Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Blomeange og bondeanger

Barndom kan vera ein hard dom å leva med.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Stellan Skarsgård og Bjørn Floberg i rollene som høvesvis Trond og og naboen Lars.

Stellan Skarsgård og Bjørn Floberg i rollene som høvesvis Trond og og naboen Lars.

Foto: 4 1/2 / Nordisk Film Distribusjon

Stellan Skarsgård og Bjørn Floberg i rollene som høvesvis Trond og og naboen Lars.

Stellan Skarsgård og Bjørn Floberg i rollene som høvesvis Trond og og naboen Lars.

Foto: 4 1/2 / Nordisk Film Distribusjon

2549
20190308
2549
20190308

Drama

Regi: Hans Petter Moland

Ut og stjæle hester

Med: Jon Ranes, Tobias Santelmann, Stellan Skarsgård, Bjørn Floberg

På eit småbruk på Austlandet har Trond (Skarsgård) slått seg ned etter at kona døydde. Dette var barndomsparadiset hans, og no vil han ha fred frå omverda.

Men minna kjem tilbake i form av Lars (Floberg), ein av veslebrørne til den rare kompisen Trond leika med i feriane. Tydelegast av alt er minna om sommaren då faren forsvann.

Bok til film

Boka til Per Petterson har fått filmatisk handsaming av Hans Petter Moland. Då kan det ikkje anna enn bli storslått og kjendistungt, og minimumskrav er at Stellan Skarsgård må vera med, så får det våga seg at han snakkar svensk.

Det får heller ikkje vera så nøye at det austnorske landskapet er filma i Litauen og Slovakia – utlendingar som skal sjå filmen merkar ikkje dette, Noreg er jo synonymt med fjell, ikkje sant? Og for nokre fine fjell! Eg får lyst til å dra på ferie til dette «Sverige» som far til Trond peikar ut når dei følgjer tømmeret langs elva.

Utover geografiske sidesprang har boka tolt overgangen til film svært godt. Eg har enkelte ting å utsetja på innhaldet, men sidan det er så lenge sidan eg las boka, veit eg ikkje om det er Moland eller Petterson som skal ha skulda for å degga for klisjeen om at kvinna hovudsakleg er til som mor og/eller forførar. Heldigvis kan den einaste kvinna med lerretstid i filmen ro ein båt i tillegg til å løfta på kjolekanten slik at blondene visest. Godt det er premiere 8. mars.

Balanse

Filmen er full av lukter: nyslått gras, avbarka tømmerstokkar, kokekaffi på kaldt kjøken. Ut og stjæle hester må rett og slett kallast ein sanseleg film, og eg er særleg glad eg har høyresansen i behald, for musikken er verkeleg noko av det som hevar filmen. Den danske komponisten Kaspar Kaae har med seg eit strengensemble som gjev filmen akkurat passe norsk preg, men utan å verka nasjonalistisk – til det er det for minimalistisk og eksperimentelt. Balansegangen mellom mystisk musikk og dvelande tablåtakingar fungerer fabelaktig og opprettheld mykje av spenninga og stemninga gjennom dei nesten to timane.

Og så må eg seia at Bjørn Floberg er frykteleg fin som Lars, den rare naboen som heldigvis ikkje blir ein sjablong av bygdetullingen, men eit sårt portrett av ein mann som ein gong var ein unge.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Hans Petter Moland

Ut og stjæle hester

Med: Jon Ranes, Tobias Santelmann, Stellan Skarsgård, Bjørn Floberg

På eit småbruk på Austlandet har Trond (Skarsgård) slått seg ned etter at kona døydde. Dette var barndomsparadiset hans, og no vil han ha fred frå omverda.

Men minna kjem tilbake i form av Lars (Floberg), ein av veslebrørne til den rare kompisen Trond leika med i feriane. Tydelegast av alt er minna om sommaren då faren forsvann.

Bok til film

Boka til Per Petterson har fått filmatisk handsaming av Hans Petter Moland. Då kan det ikkje anna enn bli storslått og kjendistungt, og minimumskrav er at Stellan Skarsgård må vera med, så får det våga seg at han snakkar svensk.

Det får heller ikkje vera så nøye at det austnorske landskapet er filma i Litauen og Slovakia – utlendingar som skal sjå filmen merkar ikkje dette, Noreg er jo synonymt med fjell, ikkje sant? Og for nokre fine fjell! Eg får lyst til å dra på ferie til dette «Sverige» som far til Trond peikar ut når dei følgjer tømmeret langs elva.

Utover geografiske sidesprang har boka tolt overgangen til film svært godt. Eg har enkelte ting å utsetja på innhaldet, men sidan det er så lenge sidan eg las boka, veit eg ikkje om det er Moland eller Petterson som skal ha skulda for å degga for klisjeen om at kvinna hovudsakleg er til som mor og/eller forførar. Heldigvis kan den einaste kvinna med lerretstid i filmen ro ein båt i tillegg til å løfta på kjolekanten slik at blondene visest. Godt det er premiere 8. mars.

Balanse

Filmen er full av lukter: nyslått gras, avbarka tømmerstokkar, kokekaffi på kaldt kjøken. Ut og stjæle hester må rett og slett kallast ein sanseleg film, og eg er særleg glad eg har høyresansen i behald, for musikken er verkeleg noko av det som hevar filmen. Den danske komponisten Kaspar Kaae har med seg eit strengensemble som gjev filmen akkurat passe norsk preg, men utan å verka nasjonalistisk – til det er det for minimalistisk og eksperimentelt. Balansegangen mellom mystisk musikk og dvelande tablåtakingar fungerer fabelaktig og opprettheld mykje av spenninga og stemninga gjennom dei nesten to timane.

Og så må eg seia at Bjørn Floberg er frykteleg fin som Lars, den rare naboen som heldigvis ikkje blir ein sjablong av bygdetullingen, men eit sårt portrett av ein mann som ein gong var ein unge.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Balansegangen mellom mystisk
musikk og dvelande tablåtakingar fungerer fabelaktig.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis