Borgarskapsdame møter arbeidarklassemann utan at kjemien eller historia er der.
Overklassekvinna Emily (Diane Keaton) frå Hampstead møter Donald (Brendan Gleeson), som bur i eit skur.
Foto: Nick Wall / Norsk Filmdistribusjon
ROMANTISK DRAMA
Regi: Joel Hopkins
Hjemme i Hampstead
Med: Diane Keaton, Brendan Gleeson
Amerikanske Emily (Diane Keaton) lever eit trygt, men eindimensjonalt liv blant overklassen i Londons prangande nabolag Hampstead. Ho er også i økonomisk knipe, viser det seg, men dette hindrar henne ikkje i å gå på dyre restaurantar og kjøpe nye hovudplagg.
Emilys økonomi er dessverre ikkje den einaste logiske bresten i Hjemme i Hampstead. At Emily fell for den ureinslege Donald (Brendan Gleeson), ein særing som bur i eit sjølvlaga skur, blir meir og meir uforståeleg utover i handlinga.
Hjemme i Hampstead er altså eit romantisk drama, men utan sjarmen, humoren og skodespelet som kan løfte slike filmar. Kjemien mellom Keaton og Gleeson er påtrengd og kunstig. Det er skuffande, all den tid dette er to solide skodespelarar som burde fungere som turtelduer på film. Det er trist, sidan Diane Keaton har gjort roller som dette med langt større bravur tidlegare: Tankane går umiddelbart til Something’s Gotta Give, der ho og Jack Nicholson utstråla ein kjemi, varme og sensibilitet vi ikkje ser her. Eller åra med Woody Allen, for den del.
Undervegs har filmen også eit visst stikk til profittsugne eigedomsutviklarar og Londons stadig meir urimelege bustadmarknad. Han har også ein viss solidaritet med Donald og dei svake i samfunnet. Men sjølv om rettferda sigrar for helten vår, er Hjemme i Hampstead dessverre lettare å gløyme enn (klasse)tematikken og den sosiale urettvisa filmen berre så vidt rører ved.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er kulturjournalist
og sosiologistudent.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
ROMANTISK DRAMA
Regi: Joel Hopkins
Hjemme i Hampstead
Med: Diane Keaton, Brendan Gleeson
Amerikanske Emily (Diane Keaton) lever eit trygt, men eindimensjonalt liv blant overklassen i Londons prangande nabolag Hampstead. Ho er også i økonomisk knipe, viser det seg, men dette hindrar henne ikkje i å gå på dyre restaurantar og kjøpe nye hovudplagg.
Emilys økonomi er dessverre ikkje den einaste logiske bresten i Hjemme i Hampstead. At Emily fell for den ureinslege Donald (Brendan Gleeson), ein særing som bur i eit sjølvlaga skur, blir meir og meir uforståeleg utover i handlinga.
Hjemme i Hampstead er altså eit romantisk drama, men utan sjarmen, humoren og skodespelet som kan løfte slike filmar. Kjemien mellom Keaton og Gleeson er påtrengd og kunstig. Det er skuffande, all den tid dette er to solide skodespelarar som burde fungere som turtelduer på film. Det er trist, sidan Diane Keaton har gjort roller som dette med langt større bravur tidlegare: Tankane går umiddelbart til Something’s Gotta Give, der ho og Jack Nicholson utstråla ein kjemi, varme og sensibilitet vi ikkje ser her. Eller åra med Woody Allen, for den del.
Undervegs har filmen også eit visst stikk til profittsugne eigedomsutviklarar og Londons stadig meir urimelege bustadmarknad. Han har også ein viss solidaritet med Donald og dei svake i samfunnet. Men sjølv om rettferda sigrar for helten vår, er Hjemme i Hampstead dessverre lettare å gløyme enn (klasse)tematikken og den sosiale urettvisa filmen berre så vidt rører ved.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er kulturjournalist
og sosiologistudent.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.