Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Eit hundeliv i helvete

Dogman målar eit mørkt bilete av Sør-Italia ved hjelp av overtydelege metaforar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Marcello (Marcello Fonte) driv ein hundesalong med annan business på si.

Marcello (Marcello Fonte) driv ein hundesalong med annan business på si.

Foto: Tour de Force

Marcello (Marcello Fonte) driv ein hundesalong med annan business på si.

Marcello (Marcello Fonte) driv ein hundesalong med annan business på si.

Foto: Tour de Force

1824
20181026
1824
20181026

Drama

Regi: Matteo Garrone

Dogman

Med: Marcello Fonte, Edoardo Pesce

Den vesle mannen blir kasta til hundane. Dogman er eit lågmælt krimdrama som ikkje skyggar unna den sosialrealistiske parabelen som tittelen alluderer. Den seinaste filmen til Matteo Garrone (Gomorrah) er lagd til eit karrig og sosialt utarma Sør-Italia.

I ein liten landsby driv spedbygde Marcello (Fonte) ein pussig hundesalong. Kontrasten er stor til den andre delen av verksemda. Innimellom stell og vask av hundar, langar Marcello narkotika. Det har ført han i eit lagnadsfellesskap med narkomane Simone (Pesce), ein uføreseieleg og farleg muskelbunt omtalt av lokalbefolkninga som ein «galen hund».

Det er nok hundemetaforar i Dogman, nokre av dei overtydelege. Det er til dømes tydeleg at styrketilhøvet mellom Marcello og Simone har ein autoritær–underdanig dimensjon, men kven lograr med halen og lyder ordre blindt? Marcello lurer seg sjølv til å tru at han kan kontrollere Simone, av di det er han som har «godbitane». Men filmen tar ei dramatisk vending då Simone gjer eit lovbrot som får enorme konsekvensar for Marcello.

Kvifor Marcello handlar som han gjer i det påfølgjande etterspelet, held fram med å vere eit psykologisk mysterium. Men så har kan hende filmskaparen Garrone ein historisk baktanke med denne analogien: fascismen.

Dogman spriker for mykje som forteljing. Marcellos relasjon til dottera får til dømes aldri den tyngda han burde hatt. Filmen blir redda av strålande skodespel, særleg frå hovudrolleinnehavar Marcello Fonte. Det ekspressive andletet hans mot slutten summerer opp kva pris han har betalt for å vere ein tøffel.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Matteo Garrone

Dogman

Med: Marcello Fonte, Edoardo Pesce

Den vesle mannen blir kasta til hundane. Dogman er eit lågmælt krimdrama som ikkje skyggar unna den sosialrealistiske parabelen som tittelen alluderer. Den seinaste filmen til Matteo Garrone (Gomorrah) er lagd til eit karrig og sosialt utarma Sør-Italia.

I ein liten landsby driv spedbygde Marcello (Fonte) ein pussig hundesalong. Kontrasten er stor til den andre delen av verksemda. Innimellom stell og vask av hundar, langar Marcello narkotika. Det har ført han i eit lagnadsfellesskap med narkomane Simone (Pesce), ein uføreseieleg og farleg muskelbunt omtalt av lokalbefolkninga som ein «galen hund».

Det er nok hundemetaforar i Dogman, nokre av dei overtydelege. Det er til dømes tydeleg at styrketilhøvet mellom Marcello og Simone har ein autoritær–underdanig dimensjon, men kven lograr med halen og lyder ordre blindt? Marcello lurer seg sjølv til å tru at han kan kontrollere Simone, av di det er han som har «godbitane». Men filmen tar ei dramatisk vending då Simone gjer eit lovbrot som får enorme konsekvensar for Marcello.

Kvifor Marcello handlar som han gjer i det påfølgjande etterspelet, held fram med å vere eit psykologisk mysterium. Men så har kan hende filmskaparen Garrone ein historisk baktanke med denne analogien: fascismen.

Dogman spriker for mykje som forteljing. Marcellos relasjon til dottera får til dømes aldri den tyngda han burde hatt. Filmen blir redda av strålande skodespel, særleg frå hovudrolleinnehavar Marcello Fonte. Det ekspressive andletet hans mot slutten summerer opp kva pris han har betalt for å vere ein tøffel.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis