JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Den gode terroristen

Melodrama, musikkvideo og mørkt materiale frå Molenbeek i sterk film.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Den tidlegare kriminelle Kamal (Aboubakr Bensaihi) dreg attende til Syria for å hjelpe krigsoffer.

Den tidlegare kriminelle Kamal (Aboubakr Bensaihi) dreg attende til Syria for å hjelpe krigsoffer.

Foto: Robrecht Heyvaert / Another World Entertainment

Den tidlegare kriminelle Kamal (Aboubakr Bensaihi) dreg attende til Syria for å hjelpe krigsoffer.

Den tidlegare kriminelle Kamal (Aboubakr Bensaihi) dreg attende til Syria for å hjelpe krigsoffer.

Foto: Robrecht Heyvaert / Another World Entertainment

2623
20230825
2623
20230825

Actiondrama

Regi: Adil El Arbi og Bilall Fallah

Rebel

Med: Aboubakr Bensaihi, Lubna Azabal, Amir El Arbi
Kinofilm

Tolvåringen Nassim (El Arbi) og mora Leila (Azabal) får sjå ein video av bror og son Kamal (Bensaihi), som forsvann frå Belgia i 2014. Den ein gong greie guten avrettar syriske soldatar for Den islamske staten. Rykta om at Kamal er med i IS, spreier seg som eld i tørt gras heime i Molenbeek.

Vi hoppar att og fram, og ser korleis ein sosial, småkriminell mopedentusiast gjekk vegen via altruistisk naudhjelp i Syria til IS. Vetlebroren i Brussel byrjar få merksemd frå tvilsame typar.

Heiderleg siktemål

Filmen byggjer på fleire sanne historier. Belgiske Molenbeek er kjend som ein utklekkingsstad for terroristar. Det er ein del kjende element her, men klisjeane florerer heldigvis ikkje. Dei gnir ikkje inn misera på heimebane.

Mora er god. Ho vaskar metroen, men det blir ikkje på noko vis hamra inn at sosial naud utløyser ekstremisme. Filmen er nyansert nok. Skulda hamnar på apatiske representantar for styresmakter og skule, lokale opportunistar som rekrutterer, og nådelaust brutale leiarar og soldatar hjå IS. Ikkje alle hamna der med vilje, og det er slett ikkje lett å komme ut. Kamal er ein slik. Vi tvilar sjeldan på at Kamal er snill. Han vil det beste, men overleving krev balanse mellom mot og feigskap.

Styrkeprøve

Røynda under IS-styret er rå. Rebel er eit drama i botnen, men byd på action og krigsscener. Brått bryt ein med realismen og spring til musikkvideoformat fleire gonger. Aboubakr Bensaihi, som spelar Kamal, avslører at han òg har ein karriere innan rap. Det blir dans og flammar.

Sekvensane gjer at filmen skil seg ut. Dei spelar òg tungt på kjensler. Ein kan vel knapt skulde filmen for å vere for melodramatisk med det brutale grunnlaget. Nokre av vendingane i forteljinga elles verkar meir utrulege, men ufattelege ting har tvillaust hendt.

Lubna Azabal er utruleg god som mora Leila. Dei heldige har sett ho i Maryam Touzanis nydelege marokkanske drama Adam og The Blue Caftan, eller meir kjende Nawals hemmelighet – Incendies av Denis Villeneuve.

Regissørane Adil El Arbi og Bilall Fallah har tidlegare laga actionfilmar som Bad Boys for Life i Hollywood. No er dei to belgiarane på heimebane. Rebel er ei sterk, dramatisk utforsking av vanvitige lagnader for folk med liknande bakgrunn.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Actiondrama

Regi: Adil El Arbi og Bilall Fallah

Rebel

Med: Aboubakr Bensaihi, Lubna Azabal, Amir El Arbi
Kinofilm

Tolvåringen Nassim (El Arbi) og mora Leila (Azabal) får sjå ein video av bror og son Kamal (Bensaihi), som forsvann frå Belgia i 2014. Den ein gong greie guten avrettar syriske soldatar for Den islamske staten. Rykta om at Kamal er med i IS, spreier seg som eld i tørt gras heime i Molenbeek.

Vi hoppar att og fram, og ser korleis ein sosial, småkriminell mopedentusiast gjekk vegen via altruistisk naudhjelp i Syria til IS. Vetlebroren i Brussel byrjar få merksemd frå tvilsame typar.

Heiderleg siktemål

Filmen byggjer på fleire sanne historier. Belgiske Molenbeek er kjend som ein utklekkingsstad for terroristar. Det er ein del kjende element her, men klisjeane florerer heldigvis ikkje. Dei gnir ikkje inn misera på heimebane.

Mora er god. Ho vaskar metroen, men det blir ikkje på noko vis hamra inn at sosial naud utløyser ekstremisme. Filmen er nyansert nok. Skulda hamnar på apatiske representantar for styresmakter og skule, lokale opportunistar som rekrutterer, og nådelaust brutale leiarar og soldatar hjå IS. Ikkje alle hamna der med vilje, og det er slett ikkje lett å komme ut. Kamal er ein slik. Vi tvilar sjeldan på at Kamal er snill. Han vil det beste, men overleving krev balanse mellom mot og feigskap.

Styrkeprøve

Røynda under IS-styret er rå. Rebel er eit drama i botnen, men byd på action og krigsscener. Brått bryt ein med realismen og spring til musikkvideoformat fleire gonger. Aboubakr Bensaihi, som spelar Kamal, avslører at han òg har ein karriere innan rap. Det blir dans og flammar.

Sekvensane gjer at filmen skil seg ut. Dei spelar òg tungt på kjensler. Ein kan vel knapt skulde filmen for å vere for melodramatisk med det brutale grunnlaget. Nokre av vendingane i forteljinga elles verkar meir utrulege, men ufattelege ting har tvillaust hendt.

Lubna Azabal er utruleg god som mora Leila. Dei heldige har sett ho i Maryam Touzanis nydelege marokkanske drama Adam og The Blue Caftan, eller meir kjende Nawals hemmelighet – Incendies av Denis Villeneuve.

Regissørane Adil El Arbi og Bilall Fallah har tidlegare laga actionfilmar som Bad Boys for Life i Hollywood. No er dei to belgiarane på heimebane. Rebel er ei sterk, dramatisk utforsking av vanvitige lagnader for folk med liknande bakgrunn.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Rebel er eit drama i botnen, men byd på action og krigsscener.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis