Ein belgisk tragedie
Altfor mange Hollywood-ingrediensar får dominere i denne rotete kjærleikshistoria.
Overklassejenta Bibi møter bankranaren Gigi og søt musikk oppstår.
Foto: Storytelling Media
DRAMA
Regi: Michaël R. Roskam
Racer and the Jailbird (orig.tittel: Le Fidèle)
Med: Mattias Schoenaerts, Adèle Exarchopoulos, Erik De Staercke
Gigi (Schoenaerts) er bankranaren som voks opp på ungdomsanstalt saman med andre lause fuglar. Bibi (Exarchopoulos) er overklassejenta som køyrer racerbilløp og har alt: pengar, prestisje, skjønnheit. Alt dette har også Gigi – berre at han lyg om, vel, alt. I ei scene er dei to ute på landevegen i Bibis Porsche 911. Ho har mistanke om at han har ureint mjøl i posen, men avhøyret stoppar like fort som ho blir stoppa for råkøyring. Eit bryllaup er på trappene.
Gigi skal berre gjennomføre eit siste brekk først. Eg trur ikkje eg avslører for mykje når eg seier at dette ikkje går heilt etter boka. Og det er berre starten på nedturen for alle involverte. Det er ikkje grenser for kor ille det går med hovudpersonane, kor uheldige dei er, kor destruktive dei er overfor kvarandre. Kjærleiken gjer blind, og dette er ei kjærleikshistorie av den tragiske sorten. Hadde filmen halde seg sterkare til dette melodramaet og freista seie noko sant om livet, kunne eg kanskje falle for forteljinga. Som resultatet har blitt, heng ikkje historia på greip.
Det verkar som om regissør Roskam har gått til Hollywood-gryta og grådig teke føre seg i håp om at berre han rører godt nok rundt med tresleiva, vil ingrediensane passe saman. Men ein dæsj bankran, litt oppveksthistorie, ei klype biljakt, ei teskei grim skildring av den belgiske kriminelle underverda – ikkje akkurat reklame for muslimane i landet – og rause mengder sex, blir ikkje nødvendigvis god film. Det blir i staden ei tynn melodramatisk suppe, med ein farse av ein slutt. Nemnde eg at filmen er altfor lang?
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
DRAMA
Regi: Michaël R. Roskam
Racer and the Jailbird (orig.tittel: Le Fidèle)
Med: Mattias Schoenaerts, Adèle Exarchopoulos, Erik De Staercke
Gigi (Schoenaerts) er bankranaren som voks opp på ungdomsanstalt saman med andre lause fuglar. Bibi (Exarchopoulos) er overklassejenta som køyrer racerbilløp og har alt: pengar, prestisje, skjønnheit. Alt dette har også Gigi – berre at han lyg om, vel, alt. I ei scene er dei to ute på landevegen i Bibis Porsche 911. Ho har mistanke om at han har ureint mjøl i posen, men avhøyret stoppar like fort som ho blir stoppa for råkøyring. Eit bryllaup er på trappene.
Gigi skal berre gjennomføre eit siste brekk først. Eg trur ikkje eg avslører for mykje når eg seier at dette ikkje går heilt etter boka. Og det er berre starten på nedturen for alle involverte. Det er ikkje grenser for kor ille det går med hovudpersonane, kor uheldige dei er, kor destruktive dei er overfor kvarandre. Kjærleiken gjer blind, og dette er ei kjærleikshistorie av den tragiske sorten. Hadde filmen halde seg sterkare til dette melodramaet og freista seie noko sant om livet, kunne eg kanskje falle for forteljinga. Som resultatet har blitt, heng ikkje historia på greip.
Det verkar som om regissør Roskam har gått til Hollywood-gryta og grådig teke føre seg i håp om at berre han rører godt nok rundt med tresleiva, vil ingrediensane passe saman. Men ein dæsj bankran, litt oppveksthistorie, ei klype biljakt, ei teskei grim skildring av den belgiske kriminelle underverda – ikkje akkurat reklame for muslimane i landet – og rause mengder sex, blir ikkje nødvendigvis god film. Det blir i staden ei tynn melodramatisk suppe, med ein farse av ein slutt. Nemnde eg at filmen er altfor lang?
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.