Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Årets dårlegaste?

Verken innhald eller bodskap gjev meining i Paolo Sorrentinos siste rampestrek.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Celeste Dalla Porta spelar hovudrolla som Parthenope, som i gresk mytologi er ei sirene.

Celeste Dalla Porta spelar hovudrolla som Parthenope, som i gresk mytologi er ei sirene.

Foto: Arthaus

Celeste Dalla Porta spelar hovudrolla som Parthenope, som i gresk mytologi er ei sirene.

Celeste Dalla Porta spelar hovudrolla som Parthenope, som i gresk mytologi er ei sirene.

Foto: Arthaus

2780
20250110
2780
20250110

Drama / Fantasi

Regi: Paolo Sorrentino

Parthenope – Napolis skjønnhet

Med: Celeste Dalla Porta, Daniele Rienzo, Dario Aita, Gary Oldman
Kinofilm

I ein rik storfamilie i Napoli veks vakre Parthenope (Porta) opp med broren (Rienzo) og sonen til hushjelpa, Sandrino (Aita). Ho er supersmart, og alle vil ligga med ho, inkludert broren, Sandrino, tilfeldige badegjester, fallerte skodespelardivaer og prestar.

Men den supersmarte, vakre unge kvinna skal inn i akademia, der ingen tek henne alvorleg, så attraktiv som ho er. Ja vel.

Sigg og sex

«En vakker hyllest til skjønnhet, nostalgi og Napoli!» Slik oppsummerer Filmweb den siste filmen til Italias mest pompøse regissør, Paolo Sorrentino. Og visst er det vakkert – som ein reklame for ei Gucci-veske eller for eit reisebyrå som vil selja turistpakkar på Capri. Eller som ein pornofilm med tolvårsgrense. Ingenting av dette vil vera uventa for fans av Sorrentino.

Eg såg Den store skjønnheten (2013) og har sidan ikkje kalla meg fan, for å seia det slik. Det er for meg ganske ufatteleg at eit sånt mannsgrisblikk på verda framleis skal fenga både publikum og sponsorar nok til å få lerretstid i desse dagar, når omtrent ingen filmar får premiere på kino lenger. Ja, ein kan jo kalla det nostalgi, objektifiseringa av kvinner, alt med ein sigarett i munnvika, men her går det langt over i både uoppnåeleg kjærleik i form av incest og ein komande pave som berre må ha seg med Parthenope inne i kyrkja.

«Eg slit med å skjøna bodskapen i filmen, om det er nokon bodskap.»

Parthe-nope

Filmen har hamna i kategorien drama og fantasi, og sistnemnde er nok lur for å dekka over alle tidsmessige feil, anakronismar, i form av scener som ikkje eingong prøver å sjå ut som tiåra dei skal vera i. Det er som om kostymeavdelinga ikkje fekk noko budsjett og rekvisitørane gav opp halvvegs, og så sa Sorrentino: «Basta, basta, lat oss kalla det fantasi!» Og så brukte han budsjettet opp på ein ekte fantastisk installasjon mot slutten, for ikkje å røpa for mykje.

Eg prøver verkeleg å legga godviljen til, men ikkje berre synest eg historia er søkt og all malegazinga slitsam, men eg kjedar meg – og det gjer eg i to timar og eit kvarter. Augerull. Og kva i alle dagar gjorde at Gary Oldman sa ja til den totalt klisjéaktige rolla som ein av Parthenopes intellektuelt våte draumar?

Eg slit med å skjøna bodskapen i filmen, om det er nokon bodskap. Eg vil ikkje tilrå nokon å sjå Parthenope, for å vera heilt ærleg. Det er kanskje tidleg på året, men eg kryssar fingrane for at eg ikkje må sjå fleire så kjipe filmar som dette på kino i 2025.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama / Fantasi

Regi: Paolo Sorrentino

Parthenope – Napolis skjønnhet

Med: Celeste Dalla Porta, Daniele Rienzo, Dario Aita, Gary Oldman
Kinofilm

I ein rik storfamilie i Napoli veks vakre Parthenope (Porta) opp med broren (Rienzo) og sonen til hushjelpa, Sandrino (Aita). Ho er supersmart, og alle vil ligga med ho, inkludert broren, Sandrino, tilfeldige badegjester, fallerte skodespelardivaer og prestar.

Men den supersmarte, vakre unge kvinna skal inn i akademia, der ingen tek henne alvorleg, så attraktiv som ho er. Ja vel.

Sigg og sex

«En vakker hyllest til skjønnhet, nostalgi og Napoli!» Slik oppsummerer Filmweb den siste filmen til Italias mest pompøse regissør, Paolo Sorrentino. Og visst er det vakkert – som ein reklame for ei Gucci-veske eller for eit reisebyrå som vil selja turistpakkar på Capri. Eller som ein pornofilm med tolvårsgrense. Ingenting av dette vil vera uventa for fans av Sorrentino.

Eg såg Den store skjønnheten (2013) og har sidan ikkje kalla meg fan, for å seia det slik. Det er for meg ganske ufatteleg at eit sånt mannsgrisblikk på verda framleis skal fenga både publikum og sponsorar nok til å få lerretstid i desse dagar, når omtrent ingen filmar får premiere på kino lenger. Ja, ein kan jo kalla det nostalgi, objektifiseringa av kvinner, alt med ein sigarett i munnvika, men her går det langt over i både uoppnåeleg kjærleik i form av incest og ein komande pave som berre må ha seg med Parthenope inne i kyrkja.

«Eg slit med å skjøna bodskapen i filmen, om det er nokon bodskap.»

Parthe-nope

Filmen har hamna i kategorien drama og fantasi, og sistnemnde er nok lur for å dekka over alle tidsmessige feil, anakronismar, i form av scener som ikkje eingong prøver å sjå ut som tiåra dei skal vera i. Det er som om kostymeavdelinga ikkje fekk noko budsjett og rekvisitørane gav opp halvvegs, og så sa Sorrentino: «Basta, basta, lat oss kalla det fantasi!» Og så brukte han budsjettet opp på ein ekte fantastisk installasjon mot slutten, for ikkje å røpa for mykje.

Eg prøver verkeleg å legga godviljen til, men ikkje berre synest eg historia er søkt og all malegazinga slitsam, men eg kjedar meg – og det gjer eg i to timar og eit kvarter. Augerull. Og kva i alle dagar gjorde at Gary Oldman sa ja til den totalt klisjéaktige rolla som ein av Parthenopes intellektuelt våte draumar?

Eg slit med å skjøna bodskapen i filmen, om det er nokon bodskap. Eg vil ikkje tilrå nokon å sjå Parthenope, for å vera heilt ærleg. Det er kanskje tidleg på året, men eg kryssar fingrane for at eg ikkje må sjå fleire så kjipe filmar som dette på kino i 2025.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Foto: Vidar Ruud / NTB

KommentarSamfunn

Forfatterforbundet på ranstokt

Kanskje skulle Forfatterforbundet ha noko å vise til før dei speler ut grådigskapen sin. Som ei byrjing kunne dei offentleggjere medlemslista.

Jan H. Landro
Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Foto: Vidar Ruud / NTB

KommentarSamfunn

Forfatterforbundet på ranstokt

Kanskje skulle Forfatterforbundet ha noko å vise til før dei speler ut grådigskapen sin. Som ei byrjing kunne dei offentleggjere medlemslista.

Jan H. Landro
Celeste Dalla Porta spelar hovudrolla som Parthenope, som i gresk mytologi er ei sirene.

Celeste Dalla Porta spelar hovudrolla som Parthenope, som i gresk mytologi er ei sirene.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Årets dårlegaste?

Verken innhald eller bodskap gjev meining i Paolo Sorrentinos siste rampestrek.

Morten Søberg er direktør for samfunnskontakt i SpareBank 1 og har skrive fleire essaysamlingar om økonomi, politikk og skriftkultur.

Morten Søberg er direktør for samfunnskontakt i SpareBank 1 og har skrive fleire essaysamlingar om økonomi, politikk og skriftkultur.

Foto: Spartacus

BokMeldingar
TomHetland

Fall og vekst i Sør-Atlanteren

Morten Søberg er best når han ser vidare enn pengestellet.

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

Foto: Per Anders Todal

Samfunn
Per Anders Todal

Talknusaren og den store avsporinga

For Idar Mo i Sogndal er ikkje buss for tog noko å sukke over. Det er framtida.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Foto: Frida Gregersen

LitteraturKultur

I fri dressur

Når vi endeleg får lese kontroversielle Bjørn Rasmussen på norsk, handlar det om ei hestejente. Men skinnet bedrar.

Marita Liabø
Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Foto: Frida Gregersen

LitteraturKultur

I fri dressur

Når vi endeleg får lese kontroversielle Bjørn Rasmussen på norsk, handlar det om ei hestejente. Men skinnet bedrar.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis