«Eg yter null motstand i møte med publikumsfrieriet»
Filmmelding: Perfect Days (Wim Wenders)
Kôji Yakusho (t.h.) vart kåra til beste skodespelar i Cannes i filmen som no er Oscar-nominert.
Foto: Master Mind / Arthaus
Drama
Regi: Wim Wenders
Perfect Days
Med: Kôji Yakusho, Tokio Emoto, Arisa Nakano
Kinofilm
Presentasjonen høyrest ikkje særleg munter ut. Perfect Days handlar om ein einsleg mann som byrjar tidleg kvar dag i ein hektisk jobb med å vaske offentlege toalett i Tokyo, og som bryggjer på noko sårt frå gamalt av. Ingen openberr fest, altså.
Hirayama (Yakusho) er ein mild mann som er både låg- og fåmælt. Etter kvart blir vi betre kjende med han i møte med folk, gjerne som kollega eller kunde. Han er ein likande kar. Men eit møte med niesa Kino (Nakano) utfordrar det rutineprega livet.
Kulturkaren
Perfect Days er lett å like. Ein kjem fort inn i rytmen til Hirayama. Eg nyt detaljane, slik han gjer det. Han steller tre og planter, tek bilete, høyrer på klassisk rock og pop på kassettar, les bøker, nyt ein matbit og ein tår på stamkneipa. Detaljfokuset dominerer jamvel dovasken.
Artige samhandlingar med andre gjev lun stemning. Kôji Yakusho i hovudrolla ber ein mild, uimotståeleg sjarm. Ikkje rart han vann prisen for beste hovudrolle i Cannes. Utviklinga i uttrykk er subtil. Tidsnok byrjar kjenslene å svinge både for Hirayama og for oss. Gradvise dryp av informasjon endrar tonen.
Musikken den flittige arbeidaren høyrer på i bilen, trekkjer ikkje ned stemninga. Vi får nokre av dei mest kjende låtane til The Animals, Otis Redding, Patti Smith, The Kinks, Van Morrison og så bortetter. Kanskje ein trudelutt av Lou Reed. Dei vestvende vala er naturlege for tyske Wim Wenders. Eg yter null motstand i møte med publikumsfrieriet.
«Ein får lyst til å gå på do i Tokyo.»
Nasjonal turistveg
Omgjevnadene er reine glansbiletet. Toaletta er topp. Det verkar som kvardagshelten har det kjekt på jobb òg. Mistenkeleg kjekt. Ein kan godt seie at dette er eit tingingsverk. Wim Wenders blei invitert til å sjå på dei flunkande nye toaletta i Tokyo. Nippon.com fortel om korleis dette vellykka byutviklingsprosjektet kom seg til Cannes med Wenders.
Bra for likestillinga er prosjektet òg. Reklamen er effektiv. Ein får lyst til å gå på do i Tokyo. Kven kan stå imot koselege bilturar mellom flotte, moderne do. Eg er med.
Perfect Days er først og fremst koseleg. Etter leik med ulike format og fleire dokumentarfilmar, mellom visuelt nydelege Jordens salt og det enkle helteportrettet Pope Francis: a Man of his Word, er regissøren av klassikarar som Paris, Texas tilbake i form med fiksjon.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Wim Wenders
Perfect Days
Med: Kôji Yakusho, Tokio Emoto, Arisa Nakano
Kinofilm
Presentasjonen høyrest ikkje særleg munter ut. Perfect Days handlar om ein einsleg mann som byrjar tidleg kvar dag i ein hektisk jobb med å vaske offentlege toalett i Tokyo, og som bryggjer på noko sårt frå gamalt av. Ingen openberr fest, altså.
Hirayama (Yakusho) er ein mild mann som er både låg- og fåmælt. Etter kvart blir vi betre kjende med han i møte med folk, gjerne som kollega eller kunde. Han er ein likande kar. Men eit møte med niesa Kino (Nakano) utfordrar det rutineprega livet.
Kulturkaren
Perfect Days er lett å like. Ein kjem fort inn i rytmen til Hirayama. Eg nyt detaljane, slik han gjer det. Han steller tre og planter, tek bilete, høyrer på klassisk rock og pop på kassettar, les bøker, nyt ein matbit og ein tår på stamkneipa. Detaljfokuset dominerer jamvel dovasken.
Artige samhandlingar med andre gjev lun stemning. Kôji Yakusho i hovudrolla ber ein mild, uimotståeleg sjarm. Ikkje rart han vann prisen for beste hovudrolle i Cannes. Utviklinga i uttrykk er subtil. Tidsnok byrjar kjenslene å svinge både for Hirayama og for oss. Gradvise dryp av informasjon endrar tonen.
Musikken den flittige arbeidaren høyrer på i bilen, trekkjer ikkje ned stemninga. Vi får nokre av dei mest kjende låtane til The Animals, Otis Redding, Patti Smith, The Kinks, Van Morrison og så bortetter. Kanskje ein trudelutt av Lou Reed. Dei vestvende vala er naturlege for tyske Wim Wenders. Eg yter null motstand i møte med publikumsfrieriet.
«Ein får lyst til å gå på do i Tokyo.»
Nasjonal turistveg
Omgjevnadene er reine glansbiletet. Toaletta er topp. Det verkar som kvardagshelten har det kjekt på jobb òg. Mistenkeleg kjekt. Ein kan godt seie at dette er eit tingingsverk. Wim Wenders blei invitert til å sjå på dei flunkande nye toaletta i Tokyo. Nippon.com fortel om korleis dette vellykka byutviklingsprosjektet kom seg til Cannes med Wenders.
Bra for likestillinga er prosjektet òg. Reklamen er effektiv. Ein får lyst til å gå på do i Tokyo. Kven kan stå imot koselege bilturar mellom flotte, moderne do. Eg er med.
Perfect Days er først og fremst koseleg. Etter leik med ulike format og fleire dokumentarfilmar, mellom visuelt nydelege Jordens salt og det enkle helteportrettet Pope Francis: a Man of his Word, er regissøren av klassikarar som Paris, Texas tilbake i form med fiksjon.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Håkon Tveit
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.