Dum og dårleg
Talenta til topp skodespelarar blir kasta vekk i tullefilm.
Maggie (Diana Silvers) (t.v.), Erica (Juliette Lewis) og Sue Ann (Octavia Spencer) i den ferske skrekkfilmen regissert av Tate Taylor.
Foto: Anna Kooris / Universal
THRILLER
Regi: Tate Taylor
Ma
Med: Diana Silvers, Octavia Spencer
Mor og dotter (Silvers) flyttar til heimstaden mora reiste frå for mange år sidan. Dottera skal finne seg til rette på ny skule.
Då må ho drikke med kul ungdom. Dei får vaksne, snille Sue Ann (Spencer), til å kjøpe drikke. Ho blir brått meir hjelpsam enn det som er sunt. Etter mykje om og men skurrar ting skikkeleg.
Monstermobbing
Ein treng ikkje vere særleg skarp for å forstå at Sue Ann har opplevd noko mørkt i fortida med foreldregenerasjonen i byen. Ho kjem til å hemne seg før denne skrekkelege filmopplevinga er over. Tilbakeblikk matar oss med teskei. Manuset er eit makkverk. Mobbing er møkk, men dvask, dårleg spenningsfilm som kopierer klisjear om at du blir eit patetisk monster om du blir mobba, er for dumt. Alt kjennest fantasilaust og føreseieleg, utanom det lite truverdige nivået av vald som er pakka inn mot slutten.
Tamt tull
Eg likar Octavia Spencer, men ho kan ikkje berge ein elendig skriven figur. Naive meg trudde eg skulle sjå henne i sentrum, men i Ma er heltane standardisert ungdom utan nemneverdige kvalitetar utover uinteressante venleiksideal og dårleg dømmekraft. Ser du Spencer, Juliette Lewis og Allison Janney på rollelista, får du håp. Dei hadde alle fortent betre roller. Det er stusseleg å sjå Spencer spele i tamt, teit tull frå Tate Taylor. Når vi veit at skrekk frå USA har hosta opp skumle, nyskapande Hereditary, Get Out, Us og It Follows dei siste åra, er dette triste saker.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
THRILLER
Regi: Tate Taylor
Ma
Med: Diana Silvers, Octavia Spencer
Mor og dotter (Silvers) flyttar til heimstaden mora reiste frå for mange år sidan. Dottera skal finne seg til rette på ny skule.
Då må ho drikke med kul ungdom. Dei får vaksne, snille Sue Ann (Spencer), til å kjøpe drikke. Ho blir brått meir hjelpsam enn det som er sunt. Etter mykje om og men skurrar ting skikkeleg.
Monstermobbing
Ein treng ikkje vere særleg skarp for å forstå at Sue Ann har opplevd noko mørkt i fortida med foreldregenerasjonen i byen. Ho kjem til å hemne seg før denne skrekkelege filmopplevinga er over. Tilbakeblikk matar oss med teskei. Manuset er eit makkverk. Mobbing er møkk, men dvask, dårleg spenningsfilm som kopierer klisjear om at du blir eit patetisk monster om du blir mobba, er for dumt. Alt kjennest fantasilaust og føreseieleg, utanom det lite truverdige nivået av vald som er pakka inn mot slutten.
Tamt tull
Eg likar Octavia Spencer, men ho kan ikkje berge ein elendig skriven figur. Naive meg trudde eg skulle sjå henne i sentrum, men i Ma er heltane standardisert ungdom utan nemneverdige kvalitetar utover uinteressante venleiksideal og dårleg dømmekraft. Ser du Spencer, Juliette Lewis og Allison Janney på rollelista, får du håp. Dei hadde alle fortent betre roller. Det er stusseleg å sjå Spencer spele i tamt, teit tull frå Tate Taylor. Når vi veit at skrekk frå USA har hosta opp skumle, nyskapande Hereditary, Get Out, Us og It Follows dei siste åra, er dette triste saker.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Eg likar Octavia Spencer, men ho kan ikkje berge ein elendig skriven figur.
Håkon Tveit
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.