Emosjonell kokkelering
Krafta frå nudelsuppa er sterkare enn familien i Ramen Shop.
Du blir svolten av å sjå filmen.
Foto: AS Fidalgo
Drama
Regi: Eric Khoo
Ramen Shop (orig.tit. Ramen Teh)
Med: Takumi Saitoh, Seiko Matsuda
Grillspyd freser over flammane. Varm, rykande karrisaus blir helt over krabbe og fisk. Møyrt, rosa kjøt, feit ribbe og heil kvitlauk putrar i store gryter. Alt saman filma i siklande nærbilete så du nesten kjenner dufta. Ramen Shop er ein film du blir svolten av, men filmen bruker matpornoen til å fortelje ei historie om ein mann på søking etter familierøtene.
Japanske Masato (Saitoh) dreg til Singapore for å nøste opp trådane etter den avdøde mora, som forlét livet i heimlandet etter at mor hennar ikkje godkjende ekteskapet med ein japansk kokk, far til Masato. I Singapore møter Masato ein matbloggar (Matsuda) som viser han byens kulinariske sider, samtidig som han leitar etter familien.
Masatos kulinariske reise handlar om at mat er ein emosjonell ting som knyter folk saman. Fleire attendeskodande scener viser korleis Masato hugsar mora gjennom maten. Tidvis blir filmen vel sentimental, som i forteljinga om møtet mellom Masatos far og mor, ei historie om forboden kjærleik og fastfrosne konfliktlinjer mellom Singapore og Japan. Eg skjønar kvar regissør Eric Khoo vil, men dette overtydelege «sideplottet» er mest av alt ein rotete, litt unødvendig ingrediens. Ein annan matfilm, Julie & Julia, evnar å fortelje to historier samtidig, men meir ryddig og dramaturgisk interessant.
Ramen Shop er feelgood av den litt klissete sorten, med ein hipp matrett i hovudrolla. Slutten er altfor «perfekt», men ikkje heilt utan emosjonelle augeblikk. Av og til kan ein bolle med varm ramen opne opp sjølv dei kaldaste personar.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Eric Khoo
Ramen Shop (orig.tit. Ramen Teh)
Med: Takumi Saitoh, Seiko Matsuda
Grillspyd freser over flammane. Varm, rykande karrisaus blir helt over krabbe og fisk. Møyrt, rosa kjøt, feit ribbe og heil kvitlauk putrar i store gryter. Alt saman filma i siklande nærbilete så du nesten kjenner dufta. Ramen Shop er ein film du blir svolten av, men filmen bruker matpornoen til å fortelje ei historie om ein mann på søking etter familierøtene.
Japanske Masato (Saitoh) dreg til Singapore for å nøste opp trådane etter den avdøde mora, som forlét livet i heimlandet etter at mor hennar ikkje godkjende ekteskapet med ein japansk kokk, far til Masato. I Singapore møter Masato ein matbloggar (Matsuda) som viser han byens kulinariske sider, samtidig som han leitar etter familien.
Masatos kulinariske reise handlar om at mat er ein emosjonell ting som knyter folk saman. Fleire attendeskodande scener viser korleis Masato hugsar mora gjennom maten. Tidvis blir filmen vel sentimental, som i forteljinga om møtet mellom Masatos far og mor, ei historie om forboden kjærleik og fastfrosne konfliktlinjer mellom Singapore og Japan. Eg skjønar kvar regissør Eric Khoo vil, men dette overtydelege «sideplottet» er mest av alt ein rotete, litt unødvendig ingrediens. Ein annan matfilm, Julie & Julia, evnar å fortelje to historier samtidig, men meir ryddig og dramaturgisk interessant.
Ramen Shop er feelgood av den litt klissete sorten, med ein hipp matrett i hovudrolla. Slutten er altfor «perfekt», men ikkje heilt utan emosjonelle augeblikk. Av og til kan ein bolle med varm ramen opne opp sjølv dei kaldaste personar.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.