JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Fabelaktige Farhadi

Det er alltid grunn til å gle seg når det kjem ein ny Asghar Farhadi-film. Med En helt innfrir han endå ein gong forventningane.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kjærastane Farkondeh og Rahim blir spela av høvesvis Seher Goldust og Amir Jadidi.

Kjærastane Farkondeh og Rahim blir spela av høvesvis Seher Goldust og Amir Jadidi.

Foto: Ymer Media AS / Duchili

Kjærastane Farkondeh og Rahim blir spela av høvesvis Seher Goldust og Amir Jadidi.

Kjærastane Farkondeh og Rahim blir spela av høvesvis Seher Goldust og Amir Jadidi.

Foto: Ymer Media AS / Duchili

2716
20220422
2716
20220422

Drama

Regi: Asghar Farhadi

En helt (Orig. tittel: Ghahreman)

Med: Amir Jadidi, Fereshteh Sadre Orafaiy, Mohsen Tanabandeh, Saher Goldust
Kinofilm

Rahim (Jadidi) er ute på permisjon frå gjeldsfengselet då kjærasten, Farkondeh (Goldust), finn ei veske med gullmyntar. Her har han sjansen til å betala lånehai Bahram (Tanabandeh) tilbake gjelda og verta ein fri mann igjen. Men kva er prisen for fridom?

Dramatisk

Nadir og Simin – en separasjon (2011), Fortiden (2013), Salgsmannen (2016), til og med den svakaste av filmane hans, Men alle vet (2018)... Dette er berre dei mest kjende filmane til regissør Asghar Farhadi. Det eg prøver å seia, er vel at du har ein kjekk jobb framfor deg dersom du ikkje kjenner til han. Og du må gjerne starta med den nyaste filmen, for En helt har alle element som gjer at den iranske regissøren aldri vert kjedeleg, inkludert eit utruleg snedig lydspor.

Måten han kombinerer menneskelege forhold, både amorøse, mellommenneskelege og familiære, med aktuelle problemstillingar i samfunnet på, og særleg – på sitt aller beste – det iranske samfunnet, gjer han til ein filmskapar av rang.

Dramadosane kjem som perler på ei snor, noko som for denne filmmeldaren gjorde at eg sjeldan har vore meir tissetrengd på ei pressevisning – ein kan jo ikkje sjå vekk eit augeblikk, i frykt for å gå glipp av noko. Handlinga er framoverlent utan å verta hektisk og tilbakelent utan å dvela unødvendig.

Delt helt

Tittelen En helt er utvilsamt ladd, og Rahim vaklar konstant mellom å vere helt og å vere feiging. Og fint balanserande på melodramastreken ramlar det ned komplikasjonar, mest i form av dei etter kvart universelle utfordringane som ligg i sosiale medium.

Éin ting er fake news, ein annan er dei mange ulike versjonane av sanninga som endrar seg frå person til person, frå éin synsvinkel til ein annan. Gråsona imellom kan like gjerne vera fasiten, men når også fasiten er flytande, vert det dårleg med både heltar og skurkar.

Det høge spelet får meg til å vri meg i setet, og ein del av situasjonane kan eg vanskeleg sjå for meg at eg ville løyst slik Rahim driv på. Farhadi gjer jobben sin med å upartisk framstilla ulike scenario der både eg og Rahim må ta stilling til håplause dilemma, og eg må krabba audmjukt ned frå den høge moralske hesten min og innsjå at kanskje ikkje alt var så svartkvitt likevel. For ein regissør, for ein film! Eg veit iallfall kven som er helten min.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Asghar Farhadi

En helt (Orig. tittel: Ghahreman)

Med: Amir Jadidi, Fereshteh Sadre Orafaiy, Mohsen Tanabandeh, Saher Goldust
Kinofilm

Rahim (Jadidi) er ute på permisjon frå gjeldsfengselet då kjærasten, Farkondeh (Goldust), finn ei veske med gullmyntar. Her har han sjansen til å betala lånehai Bahram (Tanabandeh) tilbake gjelda og verta ein fri mann igjen. Men kva er prisen for fridom?

Dramatisk

Nadir og Simin – en separasjon (2011), Fortiden (2013), Salgsmannen (2016), til og med den svakaste av filmane hans, Men alle vet (2018)... Dette er berre dei mest kjende filmane til regissør Asghar Farhadi. Det eg prøver å seia, er vel at du har ein kjekk jobb framfor deg dersom du ikkje kjenner til han. Og du må gjerne starta med den nyaste filmen, for En helt har alle element som gjer at den iranske regissøren aldri vert kjedeleg, inkludert eit utruleg snedig lydspor.

Måten han kombinerer menneskelege forhold, både amorøse, mellommenneskelege og familiære, med aktuelle problemstillingar i samfunnet på, og særleg – på sitt aller beste – det iranske samfunnet, gjer han til ein filmskapar av rang.

Dramadosane kjem som perler på ei snor, noko som for denne filmmeldaren gjorde at eg sjeldan har vore meir tissetrengd på ei pressevisning – ein kan jo ikkje sjå vekk eit augeblikk, i frykt for å gå glipp av noko. Handlinga er framoverlent utan å verta hektisk og tilbakelent utan å dvela unødvendig.

Delt helt

Tittelen En helt er utvilsamt ladd, og Rahim vaklar konstant mellom å vere helt og å vere feiging. Og fint balanserande på melodramastreken ramlar det ned komplikasjonar, mest i form av dei etter kvart universelle utfordringane som ligg i sosiale medium.

Éin ting er fake news, ein annan er dei mange ulike versjonane av sanninga som endrar seg frå person til person, frå éin synsvinkel til ein annan. Gråsona imellom kan like gjerne vera fasiten, men når også fasiten er flytande, vert det dårleg med både heltar og skurkar.

Det høge spelet får meg til å vri meg i setet, og ein del av situasjonane kan eg vanskeleg sjå for meg at eg ville løyst slik Rahim driv på. Farhadi gjer jobben sin med å upartisk framstilla ulike scenario der både eg og Rahim må ta stilling til håplause dilemma, og eg må krabba audmjukt ned frå den høge moralske hesten min og innsjå at kanskje ikkje alt var så svartkvitt likevel. For ein regissør, for ein film! Eg veit iallfall kven som er helten min.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Farhadi gjer jobben sin med å upartisk framstilla ulike scenario.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis