JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Elvis lever

Sjølvsagt måtte den store Elvis-filmen bli grenselaust prangande, dramatisk og kabaretaktig med regissør Baz Luhrmann bak kameraet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Austin Butler i hovudrolla som Elvis. Tom Hanks spelar den manipulerande bondefangaren oberst Tom Parker.

Austin Butler i hovudrolla som Elvis. Tom Hanks spelar den manipulerande bondefangaren oberst Tom Parker.

Foto: Warner Bros. Picture / SF Studios

Austin Butler i hovudrolla som Elvis. Tom Hanks spelar den manipulerande bondefangaren oberst Tom Parker.

Austin Butler i hovudrolla som Elvis. Tom Hanks spelar den manipulerande bondefangaren oberst Tom Parker.

Foto: Warner Bros. Picture / SF Studios

2718
20220624
2718
20220624

Biografisk drama

Regi: Baz Luhrmann

Elvis

Med: Austin Butler, Tom Hanks, Olivia DeJonge
Kinofilm

Elvis Aaron Presley (1935–1977) slo dundrande gjennom som ung mann i eit rasesegregert Memphis og avslutta på tristaste vis, men likevel framleis som ei stor stjerne, i juglglitrande Las Vegas.

Går det an å laga ein oppsummerande film om ein av dei største artistane i verdshistoria?

Lur mann

Som det nok går fram av spaltene mine i ny og ne, er Baz Luhrmann ein regissør eg har sett enormt stor pris på, med favorittar som Strictly Ballroom (1992) og Moulin Rouge (2001). Andre høgdepunkt i rekka hans er Romeo og Julie (1996), som vitnar om ein regissør som ikkje er redd for å bruka glitter, paljettar, ville overgangar og totalt urealistiske, vakre tablå.

Han elskar ei god historie, enkel og full av kjærleik, venskap, rikdom, svik og død. Så kven kunne høva meir til å ta for seg sjølvaste Elvis? Det same tenkte eg jo i forkant av The Great Gatsby (2013), noko som blei ein skikkeleg nedtur, trass i at Leonardo DiCaprio gjorde ei strålande rolletolking.

På same måte som eg elska Bohemian Rhapsody fordi eg såg opp til Freddie Mercury som ungdom, så er eg nok ugild også her, sidan eg har vore Elvis-fan frå det eg kan hugsa. Og når Elvis (Austin Butler) entrar scena på the Louisiana Hayride, er oppbygginga så perfekt at håra reiser seg på heile meg og eg får lyst å hyyyyla ekstatisk mot lerretet.

50 Million Fans…

Det er mange særs gode scener i Elvis. Baz Lurhmann får verkeleg fram kva for ei gigantstjerne me snakkar om. Eg klarar på eit vis å venja meg til Tom Hanks i rolla som den manipulerande bondefangaren oberst Tom Parker, ein usedvanleg usympatisk karakter.

Hanks i fatsuit er jo ein elendig idé, og eg skjønar ikkje kvifor dei ville ha ein så profilert skodespelar i denne rolla, anna enn at det vil gje meir publisitet. Og det må seiast: relativt ukjende Austin Butler i hovudrolla strålar! Visst er han aldeles for pen, men det var jaggu Elvis sjølv også. Det å få fram kva for ein fortvilt, stormannsgalen og samstundes nærast likesæl artist Elvis kunne vera, er godt gjort å formidla.

Visst varar filmen altfor lenge, men det er vanskeleg å sjå korleis han kunne vore korta ned – det er trass alt hoppa over enorme periodar av livet som det er. Om eg så konkluderer med at det er ein film for fansen, så vil det uansett seia fulle kinosalar om alle desse kjenner si besøkstid. Og det bør dei.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Biografisk drama

Regi: Baz Luhrmann

Elvis

Med: Austin Butler, Tom Hanks, Olivia DeJonge
Kinofilm

Elvis Aaron Presley (1935–1977) slo dundrande gjennom som ung mann i eit rasesegregert Memphis og avslutta på tristaste vis, men likevel framleis som ei stor stjerne, i juglglitrande Las Vegas.

Går det an å laga ein oppsummerande film om ein av dei største artistane i verdshistoria?

Lur mann

Som det nok går fram av spaltene mine i ny og ne, er Baz Luhrmann ein regissør eg har sett enormt stor pris på, med favorittar som Strictly Ballroom (1992) og Moulin Rouge (2001). Andre høgdepunkt i rekka hans er Romeo og Julie (1996), som vitnar om ein regissør som ikkje er redd for å bruka glitter, paljettar, ville overgangar og totalt urealistiske, vakre tablå.

Han elskar ei god historie, enkel og full av kjærleik, venskap, rikdom, svik og død. Så kven kunne høva meir til å ta for seg sjølvaste Elvis? Det same tenkte eg jo i forkant av The Great Gatsby (2013), noko som blei ein skikkeleg nedtur, trass i at Leonardo DiCaprio gjorde ei strålande rolletolking.

På same måte som eg elska Bohemian Rhapsody fordi eg såg opp til Freddie Mercury som ungdom, så er eg nok ugild også her, sidan eg har vore Elvis-fan frå det eg kan hugsa. Og når Elvis (Austin Butler) entrar scena på the Louisiana Hayride, er oppbygginga så perfekt at håra reiser seg på heile meg og eg får lyst å hyyyyla ekstatisk mot lerretet.

50 Million Fans…

Det er mange særs gode scener i Elvis. Baz Lurhmann får verkeleg fram kva for ei gigantstjerne me snakkar om. Eg klarar på eit vis å venja meg til Tom Hanks i rolla som den manipulerande bondefangaren oberst Tom Parker, ein usedvanleg usympatisk karakter.

Hanks i fatsuit er jo ein elendig idé, og eg skjønar ikkje kvifor dei ville ha ein så profilert skodespelar i denne rolla, anna enn at det vil gje meir publisitet. Og det må seiast: relativt ukjende Austin Butler i hovudrolla strålar! Visst er han aldeles for pen, men det var jaggu Elvis sjølv også. Det å få fram kva for ein fortvilt, stormannsgalen og samstundes nærast likesæl artist Elvis kunne vera, er godt gjort å formidla.

Visst varar filmen altfor lenge, men det er vanskeleg å sjå korleis han kunne vore korta ned – det er trass alt hoppa over enorme periodar av livet som det er. Om eg så konkluderer med at det er ein film for fansen, så vil det uansett seia fulle kinosalar om alle desse kjenner si besøkstid. Og det bør dei.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Og det må seiast: relativt ukjende Austin Butler i hovudrolla strålar.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis