Bardem), og det verkar som det er over snittet god stemning med Chani (Zendaya). Resten er splitta. Nokre trur Paul er ein profet, andre ein posør. Det blir gode dosar krig og litt kjærleik.

«Ein samlar trådane nokolunde fort når Dune: Part Two driv i gang.»

Fint og stort

Når eg les mi eiga melding av Dune frå 2021, slår det meg at eg var særs positiv. Likevel slit eg litt med å minnast mykje frå plotet. Stilen fengde nok mest. Ein samlar trådane nokolunde fort når Dune: Part Two driv i gang. Rytmen er framleis roleg. Scenarioa store. Maktkampen rå. Den fascistiske estetikken til Harkonnen-lakeiane er kombinert med ein retorikk frå leiarar om rotter som gjev ekko av å fremje folkemord. Det lyder urovekkjande kjent.

Det er lite nytt å seie om kvalitet og stil. Fotograferinga er ofte slåande. Musikken til Hans Zimmer er på sitt brutalt beste. Jacqueline West står for utsøkt kostymedesign. Ho har arbeidd mykje med Terrence Malick og Alejandro González Iñárritu, var Oscar-nominert for arbeidet med Dune og er no nominert for femte gong med Killers of the Flower Moon. Detaljane og teksturen er på høgste nivå. Spesielt gjeld det kleda til dei glitrande skodespelarane Charlotte Rampling og Florence Pugh. Dei får skine i nokre stutte sekvensar.

Mykje vil ha meir

Stilgar trer fram som meir sentral enn i første film. Javier Bardem får dimed meir plass, men diverre er ikkje dette den mest interessante karakteren. Han har mest som jobb å messe på for å hausse opp messiansk stemning rundt hovudpersonen Paul, framleis fint spelt av Timothée Chalamet.

Etter første film var nokre misnøgde med at filmen var eit seigt startskot. Eg kan ikkje sjå at avslutninga i dette nye kapittelet stengjer særleg mange dører for framtidig masseproduksjon. Snarare gjer dei porten vid og brei for framhald. Sidan HBO Max skal dundre på med ein forløparserie, kan ein anta at universet skal utvide seg i det uendelege, slik dei fleste univers i Hollywood gjer. Dei er av den skulen som helst held fram i same tralt. Eg trur eg er nøgd no.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis