JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Ei anna verd

Superregissøren Chloé Zhao er sporlaust forsvunnen i superheltfilmen Eternals.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Zain Al Rafeea spelar ei av rollene i filmen.

Zain Al Rafeea spelar ei av rollene i filmen.

Foto: Marvel Studios

Zain Al Rafeea spelar ei av rollene i filmen.

Zain Al Rafeea spelar ei av rollene i filmen.

Foto: Marvel Studios

2581
20211105
2581
20211105

Superheltfilm

Regi: Chloé Zhao

Eternals

Med: Gemma Chan, Richard Madden, Kumail Nanjiani
Kinofilm

Etter tre i sanning nydelege, smålåtne, realistiske filmar frå USA i dag har den makelause filmskaparen Chloé Zhao fått eit springbrett til den største scena, med Marvel-universet, superheltar og astronomiske budsjett. Eternals tar opp tråden etter ei mengd Avengers-filmar. Vi møter The Eternals, ei gruppe menneskeliknande skapingar med særskilde evner. Dei er sette på jorda av universets drivarar The Celestials for å slåst mot monstrøse The Deviants, som truar menneska.

Sceneskifte

Stilbrotet for Zhao kunna knapt vore større. Vare Songs My Brother Taught Me (2015), vakre The Rider (2017) og prisgrossisten Nomadland (2020) utgjorde ei heilskapleg rekkje av filmar om marginaliserte grupper i USA med stillferdig stil, amatørskodespelarar og subtil kritikk av sosiale høve.

Eternals er på mange måtar ein sjangertru og formelbasert superheltfilm. Lista over skodespelarar er på grensa til parodisk. Stjerner som Salma Hayek, Angelina Jolie, Barry Keoghan, Bryan Tyree Henry og actionhelten Ma Dong-Seok får ikkje eingong spele andrefiolin.

Humoristiske element klaffar i ny og ne. Kumail Nanjiani og den indiske kollegaen hans har hovudansvaret for det. Romantikk tek meir plass enn naudsynt. Ein må gjennom eit utal særs pompøse samtalar om verdas undergang. Stundom tek ein seg i å vente på meir action, men slagscenene kjem så det monar.

Marknadsplassar

Bodskapar blir ofte leverte i overkant didaktisk. Vi får hastige historiske innføringar der Marvel-universet er sett i samanheng med historiske hendingar som Tenochtitlán i 1521 og Hiroshima i 1945. Uhorveleg mange element skal med i ein film som tikkar inn på over to og ein halv time. Kanskje blir eg meir positiv til filmen etter kvart, og når konfliktane blir meir kompliserte, løftar det interessa. Tidvis verkar filmen likevel laga for å opne for oppfølgjarar, og for nye marknader.

Eg kjenner mest igjen regissøren eg er så glad i, når ho effektivt bryt stereotypar utan å brøle det. Mangfaldet av figurar er kløktig sett saman for å vise at heltar har mange eigenskapar og andlet. Det er ei gåve til eit ungt kinopublikum som plar følge eit ofte traust Marvel-univers. Sjølv vil eg helst ha indieregissøren tilbake.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Superheltfilm

Regi: Chloé Zhao

Eternals

Med: Gemma Chan, Richard Madden, Kumail Nanjiani
Kinofilm

Etter tre i sanning nydelege, smålåtne, realistiske filmar frå USA i dag har den makelause filmskaparen Chloé Zhao fått eit springbrett til den største scena, med Marvel-universet, superheltar og astronomiske budsjett. Eternals tar opp tråden etter ei mengd Avengers-filmar. Vi møter The Eternals, ei gruppe menneskeliknande skapingar med særskilde evner. Dei er sette på jorda av universets drivarar The Celestials for å slåst mot monstrøse The Deviants, som truar menneska.

Sceneskifte

Stilbrotet for Zhao kunna knapt vore større. Vare Songs My Brother Taught Me (2015), vakre The Rider (2017) og prisgrossisten Nomadland (2020) utgjorde ei heilskapleg rekkje av filmar om marginaliserte grupper i USA med stillferdig stil, amatørskodespelarar og subtil kritikk av sosiale høve.

Eternals er på mange måtar ein sjangertru og formelbasert superheltfilm. Lista over skodespelarar er på grensa til parodisk. Stjerner som Salma Hayek, Angelina Jolie, Barry Keoghan, Bryan Tyree Henry og actionhelten Ma Dong-Seok får ikkje eingong spele andrefiolin.

Humoristiske element klaffar i ny og ne. Kumail Nanjiani og den indiske kollegaen hans har hovudansvaret for det. Romantikk tek meir plass enn naudsynt. Ein må gjennom eit utal særs pompøse samtalar om verdas undergang. Stundom tek ein seg i å vente på meir action, men slagscenene kjem så det monar.

Marknadsplassar

Bodskapar blir ofte leverte i overkant didaktisk. Vi får hastige historiske innføringar der Marvel-universet er sett i samanheng med historiske hendingar som Tenochtitlán i 1521 og Hiroshima i 1945. Uhorveleg mange element skal med i ein film som tikkar inn på over to og ein halv time. Kanskje blir eg meir positiv til filmen etter kvart, og når konfliktane blir meir kompliserte, løftar det interessa. Tidvis verkar filmen likevel laga for å opne for oppfølgjarar, og for nye marknader.

Eg kjenner mest igjen regissøren eg er så glad i, når ho effektivt bryt stereotypar utan å brøle det. Mangfaldet av figurar er kløktig sett saman for å vise at heltar har mange eigenskapar og andlet. Det er ei gåve til eit ungt kinopublikum som plar følge eit ofte traust Marvel-univers. Sjølv vil eg helst ha indieregissøren tilbake.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Eternals er på mange måtar ein sjangertru og formelbasert superheltfilm.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis