Fint og fantasilaust
Roger Michell har støypt ein solid kopi av den danske Stille hjerte for USA.
Familien er samla ei siste helg.
Foto: Manymore AS
DRAMA
Regi: Roger Michell
Blackbird
Med: Susan Sarandon, Sam Neill, Kate Winslet
Kinofilm
Det skrantar på fantasien der borte i USA. Kvar suksess frå andre land skal få sin kopi, så kinopublikummet skal sleppe å tenke at det finst andre land som lagar film på andre språk. Då slepp ein å skrive nye manus òg! No har Notting Hill-regissøren Roger Michell laga ein variant av populære Stille hjerte, eit rørande drama av danske Bille August frå 2015. Blackbird handlar om Lily (Sarandon) som skal ha ei siste helg med familien. Ho skal få hjelp til å døy før ALS-sjukdomen lammar ho heilt.
Sjukt
Når eg les mi eiga melding frå 2015 av Stille hjerte, slår det meg at det meste passar på Blackbird. Båe er heilstøypte drama om familieforhold meir enn om sjukdom og dødshjelp. Regissør Roger Michell brukar som August teskeia flittig i starten for å etablere klare figurar.
Den eldste dottera (Winslet) er særs skikkeleg og har med ein uhyre normal mann og ein flink son. Yngstedottera er trøblete, kanskje psykisk sjuk, og har med dama si som ei overrasking. Det lesbiske forholdet er ein ny tvist som saman med kommentarar om vegansk kalkunmiddag og studentar som vil kansellere Odysseen, skal gje ei tidsriktig ramme for publikum på andre sida av Atlanteren.
System
Flotte tablå frå Sussex i Sør-England skal førestilla Hamptons i USA. Det er like fint som Fyn. Det stilige huset teikna av ein fjong arkitekt er fylt av kunst og bøker som gjev inntrykk av ein solid dose kulturell og økonomisk kapital. Alt er stødig og velsmurt, frå foto via klipp til musikk. Ingenting irriterer. Rollelista er rå. Susan Sarandon er heilt super. Sam Neill, Kate Winslet, Mia Wasikowska og Lindsay Duncan er alle topp. Det plagar meg at ikkje desse ressursane kan bli brukte til å skapa noko nytt.
Historia har hinder, som venteleg er, knytt til både eutanasi, familiestrukturar og forventingar. Det er stundom litt vittig, og ei tåre trillar igjen, sjølv om replikken er litt meir tannlaus enn den danske. Alt skal vere endå litt meir tydeleg for marknaden i USA, sjølv om britar og svenskar produserer.
Isolert sett er Blackbird ein ganske god film. Likevel er han eit symptom på systemet med ei stormakt som ikkje vil sjå resten av verda. Det systemet kan godt få litt aktiv dødshjelp.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
DRAMA
Regi: Roger Michell
Blackbird
Med: Susan Sarandon, Sam Neill, Kate Winslet
Kinofilm
Det skrantar på fantasien der borte i USA. Kvar suksess frå andre land skal få sin kopi, så kinopublikummet skal sleppe å tenke at det finst andre land som lagar film på andre språk. Då slepp ein å skrive nye manus òg! No har Notting Hill-regissøren Roger Michell laga ein variant av populære Stille hjerte, eit rørande drama av danske Bille August frå 2015. Blackbird handlar om Lily (Sarandon) som skal ha ei siste helg med familien. Ho skal få hjelp til å døy før ALS-sjukdomen lammar ho heilt.
Sjukt
Når eg les mi eiga melding frå 2015 av Stille hjerte, slår det meg at det meste passar på Blackbird. Båe er heilstøypte drama om familieforhold meir enn om sjukdom og dødshjelp. Regissør Roger Michell brukar som August teskeia flittig i starten for å etablere klare figurar.
Den eldste dottera (Winslet) er særs skikkeleg og har med ein uhyre normal mann og ein flink son. Yngstedottera er trøblete, kanskje psykisk sjuk, og har med dama si som ei overrasking. Det lesbiske forholdet er ein ny tvist som saman med kommentarar om vegansk kalkunmiddag og studentar som vil kansellere Odysseen, skal gje ei tidsriktig ramme for publikum på andre sida av Atlanteren.
System
Flotte tablå frå Sussex i Sør-England skal førestilla Hamptons i USA. Det er like fint som Fyn. Det stilige huset teikna av ein fjong arkitekt er fylt av kunst og bøker som gjev inntrykk av ein solid dose kulturell og økonomisk kapital. Alt er stødig og velsmurt, frå foto via klipp til musikk. Ingenting irriterer. Rollelista er rå. Susan Sarandon er heilt super. Sam Neill, Kate Winslet, Mia Wasikowska og Lindsay Duncan er alle topp. Det plagar meg at ikkje desse ressursane kan bli brukte til å skapa noko nytt.
Historia har hinder, som venteleg er, knytt til både eutanasi, familiestrukturar og forventingar. Det er stundom litt vittig, og ei tåre trillar igjen, sjølv om replikken er litt meir tannlaus enn den danske. Alt skal vere endå litt meir tydeleg for marknaden i USA, sjølv om britar og svenskar produserer.
Isolert sett er Blackbird ein ganske god film. Likevel er han eit symptom på systemet med ei stormakt som ikkje vil sjå resten av verda. Det systemet kan godt få litt aktiv dødshjelp.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Isolert sett er Blackbird ein ganske god film.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.