Eit skjerma liv
Dag og Tid kjempar vidare mot keisemda, men minner om at det kan vera lurt å ta nokre avbrekk frå gloinga. Du har vel ikkje gløymt at du kan få firkanta auge av å sjå for mykje på TV?
Cher og gjengen i filmen frå 1995.
Før du avtalar tidspunkt for filmfest: Hugs at alle tekniske nyvinningar medfører uendelege irritasjonar og mykje tid før fruktene kan haustast. Og så er ikkje Netflix Party-funksjonen noko anna enn ei utviding (extension) som tillèt at fleire deler skjerm, men det er svært mykje betre enn å prøva å trykka på play samstundes og få synkronisert lyd som i tillegg skal gå via FaceTime.
Det fine med at ungar vert større, er mellom anna at dei endeleg er opne for å sjå filmar frå gamle dagar, i dette tilfellet Clueless, spela inn i steinalderen (1995). Men om du ikkje har sett han sidan: Han held seg uoverraskande bra! Cher og venene hennar oppfører seg så ut av tida med sine veslevaksne talemåtar og klesvegar at dei toler tidsreisa. Blandinga av humor og overflatisk rikmannsproblematikk passar uendeleg godt akkurat no.
Youplay
Tomm Kristiansen hadde eit interessant program på NRK her om dagen: Det omhandla dei store boksamlingane i Mali som Al-Quaida ville brenna. Tusenvis av eldgamle skrifter låg gøymde i perfekt tempererte rom i byen Timbuktu. Berre eit par år seinare kom Abderrahmane Sissako ut med den vilt vakre filmen oppkalla etter og spelt inn i same by. Timbuktu (2014) er ein av desse filmane som opna verda for sjåaren, som gjer at ein kan kjenna urettferda under huda på ein måte som kan få hjarta til å bresta. Så kor kunne eg få sjå denne om att? Jau, det viser seg at ein kan leiga filmar på YouTube! 39 kroner, berre, men det viste seg at då var han uteksta, utan nokon måte å fiksa det på i sjølve YouTube. Men så dukka han opp i Google Play, der ein kunne velje tekst. Visst er Timbuktu vakker i seg sjølv, men å tolka lokale språk og arabisk om ein annan krev teksting. Om du lurte.
NRK Fever
Gode, gamle NRK stiller med gode tekniske løysningar og gode tekniske dansarar: Historien om Saturday Night Fever er både nerdete, morosam og fiffig klipt, med intervjusnuttar med skodespelarane så vel som lokale Brooklyn-innbyggarar, det heile leia av ein av tidlegare discodansar med sterk italiensk aksent som gjev eit nesten absurd preg til heile dokumentaren. Etter at du har sett han, er det berre å smella i gang Bee Gees-lydsporet og få fart i sofamusklane.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Før du avtalar tidspunkt for filmfest: Hugs at alle tekniske nyvinningar medfører uendelege irritasjonar og mykje tid før fruktene kan haustast. Og så er ikkje Netflix Party-funksjonen noko anna enn ei utviding (extension) som tillèt at fleire deler skjerm, men det er svært mykje betre enn å prøva å trykka på play samstundes og få synkronisert lyd som i tillegg skal gå via FaceTime.
Det fine med at ungar vert større, er mellom anna at dei endeleg er opne for å sjå filmar frå gamle dagar, i dette tilfellet Clueless, spela inn i steinalderen (1995). Men om du ikkje har sett han sidan: Han held seg uoverraskande bra! Cher og venene hennar oppfører seg så ut av tida med sine veslevaksne talemåtar og klesvegar at dei toler tidsreisa. Blandinga av humor og overflatisk rikmannsproblematikk passar uendeleg godt akkurat no.
Youplay
Tomm Kristiansen hadde eit interessant program på NRK her om dagen: Det omhandla dei store boksamlingane i Mali som Al-Quaida ville brenna. Tusenvis av eldgamle skrifter låg gøymde i perfekt tempererte rom i byen Timbuktu. Berre eit par år seinare kom Abderrahmane Sissako ut med den vilt vakre filmen oppkalla etter og spelt inn i same by. Timbuktu (2014) er ein av desse filmane som opna verda for sjåaren, som gjer at ein kan kjenna urettferda under huda på ein måte som kan få hjarta til å bresta. Så kor kunne eg få sjå denne om att? Jau, det viser seg at ein kan leiga filmar på YouTube! 39 kroner, berre, men det viste seg at då var han uteksta, utan nokon måte å fiksa det på i sjølve YouTube. Men så dukka han opp i Google Play, der ein kunne velje tekst. Visst er Timbuktu vakker i seg sjølv, men å tolka lokale språk og arabisk om ein annan krev teksting. Om du lurte.
NRK Fever
Gode, gamle NRK stiller med gode tekniske løysningar og gode tekniske dansarar: Historien om Saturday Night Fever er både nerdete, morosam og fiffig klipt, med intervjusnuttar med skodespelarane så vel som lokale Brooklyn-innbyggarar, det heile leia av ein av tidlegare discodansar med sterk italiensk aksent som gjev eit nesten absurd preg til heile dokumentaren. Etter at du har sett han, er det berre å smella i gang Bee Gees-lydsporet og få fart i sofamusklane.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.