Ei pressehistorie i tida
Den amerikanske presidenten Richard Nixon likte ei kritisk presse like lite som president Donald Trump gjer i dag.
Redaktør (Hanks) og styreleiar (Streep) saman med redaksjonen i ein avgjerande augneblink.
Foto: Nordisk Film Distribusjon AS
HISTORISK DRAMA
Regi: Steven Spielberg
The Post
Med: Meryl Streep, Tom Hanks, Bob Odenkirk
Her er filmen Donald Trump ikkje vil sjå. Ein film som viser kor viktig ei fri og kritisk presse har vore i USA, lenge før dagens «post-truth»-president erklærte krig mot media. Krigen i The Post startar i Vietnam på midten av 60-talet, men flyttar seg raskt til journalistkontoret – og 1971. Redaktøren for The Washington Post, Ben Bradlee (Hanks) anar at konkurrenten The New York Times har ei stor avsløring i vente. Han har rett. Ei kjelde har leke sensitive dokument til avisa om USAs militære intervensjon i Vietnam frå 1945 til 1967. Den sittande presidenten Nixon tar grep og får med lova i hand stansa fleire avsløringar frå The Times av di det trugar «den nasjonale tryggleiken».
– Game on, ropar Bradlee, men han arbeider under vanskelege tilhøve, komplisert av at The Post-eigaren Katharine Graham (Streep) har eit nært venskap til Robert McNamara, den tidlegare forsvarsministeren som tinga rapporten. At avisa til slutt får dokumenta, trykker kritiske saker og vinn fram i retten, er veldokumentert historie.
Likevel veit regissørlegenda Steven Spielberg å halde på spenninga heile vegen. Denne nerven er mykje takka vere Streep og Hanks, som vi aldri må ta for gitt. Særleg Streep er strålande som tvilande kvinne i ein patriarkalsk struktur. Sånn sett er The Post også ein feministisk film.
Eit litt for tydeleg filmspråk – det er som om Spielberg dikterer kva du skal føle – gjer filmen unødvendig lett og melodramatisk. Han kunne berre sett på Graham og Bradlee og stolt meir på publikum.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er student, skribent og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
HISTORISK DRAMA
Regi: Steven Spielberg
The Post
Med: Meryl Streep, Tom Hanks, Bob Odenkirk
Her er filmen Donald Trump ikkje vil sjå. Ein film som viser kor viktig ei fri og kritisk presse har vore i USA, lenge før dagens «post-truth»-president erklærte krig mot media. Krigen i The Post startar i Vietnam på midten av 60-talet, men flyttar seg raskt til journalistkontoret – og 1971. Redaktøren for The Washington Post, Ben Bradlee (Hanks) anar at konkurrenten The New York Times har ei stor avsløring i vente. Han har rett. Ei kjelde har leke sensitive dokument til avisa om USAs militære intervensjon i Vietnam frå 1945 til 1967. Den sittande presidenten Nixon tar grep og får med lova i hand stansa fleire avsløringar frå The Times av di det trugar «den nasjonale tryggleiken».
– Game on, ropar Bradlee, men han arbeider under vanskelege tilhøve, komplisert av at The Post-eigaren Katharine Graham (Streep) har eit nært venskap til Robert McNamara, den tidlegare forsvarsministeren som tinga rapporten. At avisa til slutt får dokumenta, trykker kritiske saker og vinn fram i retten, er veldokumentert historie.
Likevel veit regissørlegenda Steven Spielberg å halde på spenninga heile vegen. Denne nerven er mykje takka vere Streep og Hanks, som vi aldri må ta for gitt. Særleg Streep er strålande som tvilande kvinne i ein patriarkalsk struktur. Sånn sett er The Post også ein feministisk film.
Eit litt for tydeleg filmspråk – det er som om Spielberg dikterer kva du skal føle – gjer filmen unødvendig lett og melodramatisk. Han kunne berre sett på Graham og Bradlee og stolt meir på publikum.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er student, skribent og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.