Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Dei diskré trauma til borgarskapet

Beast tar ubehaget inn i høgkulturen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Moll (Buckley) slår seg saman med Pascal (Flynn) for å kome vekk frå familien.

Moll (Buckley) slår seg saman med Pascal (Flynn) for å kome vekk frå familien.

Foto: Benjamin Kracun

Moll (Buckley) slår seg saman med Pascal (Flynn) for å kome vekk frå familien.

Moll (Buckley) slår seg saman med Pascal (Flynn) for å kome vekk frå familien.

Foto: Benjamin Kracun

1664
20180824
1664
20180824

Thriller

Regi: Michael Pearce

Beast

Med: Jessie Buckley, Johnny Flynn, Geraldine James

I det første biletet av hovudperson, Moll (Buckley), står ho og syng sakral korsong. Men noko ulmar under overflata; vi ser ubehaget i henne. Kameraføring og musikk forsterkar kjensla av at noko ikkje er som det skal. Nøyaktig kva som feilar Moll, er eitt av mange moment som Beast, ein psykologisk thriller bada i både krim og romantikk, prøver å gå i djupna på.

Moll kjem frå privilegerte kår. Mora Hillary (James) er ei streng og dominerande overklassekvinne, som nyttar kvart høve til å rakke ned på dottera. Det har dels rot i eit «tilbakelagt» traume frå Molls oppvekst. I tillegg står ho i skuggen av meir vellukka søsken. Når Moll møter Pascal (Flynn), ein einstøing og handverkar frå dårlege kår, ser ho det som ein veg ut av jarngrepet til familien.

Samtidig er lokalsamfunnet råka av ei drapsbølgje. Ein seriemordar er på frifot, mistanken er retta mot Pascal. Er han eit udyr, eller utsett for ei heksejakt? Beast dveler nok for lenge ved dette skuldspørsmålet, som har ei litt banal oppklaring. Krimplottet står uansett ikkje sterkt nok på eigne bein, sjangerforvirra som filmen etter kvart er.

Sterkast er Beast som eit karakterportrett av Moll. Regissør Michael Pearce er flink til å skape stemning. Han bruker Jerseys natur til å ramme inn Molls kjensle av einsemd, isolasjon og fangenskap. Det handlar om frigjering og sjølvstende. Men slutten viser at denne sjølvstenda også har ein moralsk pris.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Thriller

Regi: Michael Pearce

Beast

Med: Jessie Buckley, Johnny Flynn, Geraldine James

I det første biletet av hovudperson, Moll (Buckley), står ho og syng sakral korsong. Men noko ulmar under overflata; vi ser ubehaget i henne. Kameraføring og musikk forsterkar kjensla av at noko ikkje er som det skal. Nøyaktig kva som feilar Moll, er eitt av mange moment som Beast, ein psykologisk thriller bada i både krim og romantikk, prøver å gå i djupna på.

Moll kjem frå privilegerte kår. Mora Hillary (James) er ei streng og dominerande overklassekvinne, som nyttar kvart høve til å rakke ned på dottera. Det har dels rot i eit «tilbakelagt» traume frå Molls oppvekst. I tillegg står ho i skuggen av meir vellukka søsken. Når Moll møter Pascal (Flynn), ein einstøing og handverkar frå dårlege kår, ser ho det som ein veg ut av jarngrepet til familien.

Samtidig er lokalsamfunnet råka av ei drapsbølgje. Ein seriemordar er på frifot, mistanken er retta mot Pascal. Er han eit udyr, eller utsett for ei heksejakt? Beast dveler nok for lenge ved dette skuldspørsmålet, som har ei litt banal oppklaring. Krimplottet står uansett ikkje sterkt nok på eigne bein, sjangerforvirra som filmen etter kvart er.

Sterkast er Beast som eit karakterportrett av Moll. Regissør Michael Pearce er flink til å skape stemning. Han bruker Jerseys natur til å ramme inn Molls kjensle av einsemd, isolasjon og fangenskap. Det handlar om frigjering og sjølvstende. Men slutten viser at denne sjølvstenda også har ein moralsk pris.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis