Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Dei obskure objekta til Deneuve

Frankrikes fyrstefrue og dottera er i form i ei fin litterær filmatisering.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Catherine Deneuve og Chiara Mastroanni i rollene som mor og dotter.

Catherine Deneuve og Chiara Mastroanni i rollene som mor og dotter.

Foto: AS Fidalgo

Catherine Deneuve og Chiara Mastroanni i rollene som mor og dotter.

Catherine Deneuve og Chiara Mastroanni i rollene som mor og dotter.

Foto: AS Fidalgo

2459
20190614
2459
20190614

DRAMA

Regi: Julie Bertuccelli

Claire Darlings siste påfunn

Med: Catherine Deneuve, Chiara Mastroianni

Claire Darling (Deneuve) held hagesal fordi Gud har sagt at ho skal døy til kvelden. Folk strømmar til det storslåtte, landlege herskapshuset. Ho, dottera og ei venninne freistar få orden på det staselege arvegodset og dei såre minna dei ber på. Dottera til Catherine Deneuve, Chiara Mastroianni, spelar dottera til Claire. Julie Bertuccelli har filma i huset til si eiga bestemor, så denne filmen har fleire familieprosjekt.

Mørk mor

Claire tutlar. Ho blandar naboguten med sonen og levande med døde. Mørke minne sklir saman med notid. Visuelt viklar regissøren fortid inn i bileta på dristig vis, og Claire er ikkje den einaste som ser rare ting. Minna er tydelege nok til at vi heng med på kva element som er draumlike, utan at dei er estetisk annleis. Smakfullt og subtilt får Bertuccelli fram kor vektige slike minne er, spesielt når nokon rotar til røynda.

Chiara Mastroianni er som snytt ut av nasen på faren Marcello. Ho spelar like godt som foreldra. Drivne Deneuve overtyder òg som ei til tider isande kald mor. Det er ikkje rart at det er lenge sidan dottera var innom. Tilbakeblikk tyder på at ting tar plassen til kjensler. Bit for bit får vi glimt som gjev forståing for friksjonen mellom generasjonane. Materien er mørk. Skildringa er leiken og tilgjengeleg.

Bok blir bra

Lyddetaljar frå alle dei tikkande og knirkande leikane frå attenhundretalet gjev eit rikt lydbilete med vind og vendingar i oppfatninga av røynda. Stilla slepp stundom til. Vi slepp ei forklarande forteljarstemme, slik film basert på bok ofte har. Ein anar at dei fasinerande tinga har tiltrekkingskraft av årsaker som vakar i skuggane av fortida.

Franske Julie Bertuccelli har filmatisert boka til texanaren Lynda Rutledge. Regissøren kan å krysse grenser. Tiden etter Otard (2003) var ein grådig god georgisk film om å bli igjen heime når sonen migrerer til Frankrike. La cour de Babel (Babels skulegard, 2013) var ein fantastisk flott dokumentarfilm om innvandrarborn i ei innføringsklasse. Claire Darlings siste påfunn er ikkje det beste Bertuccelli har laga, men stemninga er god og strukturen subtil nok. Publikum vil bli nøgd.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA

Regi: Julie Bertuccelli

Claire Darlings siste påfunn

Med: Catherine Deneuve, Chiara Mastroianni

Claire Darling (Deneuve) held hagesal fordi Gud har sagt at ho skal døy til kvelden. Folk strømmar til det storslåtte, landlege herskapshuset. Ho, dottera og ei venninne freistar få orden på det staselege arvegodset og dei såre minna dei ber på. Dottera til Catherine Deneuve, Chiara Mastroianni, spelar dottera til Claire. Julie Bertuccelli har filma i huset til si eiga bestemor, så denne filmen har fleire familieprosjekt.

Mørk mor

Claire tutlar. Ho blandar naboguten med sonen og levande med døde. Mørke minne sklir saman med notid. Visuelt viklar regissøren fortid inn i bileta på dristig vis, og Claire er ikkje den einaste som ser rare ting. Minna er tydelege nok til at vi heng med på kva element som er draumlike, utan at dei er estetisk annleis. Smakfullt og subtilt får Bertuccelli fram kor vektige slike minne er, spesielt når nokon rotar til røynda.

Chiara Mastroianni er som snytt ut av nasen på faren Marcello. Ho spelar like godt som foreldra. Drivne Deneuve overtyder òg som ei til tider isande kald mor. Det er ikkje rart at det er lenge sidan dottera var innom. Tilbakeblikk tyder på at ting tar plassen til kjensler. Bit for bit får vi glimt som gjev forståing for friksjonen mellom generasjonane. Materien er mørk. Skildringa er leiken og tilgjengeleg.

Bok blir bra

Lyddetaljar frå alle dei tikkande og knirkande leikane frå attenhundretalet gjev eit rikt lydbilete med vind og vendingar i oppfatninga av røynda. Stilla slepp stundom til. Vi slepp ei forklarande forteljarstemme, slik film basert på bok ofte har. Ein anar at dei fasinerande tinga har tiltrekkingskraft av årsaker som vakar i skuggane av fortida.

Franske Julie Bertuccelli har filmatisert boka til texanaren Lynda Rutledge. Regissøren kan å krysse grenser. Tiden etter Otard (2003) var ein grådig god georgisk film om å bli igjen heime når sonen migrerer til Frankrike. La cour de Babel (Babels skulegard, 2013) var ein fantastisk flott dokumentarfilm om innvandrarborn i ei innføringsklasse. Claire Darlings siste påfunn er ikkje det beste Bertuccelli har laga, men stemninga er god og strukturen subtil nok. Publikum vil bli nøgd.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis