JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Au au au!

Om du føler deg invitert til denne gjenforeiningsfesten, ville eg funne ein kva som helst annan fest å gå på. Denne Cosmopolitanen smakte ekkelt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Cynthia Nixon (t.v.) som Miranda Hobbes, Sarah Jessica Parker som Carrie Bradshaw og Kristin Davis som Charlotte York er med i den nye serien. Kim Catrall som Samantha Jones er ikkje med denne gongen.

Cynthia Nixon (t.v.) som Miranda Hobbes, Sarah Jessica Parker som Carrie Bradshaw og Kristin Davis som Charlotte York er med i den nye serien. Kim Catrall som Samantha Jones er ikkje med denne gongen.

Foto: HBO MAX

Cynthia Nixon (t.v.) som Miranda Hobbes, Sarah Jessica Parker som Carrie Bradshaw og Kristin Davis som Charlotte York er med i den nye serien. Kim Catrall som Samantha Jones er ikkje med denne gongen.

Cynthia Nixon (t.v.) som Miranda Hobbes, Sarah Jessica Parker som Carrie Bradshaw og Kristin Davis som Charlotte York er med i den nye serien. Kim Catrall som Samantha Jones er ikkje med denne gongen.

Foto: HBO MAX

2763
20211217
2763
20211217

TV-drama/Sitcom

Regi: Michael Patrick King,  Darren Star

And Just Like That

Med: Sarah Jessica Parker, Cynthia Nixon, Kristin Davis
HBO

Byen er framleis New York, 30-og-noko-damene er vortne 50-og-noko-damer, no er det sexlivet til ungane dei snakkar om over dei overprisa lunsjane, særleg sidan Samantha ikkje lenger er med i veninnegjengen.

PK-varianten

Eg hadde ikkje store forventningar, det skal seiast. Sjølv om eg sette overraskande stor pris på dei fyrste sesongane av den opphavlege serien Sex and the City, eller Sex og singelliv på norsk (1998–2004), så har eg styrt unna filmane og tenkt at med same folk bak kamera som framfor, og med tynnare og tynnare handling og driv, kva skulle nok ein oppfølgjar bidra med?

Ikkje berre har serien verkeleg lite å koma med, dette er så mykje, mykje verre enn eg hadde førestilt meg. Sjølv om eg var ti år yngre og dermed i tjueåra mens Carrie & co heldt på sist, hadde eg ikkje problem med å setja meg inn i og til dels ha empati med dei eldre rollefigurane. At dei var privilegerte, kvite, vakre menneske blotta for nyansar, høyrde til den tids TV-satsing (tenk Friends eller Baywatch), men det var nesten meir etande enn denne apologetiske suppa.

Krampaktig blir folk med ulike hudfargar og legningar presenterte for å gjera opp for tidlegare synder, men det vert meir pinleg enn sympatisk. Det er så himmelropande innlysande grep at det berre verkar kynisk og flautt, det verste eksempelet på tokenism, som det blir kalla. Til og med Miranda, den smarte advokaten, har sokke til eit nivå så lågt at ein skulle tru ho ikkje hadde vore utandørs sidan siste episode i 2004.

Nei takk

Alle damene ser ut som klisjéaktige sjablongar av sine tidlegare sjablongar, berre med litt gråare hår, men diskusjonane dei har kring utsjånad, er ei tynn oppsummering av kommentarfelta i kvinneforum og bringar absolutt ingenting nytt til bordet.

No har eg berre sett dei to fyrste episodane, men eg et hatten min om ikkje ei av dei (Miranda) blir lesbisk, og ei av dei (Carrie) føler seg «usynleg» på sjekkemarknaden i løpet av dei komande episodane.

Det er noko så oppstylta, unaturleg ved både dialog, handling og til og med statistar at ein nesten må legga godviljen til for å få dette til å fungera. Korleis kunne desse kule, sjølvstendige «kvinnsa» frå rundt tusenårsskiftet verta sånne gørre kjerringar? Er det dette eg skal identifisera meg med når eg går inn i femtiåra, så takka meg til nesten kva som helst anna.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

TV-drama/Sitcom

Regi: Michael Patrick King,  Darren Star

And Just Like That

Med: Sarah Jessica Parker, Cynthia Nixon, Kristin Davis
HBO

Byen er framleis New York, 30-og-noko-damene er vortne 50-og-noko-damer, no er det sexlivet til ungane dei snakkar om over dei overprisa lunsjane, særleg sidan Samantha ikkje lenger er med i veninnegjengen.

PK-varianten

Eg hadde ikkje store forventningar, det skal seiast. Sjølv om eg sette overraskande stor pris på dei fyrste sesongane av den opphavlege serien Sex and the City, eller Sex og singelliv på norsk (1998–2004), så har eg styrt unna filmane og tenkt at med same folk bak kamera som framfor, og med tynnare og tynnare handling og driv, kva skulle nok ein oppfølgjar bidra med?

Ikkje berre har serien verkeleg lite å koma med, dette er så mykje, mykje verre enn eg hadde førestilt meg. Sjølv om eg var ti år yngre og dermed i tjueåra mens Carrie & co heldt på sist, hadde eg ikkje problem med å setja meg inn i og til dels ha empati med dei eldre rollefigurane. At dei var privilegerte, kvite, vakre menneske blotta for nyansar, høyrde til den tids TV-satsing (tenk Friends eller Baywatch), men det var nesten meir etande enn denne apologetiske suppa.

Krampaktig blir folk med ulike hudfargar og legningar presenterte for å gjera opp for tidlegare synder, men det vert meir pinleg enn sympatisk. Det er så himmelropande innlysande grep at det berre verkar kynisk og flautt, det verste eksempelet på tokenism, som det blir kalla. Til og med Miranda, den smarte advokaten, har sokke til eit nivå så lågt at ein skulle tru ho ikkje hadde vore utandørs sidan siste episode i 2004.

Nei takk

Alle damene ser ut som klisjéaktige sjablongar av sine tidlegare sjablongar, berre med litt gråare hår, men diskusjonane dei har kring utsjånad, er ei tynn oppsummering av kommentarfelta i kvinneforum og bringar absolutt ingenting nytt til bordet.

No har eg berre sett dei to fyrste episodane, men eg et hatten min om ikkje ei av dei (Miranda) blir lesbisk, og ei av dei (Carrie) føler seg «usynleg» på sjekkemarknaden i løpet av dei komande episodane.

Det er noko så oppstylta, unaturleg ved både dialog, handling og til og med statistar at ein nesten må legga godviljen til for å få dette til å fungera. Korleis kunne desse kule, sjølvstendige «kvinnsa» frå rundt tusenårsskiftet verta sånne gørre kjerringar? Er det dette eg skal identifisera meg med når eg går inn i femtiåra, så takka meg til nesten kva som helst anna.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Korleis kunne desse kule «kvinnsa» verta slike gørre kjerringar?

Emneknaggar

Fleire artiklar

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis