Denne kjærleiken
Kjærleiken er einsam i denne franske dramakomedien.
Isabelle ( Binoche) er omsverma, men ventar på den rette.
Foto: Storytelling Media
DRAMAKOMEDIE
Regi: Claire Denis
Let The Sunshine In (orig.tit: Un beau soleil intérieur)
Med: Juliette Binoche, Gérard Depardieu
Isabelle (Binoche) jaktar på den store kjærleiken. Det er ikkje nok at menn svermar rundt henne, når tvilen og uvissa alltid er der: Når skal den rette, den eine, dukke opp?
Let The Sunshine In gir ingen svar på spørsmålet. I ei open sluttscene er Isabelle kanskje meir tvilande enn nokon gong.
Fragmentarisk
Når filmskapar Claire Denis ikkje gir oss ein fullenda slutt, kan vi forstå det ut frå inspirasjonskjelda: boka til Roland Barthes, Fragmenter av kjærlighetens språk.
Også historia er fragmentarisk fortald: Slik som Isabelle hoppar frå mann til mann, hoppar kameraet brått inn i relasjonane. At forteljinga flyt såpass godt, er dermed eit døme på Denis’ kvalitetar i klipperommet. Til tider blir det likevel for lite framdrift i forteljinga: Kor mange ulykkelege møte med menn skal Isabelle ha?
Menn som ingen treng
Jo, filmen er dels ein komedie om dårlege menn – og dei er det nok av her. Eg ser ikkje heilt den komiske effekten av kjipe menn. Ein større styrke ligg i det underliggande dramaet, og portrettet av ei kvinne på konstant søken. At ho tilsynelatande har alt – stil, skjønnheit, eit liv som kunstnar i Paris – bygger berre opp under einsemda hennar.
Juliette Binoche gir så mykje liv til karakteren at sjølv ein utsliten song som Etta James’ «At Last», får nytt liv. Kanskje finn ho kjærleiken til slutt, men møtet med ein tvilsam spåmann (Depardieu) får meg til å tenke at personar som Isabelle nok aldri vil finne det dei søker etter.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er skribent, student og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
DRAMAKOMEDIE
Regi: Claire Denis
Let The Sunshine In (orig.tit: Un beau soleil intérieur)
Med: Juliette Binoche, Gérard Depardieu
Isabelle (Binoche) jaktar på den store kjærleiken. Det er ikkje nok at menn svermar rundt henne, når tvilen og uvissa alltid er der: Når skal den rette, den eine, dukke opp?
Let The Sunshine In gir ingen svar på spørsmålet. I ei open sluttscene er Isabelle kanskje meir tvilande enn nokon gong.
Fragmentarisk
Når filmskapar Claire Denis ikkje gir oss ein fullenda slutt, kan vi forstå det ut frå inspirasjonskjelda: boka til Roland Barthes, Fragmenter av kjærlighetens språk.
Også historia er fragmentarisk fortald: Slik som Isabelle hoppar frå mann til mann, hoppar kameraet brått inn i relasjonane. At forteljinga flyt såpass godt, er dermed eit døme på Denis’ kvalitetar i klipperommet. Til tider blir det likevel for lite framdrift i forteljinga: Kor mange ulykkelege møte med menn skal Isabelle ha?
Menn som ingen treng
Jo, filmen er dels ein komedie om dårlege menn – og dei er det nok av her. Eg ser ikkje heilt den komiske effekten av kjipe menn. Ein større styrke ligg i det underliggande dramaet, og portrettet av ei kvinne på konstant søken. At ho tilsynelatande har alt – stil, skjønnheit, eit liv som kunstnar i Paris – bygger berre opp under einsemda hennar.
Juliette Binoche gir så mykje liv til karakteren at sjølv ein utsliten song som Etta James’ «At Last», får nytt liv. Kanskje finn ho kjærleiken til slutt, men møtet med ein tvilsam spåmann (Depardieu) får meg til å tenke at personar som Isabelle nok aldri vil finne det dei søker etter.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er skribent, student og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.