Den briljante Huppert
Greta er både ekkel og morosam, og nok eit døme på skodespelarkunsten til Isabelle Huppert.
Isabelle Huppert spelar psykopaten Greta.
Foto: Shane Mahood / Norsk Filmdistribusjon
Thriller
Regi: Neil Jordan
Stalker (Orig.tittel: Greta)
Med: Isabelle Huppert, Chloë Grace Moretz, Maika Monroe
Først eit lite hjartesukk: At Norsk Filmdistribusjon har valt å kalle denne filmen Stalker – framfor originaltittelen Greta – er underleg. Jo da, filmen handlar om ein stalker – hovudpersonen Greta (Huppert) forfølgjer ein annan på sjukleg vis – men både dette anglofile ordet og at ein viss Tarkovskij alt har laga Stalker, gjer tittelen meir forvirrande enn klargjerande.
Ikonisk og parodisk
Stalker, eller Greta, er ein ekkel, til dels ufriviljug morosam, thriller. Filmen kjem innimellom farleg nær farsen, men reddar seg inn takk vere Isabelle Huppert, ein av vår tids fremste skodespelarar.
I rolla som Greta er det som om Huppert parodierer dei mest ikoniske rollene sine – frå pianolærerinna til Elle – på ein måte som berre Huppert kan. Det naturalistiske og uttrykkslause skodespelet hennar har evna til å halde på store kjensler utan at andletsuttrykket endrar seg.
Eventyraktig
Til forskjell frå andre forstyrrande Huppert-rollefigurar er Greta verken kompleks eller emosjonelt undertrykt.
Greta er ein vaskeekte psykopat, så kjølig og einsarta at ho ikkje har éi einaste side vi prøver å forstå. Ho kler sånn sett den overgripande forteljinga i filmen: eit slags mørkt folkeeventyr pakka inn i B-film-estetikk – der Greta blir for heks å rekne. Møtet med den unge servitøren Frances (Moretz) blir då talande for den ibuande vondskapen hennar.
Likevel klarer Huppert å gi liv til Greta med store mengder komikk. Hupperts komiske talent kjem særleg til uttrykk i siste tredjedel av filmen, der ho mellom anna dansar lett på tå medan ho plagar eit offer. Slike kinetiske scener gjer filmen til ein underhaldande og komisk thriller og er nok eit døme på briljansen til Isabelle Huppert.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i
Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Thriller
Regi: Neil Jordan
Stalker (Orig.tittel: Greta)
Med: Isabelle Huppert, Chloë Grace Moretz, Maika Monroe
Først eit lite hjartesukk: At Norsk Filmdistribusjon har valt å kalle denne filmen Stalker – framfor originaltittelen Greta – er underleg. Jo da, filmen handlar om ein stalker – hovudpersonen Greta (Huppert) forfølgjer ein annan på sjukleg vis – men både dette anglofile ordet og at ein viss Tarkovskij alt har laga Stalker, gjer tittelen meir forvirrande enn klargjerande.
Ikonisk og parodisk
Stalker, eller Greta, er ein ekkel, til dels ufriviljug morosam, thriller. Filmen kjem innimellom farleg nær farsen, men reddar seg inn takk vere Isabelle Huppert, ein av vår tids fremste skodespelarar.
I rolla som Greta er det som om Huppert parodierer dei mest ikoniske rollene sine – frå pianolærerinna til Elle – på ein måte som berre Huppert kan. Det naturalistiske og uttrykkslause skodespelet hennar har evna til å halde på store kjensler utan at andletsuttrykket endrar seg.
Eventyraktig
Til forskjell frå andre forstyrrande Huppert-rollefigurar er Greta verken kompleks eller emosjonelt undertrykt.
Greta er ein vaskeekte psykopat, så kjølig og einsarta at ho ikkje har éi einaste side vi prøver å forstå. Ho kler sånn sett den overgripande forteljinga i filmen: eit slags mørkt folkeeventyr pakka inn i B-film-estetikk – der Greta blir for heks å rekne. Møtet med den unge servitøren Frances (Moretz) blir då talande for den ibuande vondskapen hennar.
Likevel klarer Huppert å gi liv til Greta med store mengder komikk. Hupperts komiske talent kjem særleg til uttrykk i siste tredjedel av filmen, der ho mellom anna dansar lett på tå medan ho plagar eit offer. Slike kinetiske scener gjer filmen til ein underhaldande og komisk thriller og er nok eit døme på briljansen til Isabelle Huppert.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i
Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.